بهترین بیمه شخص ثالث کدام است؟

0

کدام بیمه بدنه ماشین بهتر است ،رتبه بندی بیمه شخص ثالث ،رتبه شرکت های بیمه ،کدام بیمه بدنه بهتر است ،ارزانترین بیمه شخص ثالث خودرو ،کدام بیمه بهتر است ،بهترین بیمه اتوموبیل ،مزایای بیمه بدنه

بهترین بیمه ثالث کدام است؟

شاید انتخاب شرکت بیمه برای خیلی از ما تا حالا مورد توجه نبوده باشه، اما همین بیمه شخص ثالث، جزئیاتی داره که می‌تواند در انتخاب ما تأثیرگذار باشد. در ادامه، مواردی رو به شما معرفی می‌کنیم تا بتونید راحت‌تر، بهترین بیمه ثالث را انتخاب کنید.

پوشش مالی

منظور از پوشش مالی، سقف خسارت مالی هست که از طرف مقصر به شخص ثالث وارد می‌شود.

اگرچه میزان دیه شخص ثالث و سرنشین از طرف قوه قضائیه تعیین می‌شود و بیمه‌گذاران در مورد این موارد حق انتخابی ندارند، اما پوشش مالی بیمه ثالث، ملاک مهمی در انتخاب بیمه شخص ثالث شماست. در سال ۹۶، کمترین پوشش مالی برای بیمه‌های ثالث، ۷ میلیون تومان (میشه ۲٫۵ درصد دیه در ماه‌های حرام) تعیین شده. در این پوشش مالی، نرخ همه شرکت­‌های بیمه به جز بیمه ایران برای خودروی شما یکسان هست، و چون بیمه ایران تنها شرکت بیمه دولتی هست و تخفیف ۲٫۵ درصدی رو برای مشتریان در نظر نمی‌گیرد، کمی از بقیه گرون‌تر هست. اما برای پوشش‌های مالی بالاتر، داستان کاملا متفاوت هست و قیمت شرکت‌­ها رقابتی تعیین می‌شود. پوشش مالی بالاتر فایدش این هست که شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه کمی بیشتر، خیال خودتون رو از تصادف با خودروهای لوکس و گران قیمت آسوده کنید. اگر از لحاظ قیمت بخوایم براتون توضیح بدیم، در پوشش‌های مالی بالاتر بیمه پاسارگاد از همه ارزن‌تر هست و ممکنه اختلاف قیمت در حد چند هزار تومان باشد. شرکت بیمه ایران هم بیش‌ترین قیمت رو دارد. البته، برای یک خرید خوب همیشه قیمت به تنهایی ملاک نیست و عوامل دیگری مثل رتبه رضایت­‌مندی مشتری می‌تواند خیلی تو انتخاب بهترین بیمه اثر داشته باشد.

رتبه رضایت­مندی و نرخ شکایت مشتریان

این دو شاخص، ارزیابی عملکرد شرکت‌های بیمه را بر اساس شاخص رضایت‌مندی مشتریان و میزان ثبت شکایت آن‌ها از شرکت‌های بیمه در سامانه بیمه مرکزی مشخص می‌کند. شاخص رضایت‌مندی مشتریان بر اساس معیارهایی مانند رضایت از پاسخ‌گویی، دانش کارکنان، کیفیت ارتباط با مشتری و … ارزیابی می‌شود.

سهم از بازار

سهم از بازار می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم برای خرید بیمه شخص ثالث باشد. برای مثال زمانی که شرکت بیمه‌ای سهم بازار بالایی دارد این اطمینان را در ما ایجاد می‌کند که شرکت با عملکرد بهتر خود توانسته در این بازار رقابتی سهم بیشتری را بدست بیاورد. شرکت بیمه ایران با ۳۲% درصد بیش‌ترین سهم بازار را دارد و سایر شرکت‌های خصوصی باقی بازار را در اختیار دارند.

توان‌گری مالی

توان‌گری مالی شرکت بیمه نشان‌دهنده اعتبار و قدرت آن شرکت در پرداخت خسارت‌های بالا و قبول ریسک‌های سنگین است. این شاخص به ما نشان می‌دهد که آیا شرکت بیمه توانایی عمل به تعهدات خود را دارد یا خیر. میزان توان‌گری شرکت‌های بیمه هرسال توسط بیمه مرکزی اعلام می‌شود.  توان‌گری مالی ۵ سطح دارد، که به ترتیب بالاترین توان‌گری مربوط به سطح ۱ و پایین‌ترین آن مربوط به سطح ۵ است.

همه چیز در مورد توان‌گری مالی

پرداخت خسارت سیار

مراکز پرداخت خسارت سیار برای سهولت خدمت‌رسانی به مردم به خصوص در کلان شهرهاست. اگر شرکت بیمه‌ای که انتخاب می‌کنید، دارای مرکز پرداخت خسارت سیار باشد؛ می‌توان این اطمینان را داشت که در هنگام وقوع حادثه، بدون اتلاف وقت فقط با ارائه مدارک دو طرف می‌شود خسارت را دریافت کرد که این یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. برخی شرکت‌ها مانند بیمه ایران مراکز پرداخت خسارت سیار مستقل دارند که می‌تواند در محل، میزان خسارت را تخمین و همان‌جا پرداخت کند. برخی شرکت‌های خصوصی مثل بیمه آسیا، البرز، آسماری، سرمد، نوین، رازی، پاسارگاد و حافظ با شرکت سامان نگار ایرانیان که شرکت ارزیاب خسارت است؛ قرارداد دارند و این شرکت نیروهایی به صورت سیار در شهرهای مختلف مستقر کرده و در صورت نیاز در محل حاضر شده و با گرفتن مدارکی مانند کارت ماشین، بیمه نامه و گواهینامه میزان خسارت را تخمین زده و به شرکت بیمه طرف قرار داد اعلام می‌کند و سپس شرکت بیمه، مبلغ را به زیان‌دیده پرداخت می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.