تعویض لاستیک و تیوب چرخ موتور کراس + عکس

0

آموزش تعویض لاستیک و تیوب چرخ موتور کراس

احتمال پنچری و پارگی لاستیک و تیوب چرخ های موتور کراس به دلیل استفاده زیاد روی سطوح ناهموار بسیار بالا است. این آموزش را دنبال کنید تا خودتان از پس این تعویض بر آیید.

مرحله ۱

ابتدا اشپیل روی محور چرخی که تایر آن آسیب دیده را بوسیله ی اشپیل کش جدا کنید. سپس مهره روی محور را باز کنید.

مرحله ۲

زنجیر همچنان روی چرخ دنده قرار دارد، به راحتی می توانید آن را از کنار چرخ دنده بیرون بکشید.

http://www.stephelp.ir/wp-content/uploads/2017/10/How-to-change-a-dirt-bike-tire-4.jpg

مرحله ۳

مهره چرخ را قبلا باز کرده اید، پس کافی است با چکشی لاستیکی چند ضربه به چرخ بزنید تا چرخ از محور خود خارج شود. وقتی به اندازه کافی حرکت کرد، می توانید با دست آن را جدا کنید.

مرحله ۴

چرخ جدا شده است. حالا باید والف تیوب را با ابزاری مخصوص جدا کرده و هوای تیوب را کامل خالی کنید. با آچار سایز ۱۲ میلی متر مهره والف را باز کنید.

مرحله ۵

مهره را جدا نکنید، تنها تا حد ممکن آن را شل کنید.

مرحله ۶

بعد از اینکه هوای تیوب کامل خالی شد، باید طوقه را از دو سمت آزاد کنید. لاستیک را به پایین فشار دهید تا از طوقه فاصله بگیرد. سپس در دو سمت چرخ محلول آب و کف بین طوقه و لاستیک بریزید. میله ای بلند و فلزی بین طوقه و لاستیک فرو کنید. به خوبی آن را قرار داده و با اهرم کردن آن، لاستیک را از بلند و دور کنید.

مرحله ۷

میله را بین طوقه و لاستیک قرار داده و مانند مرحله قبل با اهرم کردن آن، لاستیک را بیرون دهید.

مرحله ۸

وقتی این قسمت از لاستیک را بیرون دادید، میله را حدود ۱۵ سانتی متر حرکت دهید و اهرم کردن را تکرار کنید. همینطور ادامه دهید تا یک سمت از لاستیک از طوقه خارج شود.

مرحله ۹

اگر قصد دارید لاستیک را کامل عوض کنید، عملیات مرحله قبل را تا جایی که کامل خارج شود ادامه دهید. در غیر این صورت تیوب را از شکافی که ایجاد کردید بیرون بکشید.

مرحله ۱۰

تیوب جدید را وارد لاستیک کنید. والف هوا را وارد سوراخ درون طوقه کرده و سپس یکی از مهره ها را روی آن بگذارید. مقدار کمی هوا وارد تیوب کنید.

تیوب جدید را وارد لاستیک کنید. والف هوا را وارد سوراخ درون طوقه کرده و سپس یکی از مهره ها را روی آن بگذارید. مقدار کمی هوا وارد تیوب کنید.

مرحله ۱۱

حالا عمل اهرم کردن را تکرار کنید، با این تفاوت که این بار لاستیک را به داخل برگردانید.

بسیار مراقب باشید تیوب بین طوقه و لاستیک گیر نکند.

مرحله ۱۲

وقتی که لاستیک مثل قبل روی طوقه سوار شد، هوای بیشتری وارد کنید، این کار باعث بیرون آمدن بیدلاک نیز می شود. حالا می توانید مهره ی بیدلاک را هم ببندید، اما آن را سفت نکنید. مطمئن شوید که لاستیک دارای فشار هوای مناسب بوده و همه چیز به درستی انجام شده است. حالا می توانید مهره های میله شیر هوا و بیدلاک را محکم کنید. بعد از این که مهره شیر هوا را سفت کردید، مهره دوم را ببندید.

مرحله ۱۳

حالا چرخ آماده ی نصب دوباره است. هنگام نصب چرخ مراقب باشید تا اسپیسر ها در جای مناسب قرار داشته باشند. مطمئن شوید زنجیر روی چرخ دنده قرار گیرد. در آخر، مطمئن شوید که دیسک ترمز داخل پد های ترمز قرار دارد.

مرحله ۱۴

مهره روی محور چرخ را ببندید و اشپیل آن را قرار دهید. موتور شما آماده ی حرکت است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.