تعیین خط جایز بزرگ آمریکا؛ لوئیس هملیتون اول، سباستین فتل دوم

0

تعیین خط فرمول یک آمریکا؛ هملیتون اول، فتل دوم

روند موفقیت‌های لوئیس همیلتون و تیم مرسدس، بی‌پایان به نظر می‌رسد. روز گذشته و در جایزه بزرگ آمریکا، باز هم همیلتون با ثبت بهترین زمان، صاحب پول‌پوزیشن شد.

فصل ۲۰۱۷ فرمول یک، تا حدودی یک‌طرفه دنبال می‌شود و احتمال ناچیزی برای بازگشت سابستین فتل و تیم فراری به صدر جدول وجود دارد. این موضوع در تعیین خط پیست آستین که روز گذشته انجام شد؛ به‌وضوح مشخص بود و البته با مقام دومی فتل همراه شد. لوئیس همیلتون با زمان یک دقیقه و ۳۳.۱۰۸ ثانیه، بهترین زمان‌گیری را داشت تا در رقابت اصلی، جلوتر از دیگران باشد و هفتاد و دومین پول‌پوزیشن خود را ثبت کند. سباستین فتل، با ۲۳۹ هزارم ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول، آغازگر جایزه بزرگ آمریکا از خط دوم خواهد بود. والتری بوتاس، دیگر راننده‌ی مرسدس هم در ادامه‌ی عملکرد خوب خود در فرمول یک امسال، پست سر فتل قرار گرفت و ۴۶۰ هزار ثانیه، کندتر از لوئیس همیلتون بود. رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم در زمان‌گیری پیست آستین، به ترتیب در اختیار دنیل ریکیاردو از تیم ردبول، کیمی رایکونن از تیم فراری و مکس ورشتاپن از تیم ردبول قرار گرفت؛ درحالی‌که همه‌ی آن‌ها، زمان‌هایی کمتر از یک دقیقه و ۳۴ ثانیه داشتند.

مسابقات فرمول یک آمریکا سابقه‌ای طولانی دارد؛ اما در ۶ پیست‌ مختلف برگزار می‌شود. بین سال‌های ۱۹۰۸ تا ۲۰۱۷، این کشور مجموعا میزبان ۴۶ دوره جایزه بزرگ بوده است. شهر آستین ایالت تگزاس، از سال ۲۰۱۲ صاحب پیست استاندارد مسابقات فرمول یک شد که با نام‌های پیست آمریکا (Circuit of The Americas) و کوتا (COTA) نیز شناخته می‌شود. این مسیر، ۵.۵۱۳ کیلومتر است و با ۵۶ دور، مجموعا مسافت ۳۰۸.۵ کیلومتر فراهم می‌کند. پیست آستین، گنجایش ۱۲۰ هزار نفر تماشاگر دارد و با شیب‌های متنوع، احتلاف سطحی نزدیک به ۳۱ متر در نقاط مختلف ارائه می‌کند. بهترین زمان‌گیری تاریخ این مسابقات، در اختیار لوئیس همیلتون است، اما میشائیل شوماخر با ۵ قهرمانی، رکورددار موفقیت در جایزه بزرگ آمریکا محسوب می‌شود. از دیگر نکات جالب درباره‌ی پیست آستین، می‌توان به بالاترین سرعت ثبت‌شده اشاره کرد که با ۳۳۲.۳ کیلومتر بر ساعت، به نام نیکو روزبرگ و در خلال رقابت سال ۲۰۱۶ ثبت شده است.

F1 USA 2017

لوئیس همیلتون که برای دومین سال پیاپی به قهرمانی در تعیین خط آستین رسیده بود، به خبرنگاران گفت:

شرایط پیست بسیار سخت بود؛ به‌طوری که در پیچ اول، باد روبرو؛ در مسیر مستقیم بعدی، باد از پشت و در پیچ نهم، مجددا باد شدید از روبرو داشتیم. وقتی جهت باد متغییر باشد، مجبور به هماهنگی شتاب و ترمزگیری هستید. به همین دلیل عاشق این پیست هستم؛ چراکه یک مسیر عالی و لذت‌بخش برای رانندگی است. مسابقه‌ی اصلی جذابیت زیادی خواهد داشت و البته به دلیل شرایط سخت نگهداری تایرها، مشکل خواهد بود. قهرمانی زودهنگام من در فرمول یک امسال، قطعی نیست. فتل دارای ۴ عنوان قهرمانی در تاریخ فرمول یک است و به نظر می‌رسد که رقابت ما، تا مسابقات بعد هم ادامه داشته باشد.

F1 USA 2017

در حال حاضر لوئیس هملیتون با ۳۰۶ امتیاز، صدرنشین است و سباستین فتل با ۲۴۷ امتیاز، جایگاه دوم را در اختیار دارد. والتری بوتاس، دیگر راننده‌ی مرسدس با ۲۳۴ امتیاز، پشت سر فتل و در رتبه‌ی سوم قرار گرفته است. دنیل ریکیاردو، کیمی رایکونن و مکس ورشتاپن به ترتیب با امتیازهای ۱۹۲، ۱۴۸ و ۱۱۱ در رده‌های چهارم، پنجم و ششم مسابقات فرمول یک ۲۰۱۷ هستند.

رقابت نهایی جایزه بزرگ آمریکا، امشب ساعت ۲۰ به وقت ایران برگزار می‌شود؛ ولی به دلیل هم‌زمانی با مسابقات جهانی تیراندازی، از شبکه ورزش سیما پخش مستقیم نخواهد شد. در پایان این مطلب، می‌توانید بیننده‌ی حساس‌ترین لحظات پیش‌نمایش این مسابقه باشید.

F1 USA 2017

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.