نقد و بررسی موتورسیکلت تریل روان RAVAN QM-R200 +قیمت و مشخصات۲
نقد و بررسی موتورسیکلت تریل روان RAVAN QM-R200
فهرست مطالب
قیمت موتور تریل روان ۲۰۰ صفر ،تریل روان فروشی ،قیمت موتور تریل روان ۲۵۰ صفر، بهترین تریل ایرانی ،موتور سیکلت روان ۱۱۰ ،موتور روان ۲۵۰ ،قیمت موتور تریل صفر ،قیمت موتور روان ۱۲۵ ،لیست قیمت انواع موتورسیکلت ،مقایسه موتورسیکلت ،مشخصات موتورسیکلت تریل روان، قیمت موتورسیکلت تریل روان
RAVAN QM-R200
از نظر کیفیت ساخت قطعات داخلی انجین از ۱۰ نمره ۹.۵
از نظر طراحی و راحتی تعویض قطعات از ۱۰ نمره ۹.۵
ارزش خرید موتور از ۱۰ نمره ۹
در کل امتیاز این موتور از ۱۰ نمره ۹.۳
نکته ها:
در رابطه با انجین سری های QM تولید شده برای بازار های داخل ایران توسط چین به سفارش تمامی شرکت های ایرانی چند نکته گفتنی میباشد:
۱- انجین موجود کپی برداری شده از انجین Suzuki DR200s می باشد اما حدود ۵% کیفیت آن کاهش پیدا نموده
۲- به دلیل بعضی از قوانین جاری کشور با اعمال تغیراتی در بدنه سیلندر و هوای ورودی به کاربراتور، درنتیجه شاهد کاهش نسبی سرعت و قدرت این موتورسیکلت گردیده است.
سرعت و قدرت اسمی با حجم ۲۰۰cc برای موتورسیکلت شرکت سوزوکی در این مدل حداکثر تا ۱۴۰km و با حداکثر قدرت۱۶.۵hp میباشد. که حداکثر سرعت , قدرت واقعی آن به ترتیب ۱۳۰km و ۱۵.۹hp می باشد.
لازم به توجه است در رده موتورسیکلت های دو منظوره ( Dual Soprt ) محصولات کلیه شرکت های تولید کننده در حال حاضر، بالاترین سرعت برای چنین موتورسیکلت هایی از ۹۰km الی ۱۱۰km با قدرتی از ۱۴hp الی ۱۸ph می باشد.
۳- به دلیل وابسته بودن هزینه های تولید به نرخ روزانه ارز بازار آزاد در ایران شرکت های ایرانی با کاهش کیفیت و حذف برخی امکانات سعی در متعادل نگه داشتن نرخ تمام شده تولید تا به مصرف رسیدن کالاهای خود را دارند.
۴- برای درک بهتر مشخصات فنی موتور روان QM-R200 را با Suzuki DR200s در زیر مشاهد نمائید.
مشخصات فنی درج شده شرکت روان سیکلت |
مشخصات فنی درج شده شرکت Suzuki |
||
قوای محرکه |
تک سیلندر-چهارزمانه – هواخنک با رادیاتور روغن OHV |
۴-stroke, 1-cylinder, air-cooled,SOHC |
Engine Type |
حجم اتاق |
۱۹۹ سی سی |
۱۹۹ cc |
Displacement |
قطر سیلندر,طول کورس پیستون |
۵۸.۲x66 میلی متر |
۶۶.۰ * ۵۸.۲ |
Bore * Stroke (mm) |
نسبت تراکم |
۹.۴:۱ |
۹.۴:۱ |
Compression ratio |
سیستم استارت |
الکتریکی- هندلی |
Electric start |
Ignition |
گیربکس |
۵ دنده |
۵ speed |
Transmission |
حداکثر گشتاوری |
۱۴.۵ نیوتن متر/۷۰۰۰(R/دقیقه) |
۱۷.۷ @ ۷۰۰۰ RPM |
Max torque |
حداکثر قدرت |
۱۱.۵ کیلو وات / ۸۰۰۰ (R/دقیقه) |
۱۲.۳ / ۸۵۰۰ kw (r/min) |
Max power |
حداکثر توان اسمی |
۱۶ اسب بخار |
۱۶.۵ hp |
Max Ph(S) |
حداکثر توان واقعی | ۱۵.۴۲ اسب بخار | ۱۵.۹ hp |
Max Ph(S) RMS |
کلاچ |
قوته ور در روغن |
Wet multi-plate |
Clutch(F/R) |
سیستم جرقه |
تخلیه الکتریکی- CDI |
Electronic ignition |
Starting method |
طول |
۲۱۲۵ میلی متر |
۲۱۵۰ mm |
L (mm) |
عرض |
۸۱۵ میلی متر |
۸۳۰ |
W (mm) |
ارتفاع |
۱۲۸۵ میلی متر |
۸۰۵ mm |
H (mm) |
فاصله بین دو چرخ |
۱۴۰۵ میلی متر |
۱۱۸۵ mm |
