درباره سوزن انژکتور بیشتر بدانید ؟

0

قیمت سوزن انژکتور پژو ۴۰۵، سوزن انژکتور پراید ،سوزن انژکتور سمند ،انواع سوزن انژکتور ، سوزن انژکتور پیکان ،سوزن انژکتور پراید زیمنس ف سوزن انژکتور ۲۰۶ ،علائم خرابی سوزن انژکتور

سوزن های انژکتور

در چند سال اخیر مخصوصا از زمانی که سوخت خودروها به صورت سهمیه بندی توزیع میگردد و بهای آن افزایش یافته بحث کاهش مصرف سوخت خودروهای بنزینی یکی از دغدغه های اساسی تولید کنندگان خودرو , تعمیرکاران و صاحبان خودرو شده است.از طرفی برای برخورداری از هوایی پاک و به دور از آلاینده های ناشی از روشن بودن موتور خودروها این حساسیت به سمت مسئولان و حتی مردم عادی نیز سوق داده شده است.

با پیشرفت در تکنولوژی ساخت موتور خودروهای سبک,سیستم سوخت رسانی از حالت غیر هوشمند و کاربراتوری به سیستم تقریبا هوشمند انژکتوری ارتقا یافته و قطعاتی همچون ایسیو , انژکتور , سنسور فشار منیفولد , سنسور اکسیژن و … نقش مهمی در ارتقا کیفیت احتراق در موتورهای بنزینی و کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها ایفا می کنند.

انژکتور شامل اجزائی همچون اورینگ , فیلتر , سلونوئید , سوزن و بدنه میباشد که شامل یک سوکت دو پین بوده که یکی قطب مثبت است که معمولا از رله دوبل تغذیه شده و قطب منفی آن از پالس ارسالی از ایسیو فرمان میبرد. در نتیجه میتوان عنوان کرد که عملکرد انژکتور و میزان و زمان پاشش آن به پهنای پالس ارسالی از ایسیو دارد.

http://pekco.ir/images/large/1481094842.jpg

نحوه پاشش بنزین توسط این قطعه به این صورت است که میزان مشخصی از فشار بنزین که معمولا ۳/۵ بار است از ریل سوخت به قسمت فوقانی یا ورودی انژکتور هدایت شده و از فیلتر آن عبور کرده و با فعال شدن میدان مغناطیسی توسط سلونوئید , سوزن انژکتور بالا رفته و بنزین از سوراخ یا سوراخهای خروجی انتهای انژکتور به صورت پودر با زاویه , زمان و میزان مشخص و کنترل شده خارج میگردد.

مدت زمان پاشش و همینطور میزان تحت کنترل آن اهمیت کار انژکتور را نمایان میکند , حتی خرابی و غیر کارآمد بودن انژکتور با مدت و میزان پاشش آن رابطه مستقیم دارد.اگر انژکتوری به درستی عمل نکند ابتدا بایستی به بررسی فرمانی که از ایسیو می اید پرداخت و در صورت صحت و مساعد بودن تمام شرایط مرتبط با ایسیو به کنکاش در مورد سلامت و کارایی خود انژکتور پرداخت.

http://nissannovin.ir/wp-content/uploads/2017/04/injector-1200x545_c.jpg

متذکر میشود که قطعاتی همچون سنسور دور موتور , سنسور فشار منیفولد , سنسور دمای آب , دریچه گاز , سنسور اکسیژن و … به توسط ایسیو با انژکتورها ارتباط داشته و به طبع در میزان و زمان پاشش آنها تاثیر گذارند.

باتوجه به اهمیت کار انژکتورها بایستی مراقبت و شرایط ویژه ای در استفاده نمودن از این تکنولوژی فراهم کرد , اجزای داخلی انژکتور از ظرافت و حساسیت فوق العاده ای برخوردار است.کیفیت نوع سوخت مصرفی , عدم تعویض به موقع فیلتر بنزین , به انتها رسیدن میزان سوخت در مخزن باک خودرو و همچنین استفاده کردن از مکمل های غیر استاندارد از عوامل شایع در بروز ایراد بر روی انژکتورها میباشند.

نکته قابل ذکر این است که در زمان روشن بودن موتور خودرو حرارت بالایی ایجاد میگردد که وقتی موتور خاموش است ومدت زمانی از آن میگذرد بنزینی که در ریل سوخت به جا مانده خنک شده و در اثر این کاهش دما , ذرات ناخالصی به تدریج رسوب کرده و همانند مواردی که در بالا ذکر شد باعث کثیفی فیلتر داخل انژکتور شده و یا سوراخ خروجی انژکتور را گرفته و در نتیجه مقدار و زاویه پاشش سوخت را از حالت طبیعی خارج نموده و باعث اختلال در کارکرد موتور میشود.

دراین صورت مشکلاتی از قبیل افت چشمگیر قدرت موتور , بد روشن شدن خودرو , کاهش عمر کاتالیست و سنسور اکسیژن و همچنین افزایش مصرف سوخت و آلاینده های زیست محیطی میشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.