مشخصات موتورسیکلت کی‌تی‌ام ۱۰۵۰ ادونچر + عکس و قیمت

0

نگاهی به موتورسیکلت کی‌تی‌ام ۱۰۵۰ ادونچر

 این موتورسیکلت به‌عنوان یک موتورسیکلت با گواهی A2 ادونچر در کنار برادران بزرگ‌تر خود ۱۱۹۰ ادونچر و ۱۲۹۰ سوپر ادونچر در سال ۲۰۱۵ معرفی شد.

به‌طور کلی کمپانی کی‌تی‌ام موتورسیکلت‌هایی قابل اطمینان می‌سازد و حضور موتورهای این کمپانی در داکار مهر تأییدی بر این مدعا است.

این موتورسیکلت به‌عنوان یک موتورسیکلت با گواهی A2 ادونچر در کنار برادران بزرگ‌تر خود ۱۱۹۰ ادونچر و ۱۲۹۰ سوپر ادونچر در سال ۲۰۱۵ معرفی شد.

http://motormag.ir/wp-content/uploads/2017/04/2017-KTM-1090-motormag.ir_.jpg

عملکرد این موتورسیکلت شاید فوق‌العاده نباشد اما یک دستگاه مفرح است و سواری به‌مراتب بهتری نسبت به برادر بزرگ‌تر خود دارد. همچنین کی‌تی‌ام برای سواری بهتر، برای موتورسواران بی‌تجربه کیت محدودکننده A2 را در نظر گرفته است. در نهایت می‌توان گفت ۱۰۵۰ سواری راحت و مفرحی دارد و با سیستم کنترل کشش و ABS و حالت‌های مختلف رانندگی همراه شده است اما از طرف دیگر قدرت آن کاهش یافته است.

این موتورسیکلت از سنسورهای پیچیده زاویه سوپر ادونچر و C-ABS بهره نمی‌برد اما سیستم‌های ABS و کنترل کشش به‌صورت استاندارد بر روی موتورسیکلت قرار گرفته است. این موتورسیکلت چهار حالت سواری دارد که با جابه‌جایی بین آن‌ها واکنش گاز، ویژگی‌های موتور، قدرت و کنترل کشش تغییر می‌کند. در سرعت‌های بالا مقداری لرزش وجود دارد اما صفحه نمایش قابل تنظیم این موتورسیکلت که به هر حالتی تنظیم می‌شود مثل ارگونومی کلی آن قابل توجه است. سیستم تعلیق متعارف آن مسافت کمتری را نسبت به کی‌تی‌ام ۱۱۹۰ طی می‌کند و تنظیمات آن از قبل در قسمت عقب بارگذاری شده است. نمایشگر مشابه نمایشگرهای ۱۱۹۰ و ۱۲۹۰ است و تمام اطلاعات سفر مثل موقعیت دنده را مشخص می‌کند. مخزن سوخت این موتورسیکلت هم باکی ۲۳ لیتری است که قابی مثل ۱۱۹۰ دارد.

http://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2017/04/ktm-1090-adventure-r-test-ride-hill-climb.jpg

قدرت موتور ۱۱۵۰ از قلب LC8 کوچک شدهٔ ۱۱۹۰ ادونچر نشأت می‌گیرد. کی‌تی‌ام برای اخذ گواهی A2 عمداً قدرت این موتورسیکلت را محدود کرد. این موتور با قدرت ۹۵ اسب بخاری، قدرتمند به نظر نمی‌رسد اما با گشتاوری ۱۰۷ نیوتن متری همچنان در کلاسی بالا قرار می‌گیرد.

شاید موتورسیکلت ۱۲۹۰ سوپرادونچر کی‌تی‌ام توجه همه را جلب کند اما ۱۰۵۰ ویژگی‌های مهم خود را ثابت می‌کند. قدرت ۹۵ اسب بخاری آن شاید زیاد به نظر نرسد اما گشتاور مناسب و قابل مدیریت آن لذت سواری را در جاده‌های پر پیچ‌وخم بیشتر می‌کند و قیمت ۱۱ هزار دلاری هر کسی را برای خرید آن وسوسه می‌کند.

http://motormag.ir/wp-content/uploads/2017/04/1090-Adventure-R-gau-motormag.ir_.jpg

مشخصات موتورسیکلت کی‌تی‌ام ۱۰۵۰ ادونچر

حجم موتور ۱۰۵۰cc

نوع موتور دو سیلندر V-twin هشت سوپاپ

ارتفاع زین ۸۵۰ میلی‌متر

وزن موتورسیکلت ۲۱۲ کیلوگرم

مصرف ترکیبی ۶٫۰۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

سیستم تعلیق جلو WP USD فرکز با ۱۸۵ میلی‌متر حرکت

سیستم تعلیق عقب WP مونوشاک با ۱۹۰ میلی‌متر حرکت

ترمز جلو دو دیسک برمبو با چهار پیستون کولیس که به‌صورت شعاعی بر آن سوار شده

ترمز عقب یک دیسک برمبو ثابت با دو پیستون کولیس

اندازه تایر جلو ۱۱۰/۸۰ ZR19

اندازه تایر عقب ۱۵۰/۷۰ ZR17

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.