Wheelbase |
وزن خالص |
۱۲۸ کیلوگرم |
۱۲۶kg |
Vehicle Quality |
سیستم تعلیق جلو |
تلسکوپی |
Telescopic |
Front suspension |
سیستم تعلیق عقب |
تک کمک فنر قابل تنظیم |
Single shock adjustable |
Rear suspension |
ترمز جلو |
ترمز دیسکی |
Single hydraulic disc |
Brake Front |
ترمز عقب |
ترمز دیسکی |
Mechanical drum |
Brake Rear |
لاستیک جلو |
۲۱-۳.۰۰ |
۷۰/۱۰۰-۲۱ ۴۴P |
Tyre Front |
لاستیک عقب |
۱۸-۴.۱۰ |
۱۰۰/۹۰-۱۸ ۵۶P |
Tyre Rear |
ظرفیت باک واقعی |
۱۰.۶ لیتر |
۱۲.۵ Liter |
Fuel capacity |
مصرف سوخت |
۲.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
۲.۸ Liter/100Km |
Fuel consumption |
حداکثر سرعت اسمی |
۱۲۰ کیلومتر بر ساعت |
۱۴۰ km/h |
maximum speed |
حداکثر متوسط سرعت | ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت |
۱۰۸ km/h |
speed RMS |
حداکثر سرعت ثبت شده | ۱۲۷ کیلومتر بر ساعت | ۱۲۸ Km/h |
max speed RMS |
داشبورد |
دیجیتال الکترونیکی |
Analogue |
Dashboard |
رنگ بدنه |
مشکی, نارنجی, زرد, سفید |
Solid Special White |
Color |
خورشیدی جلو | ۱۲ دندانه | ۱۴ teeth | Final Drive Front |
خورشیدی عقب | ۳۶ دندانه | ۴۳ teeth | Final Drive Rear |
قیمت ( ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ ) |
۶۲.۰۰۰.۰۰۰ ریـال (تهران) |
۴.۱۹۹$ (۱۴.۲۰۰.۰۰۰ Rials) |
Price ( 2015-06-18 )
|
اگر قصد خرید یک موتور Dual Sport یا همان تریل را دارید بی شک برند های تولید داخل ایران بهترین گزینه برای خرید میباشند و تحت هیچ شرایطی پول خود را فقط برای نام شرکت تولید کننده و یا به اسم کیفیت و سرعت و قدرت بیشتر بی دلیل برای موتور های صفر و یا کارکرده ای چون DR200, AX1, KTM , … این شرکت ها به دور نریزید زیرا که موتور های تولید بازار ایران با توجه به قیمت و سطح کیفیت هزینه سرویس و نگهداری و ظاهر و مهمتر از همه قوانین و مقررات کشور واقعا بهترین هستند.
بهترین موتورهای ۲۰۰ تا ۲۵۰ ساخت کشور چین موجود در بازار ایران
به ترتیب اولویت در کیفیت ساخت و قدرت
نکته: موتور های زیر از لحاظ سرعتی با هم برابرند و اختلاف سرعت چندانی با هم ندارند و اکثرا سرعت آنها ۱۰۵KM میباشد.
ردیف | نام | حجم موتور سی سی |
کیفیت انجین از ۱۰ |
قدرت اسمی اسب بخار |
قدرت واقعی اسب بخار |
ارزش خرید | میانگین مصرف واقعی ۱۰۰KM/Litr |
۱ | پیشرو Golde QM | ۲۵۰ | ۸.۵ | ۱۶.۷ | ۱۵.۲ | ۹ | ۴.۳ |
۲ | پیشرو Black | ۲۵۰ | ۷.۵ | ۱۸.۷ | ۱۵.۷ | ۸ | ۴.۲ |
۳ | فلات ۲۵۰ | ۲۵۰ | ۷.۵ | ۱۵ | ۱۴ | ۷.۵ | ۴.۶ |
۴ | روان QM-R200 | ۲۰۰ | ۹.۵ | ۱۵.۴ | ۱۴.۸ | ۹.۶ | ۳.۸ |
۵ | جترو QM200 | ۲۰۰ | ۹.۴ | ۱۵.۰ | ۱۴.۴ | ۹.۳ | ۳.۸ |
۶ | کویر STR200 | ۲۰۰ | ۹ | ۱۴.۵ | ۱۴.۲ | ۹ | ۳.۸ |
۷ | متین QM200 | ۲۰۰ | ۹ | ۱۴.۵ | ۱۴ | ۸ | ۳.۹ |
۸ | پیشرو QM200 | ۲۰۰ | ۹ | ۱۲.۲ | ۱۲ | ۸.۵ | ۳.۹ |
۹ | احسان | ۲۰۰ | ۸.۵ | ۱۲.۲ | ۱۱.۸ | ۸ | ۳.۲ |
۱۰ | پیشرو Zip Star | ۲۰۰ | ۸.۵ | ۱۲.۲ | ۱۱.۸ | ۸ | ۳.۴ |
۱۱ | پرواز ۲۰۰GY | ۲۰۰ | ۸.۵ | ۱۲.۲ | ۱۱.۶ | ۸ | ۳.۵ |
۱۲ | فلات ۲۰۰ | ۲۰۰ | ۸ | ۱۲.۱ | ۱۱.۵ | ۷ | ۳.۸ |
۱۳ | فلات DT200 | ۲۰۰ | ۷.۵ | ۱۱ | ۹.۸ | ۶ | ۳.۲ |