مسابقات جایزه‌ بزرگ موتوجی‌ پی مالزی + عکس

0

برنامه مسابقات موتو جی پی ۲۰۱۷ ،جدول مسابقات موتو جی پی ۲۰۱۷ ،اخبار موتو جی پی ۲۰۱۷ ،نتایج مسابقات موتو جی پی ۲۰۱۷ ،تقویم مسابقات موتو جی پی ۲۰۱۷ ،نتایج موتو جی پی ۲۰۱۷ ،جدول مسابقات موتو جی پی ۲۰۱۷ ،جدول مسابقات موتو جی پی ۲۰۱۶

جزئیات جایزه‌بزرگ موتوجی‌پی مالزی

بعد از گذراندن فصلی جذاب، به هفدهمین مسابقه جایزه‌بزرگ موتو جی پی فصل ۲۰۱۷ می‌رسیم. جایی که تنها یک مسابقه‌ی دیگر تا پایان این فصل و خواب زمستانی مسابقات باقی مانده و مارک مارکز، شانس اول قهرمانی این سال است.

جایزه بزرگ مالزی در پیست سپانگ برگزار خواهد شد، یکی از ۴ پیستی که در این سال غیر از میزبانی مسابقات موتو جی پی، میزبان مسابقات فرمول یک هم بود.

مالزی از سال ۱۹۹۱ میزبان مسابقات موتو جی پی بوده. در این سال اولین مسابقه‌ی موتو جی پی در پیست شهر شاه عالم برگزار شد و جان کاسینسکی امریکایی اولین پیروزی خود با یاماها را در آن‌جا به‌دست آورد.

شاه عالم ۷ سال میزبان مسابقات بود و سپس در سال ۱۹۹۸ برای یک سال، مسابقه در ایالت جوهور برگزار شد. در سال ۱۹۹۹ پیست سپانگ در نزدیکی کوالالامپور پایتخت مالزی طراحی شد و میزبانی را به‌دست گرفت. در این سال نیز یک امریکایی به نام کنی رابرتز، قهرمانی کلاس ۵۰۰cc را با موتور سوزوکی به‌دست آورد.

از ۱۹۹۹ تا به حال، سپانگ همیشه یکی از پیست‌های ثابت تقویم مسابقات بوده و تست‌های پیش فصل موتو جی پی نیز در آن انجام می‌شود.

سپانگ به طور خاصی برای سرعت و مسابقه هیجانی طراحی شده و یکی از بهترین پیست‌ها در جهان است. جالب است بدانیم که این مجموعه‌ی ۹۳۰ هکتاری، ۵۰ میلیون یورو هزینه ساخت را متحمل شده و تنها در ۱۴ ماه ساخت آن انجام شد. سپانگ در آپریل ۱۹۹۹ اولین گرندپری را به خود دید و به سرعت به استانداردی برای محک بقیه‌ پیست‌های جهان تبدیل شد.

با ۴ پیچ کم سرعت، دو مستقیمی و ۱۱ پیچ سرعت متوسط و زیاد، سپانگ یکی از دوست‌داشتنی‌ترین پیست‌ها برای موتورسواران از نظر سبقت گیری است. این پیست ۵.۵ کیلومتری ۱۶ متر عرض داشته و طولانی‌ترین مسیر مستقیم آن ۹۲۰ متر است.

مسابقه به وقت مالزی، ساعت ۱۵ برگزار خواهد شد که به وقت ایران، در ساعت ۱۰:۳۰ صبح یک‌شنبه شاهد این مسابقه خواهیم بود. برنامه کامل زمان‌بندی گرندپری مالزی در ادامه قرار داده شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.