تویوتا پریوس ۲۰۱۶ وارد بازار ایران شد + عکس ومشخصات

0

تویوتا پریوس ۲۰۱۶ در کشورمان حضور پیدا کرده است تا با ظاهری خاص و قابلیت‌های زیست‌محیطی خود به پاکیزگی هوا و ظاهر بصری کلان‌شهرها کمک کند. پریوس بعد از رونمایی در لاس‌وگاس و فرانکفورت به ایران آمده تا آخرین دستاوردهای کمپانی تویوتا در اختیار ایرانیان قرار گیرد.

xnb6kiz8b4tewaqi7xmi

در تمامی دنیا از پریوس به‌عنوان سفیر فناوری تویوتا یاد می‌کنند و این خودرو نقطه عطفی در میان تمام خودروهای هیبریدی جهان است. پریوس جدید بر اساس نقاط قوت و دستاوردهای نسل پیشین خود با ایجاد معیارهای برتر در مصرف بهینه سوخت بزرگ‌ترین جهش را در تاریخ خودروهای هیبریدی داشته است.

پریوس در مدل جدید خود با پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان خود موفق شده در طراحی بسیار قانع‌کننده عمل کند و لذت رانندگی را برای طرفداران خود در بالاترین سطح به ارمغان آورد. شتاب و نرمی این خودرو یکی از نقاط برجسته‌اش محسوب می‌شود. علاوه بر این‌که یکی از بی‌صداترین خودروهای هیبریدی در سطح جهان است که همین عامل آرامش قابل‌توجهی در رانندگی را به همراه دارد. فضای عقب به لطف بهره از جایگذاری باتری در زیر صندلی عقب فضای مناسبی را در صندوق‌عقب فراهم نموده است.

این خودرو به دلیل تعداد واردات بسیار محدود و ویژگی منحصر به فرد هایبریدی و تکنولوژی بسیار پیشرفته برای ایرانیان خودرویی ناشناخته و عجیب است . پریوس ۲۰۱۶ هم اکنون در محدوده ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان به فروش میرسد .

عملکرد خودروی هیبریدی :
زمانی که خودرو شروع به حرکت میکند تا سرعت کمتر از ۴۵km/h اگر باتری هیبرید افت ولتاژ نداشته باشد- خودرو تنها با نیروی محرکه برقی حرکت می کند. در این وضعیت مصرف بنزین و نیز آلایندگی صفر است.

وقتی راننده پدال گاز را فشار داده و می خواهد شتاب بگیرد، در سرعت های بیش از ۴۵km/h موتور بنزینی بطور اتوماتیک روشن شده و به نیروی محرکه برقی اضافه میگردد.  در این وضعیت اضافه نیروی محرکه تولید شده باعث شارژ باتری هیبرید نیز میشود. در این وضعیت نیز مصرف و آلایندگی بصورت بهینه انجام میشود.

در کنار سیستم ترمز هیدرولیکی (شامل ABS و غیره) ، یکی از ویژگی های منحصر به فرد خودروهای هیبریدی دارا بودن سیستم ترمز احیا کننده می باشد که هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز در سرپایینی و یا ترمزگیری، وارد عمل شده و انرژی حاصل از ترمز را به صورت انرژی الکتریکی در باتری ذخیره می کند .

هنگامیکه خودرو متوقف می شود، موتور بنزینی بطور اتوماتیک خاموش می شود. و همچنان خودرو در وضعیت برقی آماده به حرکت می ماند. این امر باعث صرفه جویی در مصرف بنزین و نیز آلایندگی می گردد. در صورتی که باتری هیبرید افت ولتاژ پیدا کند، موتور بنزینی روشن شده و آنرا شارژ میکند.

مصرف سوخت ۴٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

پریوس :

  • موتور ۱٫۸ لیتری ۴ سیلندر ، DOHC
  • ۱۶ سوپاپ با تکنولوژی VVT-i
  • ولتاژ کار برقی ۶۰۰ ولت
  • ولتاژ باتری ۲۰۱/۶ ولت
  • نوع باتری HV باتری هیبریدنیکل متال
  • حداکثر قدرت موتور ۱۲۱ اسب بخار
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.