آموزش تیونینگ بدنه پژو ،ال ۹۰ ،سمند ،۲۰۶ ،تیبا ،پارس

0

مرکز تیونینگ در تهران ،تیونینگ ماشین ایرانی ،ادرس مرکز تیونینگ خودرو در تهران ،مرکز اسپرت خودرو در تهران ،تیونینگ موتور ،مرکز تیونینگ کیانفر ،تیونینگ پژو پارس

آموزش تیونینگ بدنه

اول از همه این سوال مطرح میشه که برای تیونینگ اولین قطعات ما چه چیزی باشد؟ در جواب این سوال باید گفت که اصولا باید اتومبیل را به نوعی تیونینگ کرد که احیانا اگر نتوانستید به مراحل بعدی تیونینگ بروید اتومبیل ناقص معلوم نشود و در حالتی کامل باشد! مثلا خرید کیت کامل سپرها توصیه میشود ولی خرید سپر جلوی ناهماهنگ با سپر عقب توصیه نمیشود!

 

مراحل خرید قطعات یا اجرای تغییرات: بسته به هر اتومبیل این مراحل کاملا متفاوت است!اما با این ترتیبی که ما قرار داده ایم تقریبا میشه برای همه اتومبیلها این سیستم اجرا شود!( البته در حالت کلی و گرنه برای تیونینگ یه ماکسیما دیگه رینگ کمتر از ۱۷ اینچ یعنی تابلوبازار!!! پس اتومبیلهای  غیر ازتیپهای  پراید و ۲۰۶ و گلف و…از پیشنهادهای تخصصی که برای پراید شده پیروی نکنند! )

۱- چراغهای جلو: اصولا در این مورد اکثر اتومبیلها دارای نکته ی مشترک هستند وآن این است که اولین مرحله است!! در این مرحله بسته به سبک تیونینگتان میتوانید چراغ مورد علاقه تان را انتخاب کنید! البته باید شرایطی را نیز در نظر بگیرید. مثلا اگر میخواهید از زنون استفاده کنید حتما چراغ لنز دار بگیرید! یا در بعضی مواقع با تغییر چراغ باید جلو پنجره هم تغییر کند!( جلو پنجره: شبکه ی جلوی رادیاتور اتومبیل)

تنوع مدل: حدود ۱۵ تا ۲۰ مدل چراغ در بازار موجود است!

۲– رکاب بغل: این مورد به طور کلی اتومبیلتان را زیر و رو خواهد کرد! رکاب در اتومبیل نقش اساسی در زیبایی آن دارد!( البته به غیر از زیبایی به دلیل حفظ پایداری خودرو به وجود آمده ولی…!!) ما این مورد را توصیه میکنیم تا حتما رعایت شود! چون خودرو بدون این مورد نمیتواند چندان زیبا جلوه کند! ( حتی در پژو پارس یا ۲۰۶ نیز رکابها در حالت معمولی اسپورت هستند!! و این نشان دهنده توجه سازندگان داخلی به این مورد هست!)

تنوع مدل: بیش از ۱۵مدل که در بسیاری از شهرها بیشتر از یک مدل موجود نیست!

۳– رینگ اسپورت: البته این مورد رو بعضیها در جایگاه اول قرار میدن که فرق زیادی نمیکنه! به هرحال که رینگ اسپورت در نظر گرفته میشه به عنوان یکی از اولینها!!  الان خیلیا فقط از نظر ظاهری رینگ رو بررسی میکنن که متاسفانه غلطه و توی مطالب قبلی خوشبختانه به اونا اشاره شده است! شما کافیه رینگتون رو انتخاب کنید و بیخیال همه چیز شید چون محصولات متفرقه زیاده توی بازار و پیدا کردن مارک درست و حسابی سخته!( قصد دارم بعدا مارکهای خوب رینگ رو معرفی کنم!)البته مسئله ی دیگه جنس رینگه که باید بگم رینگهای آلومینیومی نسبت به فولادیها بهتر هستند! حالا ممکنه که نخواین از سایز استاندارد یعنی ۱۳ اینچ استفاده کنین! که در اون حالت میتونین از رینگهای ۱۴ اینچ استفاده کنین و البته بگم که بزرگتر از ۱۴ اینچ توصیه نمیشه.

تنوع مدل: بیشمار!!! انقدر زیاد که من فکر میکنم توی عمرم بیشتر از چند هزار مدل رینگ دیده ام!

 

۴– تایر اسپورت: این موردم بیشتر توضیح نمیدم! فقط میگم اگه بودجتون محدوده و رینگم هون ۱۳ خریدید میتونین این موردو بیخیال شید و توی بقیه جاها خرج گنین! احیانا اگه رینگ ۱۴ اینچ خریدید میتونین به مطالب راهنمایی خرید رینگ و لاستیک مراجعه کنید! مارکشم که سعی کنید مارشال یا کومهو بگیرید!(به دلیل اینکه اندازش کوچیکه معمولا مارکهای بزرگ جهانی توی این موارد کار نمیکنن!!)

۵–کیت کامل سپر عقب  و جلو : میشه گفت بعد از اینکه این کیتو خریدینو انداختین روی ماشین میتونین از اتومبیلتان لذت ببرید و از نظر ظاهری دیگه بیخیال ماشین شید! در مورد این دیگه توضیح اضافی نمیدم که مدلشو هر چی خوشتون اومد بگیرین!

۶– سیستم صوتی : در این مورد قصد دارم بعدا یه مقاله ی خیلی وسیع و کامل بدم بیرون! اما فعلا بعضی از مورداشو میگم! اولین مورد اینه که باید میزان انتظاراتتون رو نسبت به سیستم صوتی خودتون مشخص کنید. بعد خرید کنید! اولین مورد اینه که میخواین dvd بگیرین یا cd ؟ بعد نسبت به player تون باند( اسپیکر) و ساب ووفر رو بگیرین! ( من خودم آمپلی فایر رو ضروری نمیدونم!) در مورد اسپیکر بگم که باید با رنج کامل بگیرین و کلا مایه بزارین!( از مارکهای سونی و پایونیر و دیگر مارکهای شاخ!)آهان ساب ووفر رو سعی کنین از نوع آمپلی فایر دار بگیرین که دیگه مثل اسپیکر عقب اتومبیل نصب نمیشن و باید بره صندوق عقب!!

۷– چراغ عقب: چراغ عقب خودرو نیز در مراحل تکمیل تیونینگ قرار دارد! در این مورد نیز چراغهای led جذابیت خاصی دارند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.