آموزش حرکت نمایشی ماشین(DRIFT) با پراید ،پژو ۲۰۶ ،سمند و پژو ۴۰۵

1

آموزش حرکت نمایشی با ماشین(DRIFT) ،آموزش دور درجا با ماشین ،آموزش دونات با ماشین ،آموزش دستی کشیدن ،آموزش دریفت با ۲۰۶ ،آموزش دریفت با پراید ،آموزش لایی کشیدن با ماشین ،اموزش دریفت با ۴۰۵ ،چگونه دور درجا بزنیم ،انتخاب ماشین

ماشینی که شما از اون برای دریفت استفاده میکنید میتونه محور جلو یا محور عقب یا ۲ دیفرانسیل باشه
ماشینی انتخاب کنید که تعادل در وزن داشته باشه یعنی وزن روی چرخهای جلو با چرخهای عقب تقریبآ‌ مثل هم باشه
موتور ماشین نباید زیاد سنگین باشه و هرچه موتور سبکتر باشه دریفت راحت و قشنگتر صورت میگیره
گیربکس دستی برای دریفت بهتره
قدرت و گشتاور لازم رو برای دریفت زدن داشته باشه …

http://www.cargeek.ir/images/samand_drift_mohamadGharibshah.jpg

آماده کردن ماشین

علاوه بر اینکه برای اجرای این تکنیک اتومبیل شما باید مخصوص پیست باشد رولر بار نیز باید در آن نصب شده باشد تا در صورت بروز مشکل راننده در خطر نباشد.

۱. نصب استرسبار جلو و عقب

۲. انداختن فنر و کمکهای اسپرت : چون در دریف شما مرکز ثقل ماشین رو در یک آن عوض میکنید این مورد رو حتما باید انجام بدید و فنرها و کمکهای عقب رو از نوع اسپرت نصب کنید در ماشینهای دیفرانسیل جلو این عمل رو برعکس انجام بدید.

۳. نصب میل سوپاپ ریس : یکی از عوامل مهم در دریف زدن گشتاور بالاست و بهتر شدن دریف به گشتاور بالا بستگی داره پس شما میتوانید با عوض کردن کامشافت گشتاور و سرعت موتور رو بالا ببرید تا دریف راحت تر انجام بشه

۴. توربو و قدرت موتور : قدرت موتور باید به اندازه کافی باشه به این صورت که بتونه در جا عمل Racebrek رو انجام بده درغیر اینصورت دریفت زدن خیلی مشکل میشه

۵. تقویت اکسلها و چهار شاخ شافت و دسته موتورها

۶. از تایر و رینگ با اندازه فابریک ماشین استفاده کنید یعنی اگه اندازه رینگ فابریک ماشین شما ۱۵ اینچ هست رینک اون رو با ۱۶ و ۱۷ عوض نکنید چون این کار باعث از دست دادن مقدار زیادی تورک میشود و عمل دریفت رو خراب میکنه

۷. صفحه کلاچ ریس : قوی بون کلاچ یه عامل اساسی برای دریف میباشد پس
صفحه کلاچ شما بایید از نوع ریس و مخصوص دریف باشه .

۸. نصب ترمز و دیسک قویتر : در بعضی از تکنیکها شما به ترمز احتیاج دارید و ترمز ماشین شما باید جواب بده و همچنین در تمرینات بعضی مواقع شما کنترل ماشین رو از دست میدهید پس ترمز باید خوب باشه
تکنیکهای دریفت :

۱.Heel Toe Shifting
۲.Power Over
۳.E-Brake Drift
۴.Clutch Kick
۵.Shift Lock Drift
۶.Dirt Drop Drift
۷.Feint Drift
۸.Jump Drift
۹.Braking Drift
۱۰.Emergency Brake Drift
۱۱.Long Slide Drift
۱۲.Swaying Drift
۱۳.FF Drift (Front Wheel Drive Drift)
۱۴. Kansei Drift

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/1329946600-500x316.jpg

در مورد تک تک این تکنیکها به صورت جداگانه توضیح میدهم ..

Heel Toe Shifting

دراین قسمت شما طرز و موقع دنده عوض کردن در دریف رو یاد میگیرید .

heel به معنای پاشنه پا و Toe به معنای انگشتان پا و shifting هم به معنای عوض کردن است
اونطور که از اسم این تکنیک پیداست در اینجا شما باید از نوک و پاشنه پا استفاده کنید.
استفاده از این تکنیک به راننده این اجازه رو میده که در موقع عوض کردن سریع دنده درهمان زمان از ترمز هم استفاده کنه . چنانکه این تکنیک سرعت موتور گیربکس و تایر ها رو باهم متعادل نگه میداره پس دراین تکنیک تکانهای سریع ناشی از افت RPM و سرعت ماشین وجود نداره و معکوس کشیدن به راحتی و نرمی صورت میگیره . این تکنیک به راننده اجازه میده که در موقع معکوس راننده RPM رو برای معکوس تنظیم کنه و درهمان حال از ترمز هم برای انتقال نیرو از عقب به جلو و سبک کردن عقب ماشین استفاده کنه .

http://digiato.com/wp-content/uploads/2015/12/131.jpg

روش عمل کرد در این تکنیک :

قبل از رسیدن به پیچ ترمز بگیرید ( به این ترم، ترمز نخستین یا اولیه می گویند) تا وزن ماشین رو به جلو انتقال دهید

کلاچ بگیرید و از Heel Toe و معکوس استفاده کنید یعنی با نوک انگشتان پا ترمز رو نیمه نگه دارید و با پاشنه پا RPM رو برای معکوس آماده کنید

معکوس که انجام شد فرمون رو به سمت کورنر بیرون بچرخونید و به سمت پیچ برگردونید شما ماشین رو وادار به عمل oversteer کرده اید

بعد از انجام گرفتن oversteer فرمون به سمت پیچ بچرخونید و پاتون رو از روی ترمز ور دارید و به اندازه لازم گاز بدهید

عمل دریف انجام میشه و شما میتوانی با کنترل کردن فرمون پیچ رو به صورت دریفت طی کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. صمدی می گوید

    آموزش خیلی خوبی بود پنج ثانیه دریفت کشیدم بعدش سمند چپ شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.