زمان تعویض تسمه تایم تویوتا ،میتسوبیشی ،هیوندا ،مگان ،پژو

0

زنجیر تایم تویوتا کمری ،تسمه تایم تویوتا کمری ۲۰۰۷ ،تعویض تسمه تایم تویوتا کمری ،زمان تعویض تسمه تایم تویوتا یاریس ،زنجیر تایم کمری ،تسمه تایم تویوتا کرولا ،تسمه تایم کمری ۲۰۰۷ ،روغن گیربکس تویوتا کمری

زمان تعویض تسمه تایم

تسمه تایم معمولاً پس از فرسوده شدن دچار پارگی می‌شود. در بهترین حالت پاره شدن تسمه تایم می‌تواند تنها سبب خاموش شدن خودرو شود و با مراجعه به تعمیرگاه می‌توان به‌راحتی نسبت به تعویض آن اقدام کرد اما میزان خسارت بسته به نوع طراحی موتور متفاوت است و در برخی خودروها در صورت پارگی تسمه تایم سبب کج شدن سوپاپ‌ها می‌شود که برای رفع آن نیاز به باز کردن کامل سرسیلندر است. دلیل این امر نیز این است که با پاره شدن تسمه، زمان باز بودن سوپاپ‌ها به هم خورده و چند تایی از سوپاپ‌ها در زمان رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالایی باز می‌مانند که در این حالت پیستون با برخورد با سوپاپ سبب کج شدن آن می‌شود و یا حتی در برخی از موارد دیده شده که در اثر ضربه پیستون به سوپاپ خود پیستون دچار شکستگی می‌شود.

http://www.donyayekhodro.com/wp-content/uploads/Timing-Belt-Replacement-01-500x37522.jpg

نوع خودرو کیلومتر تعویض تسمه تایم
میتسوبیشی پاجرو ۱۹۹۲_۲۰۰۸ ۱۰۰۰۰۰
میتسوبیشی گالانت ۱۹۹۲_۱۹۹۳ ۸۵۰۰۰
میتسوبیشی لنسر ۱۹۹۰_۱۹۹۳ ۹۰۰۰۰
هیوندای آوانته ۱۰۰۰۰۰
هیوندای ورنا ۶۵۰۰۰
کیا ریو ۶۵۰۰۰
مزدا ۳۲۳ ۷۰۰۰۰
تویوتا کرولا ۲۰۰۵_۲۰۱۲ ۹۰۰۰۰
فولکس‌واگن کدی ۸۵۰۰۰
فولکس‌واگن گل ۸۵۰۰۰
پژو ۲۰۶ TU3 1.4 لیتری ۷۰۰۰۰
پژو ۴۰۵ ۶۰۰۰۰
پراید ۱۰۰۰۰۰
رنو مگان ۲۰۰۰ ۶۰۰۰۰
رنو لوگان (تندر) ۴۰۰۰۰
سیتروئن زانتیا                             ۷۰۰۰۰

کمری گرند شش سیلندر مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶

بار اول ۱۰۰ هزار کیولمتر بار دوم ۶۰ هزار کیلومتر

تویوتا لندکروز ۸ سیلندر ۲۰۰۸

۱۰۰ هزار کیلومتر بار اول و بار دوم ۶۰ هزار کیلومتر

بقیه مدل ها زنجیر می باشد که نیاز به تعویض ندارد مگر در مواقعه ا ی که موتور نیاز به تعمیر دارد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.