آموزش تعویض و سرویس لنت و دیسک ترمز جلو پژو ۲۰۶ و ۲۰۷

0

زمان تعویض دیسک ترمز ۲۰۶ ، دیسک ترمز ۲۰۶ تیپ ۵ ،دیسک ترمز ۲۰۶ تیپ ۲ ،دیسک چرخ جلو ۲۰۶ تیپ ۵ ،قیمت دیسک چرخ جلو ۲۰۶ تیپ ۲ ،آموزش تصویری تعویض لنت جلو ۲۰۶ ،تعویض لنت عقب دیسکی ۲۰۶

آموزش گام به گام تعویض لنت ترمز جلو پژو۲۰۶

تعویض لنت ترمز :

۱- چرخ را باز کنید.
۲- پیچ بالایی کالیپر ترمز را باز کنید.
۳- لنت های کهنه را با لبه پیچ گوشتی آزاد کرده و درآورید.
۴- از آنجا که لنت ها مصرف و نازک شده اند، پیستون جلو آمده است و لازم است برای اینکه بسته شود، پیستون به عقب برود. این کار را با اهرم کردن آرام یا با استفاده از ابزار مخصوص انجام دهید و پیستون ترمز را به جای اولیه بازگردانید.
۵- در مورد جا زدن لنت های نو سمتی که شکاف دارد باید بالا باشد و خار های فنری باید طوری نصب شوند که انحنای آنها به پشت لنت و سمت بیرون قرار گیرد.

http://kardasti.net/UploadImages/Users/Gallery101_04_635375976210986450.jpg

هواگیری سیستم ترمز :

عواملی که باعث وارد شدن هوا در مدار می شود :
۱ – اگر سوراخ پر کردن گرفته شود در موقع برگشتپیستون هوا از راه کلاهک عقب وارد دستگاه می شود
۲- خالی شدن مخزن روغن ترمز باعث هوا گرفتن مدارمی شود
۳- در اثر سوراخ شدن یا عدم آبندی قطعات

http://edu.autoniaz.com/wp-content/uploads/2015/12/Brake_Disc.jpg
طریقه هواگیری :
برای هواگیری از سیلندر چرخی که دورتر از سیلندر اصلی است شروع کرده و سپس نوبت به سیلندر مقابل در روی همان محور می رسد.
بعد ازسیلندر های واقع در محور دیگر بالاخره نوبت به نزدیکترین سیلندر چرخی که به سیلندر اصلی قرار دارد می رسد اما در صورتی که اتومبیل در چرخهای جلو از ترمز دیسکی و عقب کاسه ای باشد ابتدا باید ازچرخهای جلو چرخی که دورتر از سیلندر قرار دارد هواگیری را اغاز کرده و بعد چرخهای عقب را، اما نکته مهم اینکه اگر سیستم ترمز دارای بوستر باشد حتما باید به خاطر اینکه بوستر در مدار قرار گیرد اتومبیل را روشن نموده و هواگیری را انجام داد.
برای هواگیری ابتدا اطراف درپوش مخزن را کاملا تمیز می کنیم سپس درب مخزن را برداشته و داخل ان را کاملا از روغن پر می کنیم در ضمن حین هواگیری باید دقیقا مقدار روغن ترمز در مخزن را مد نظر داشته باشیم که کمتر از حد معیین نشود.
سپس برای اینکه هواگیری کاملا انجامشود شیلنگ پلاستیکی شفافی را انتخاب کرده ابتدا اچار پیچ هواگیری را در محل اچار گیر گذاشته سپس لوله لاستیکی را روی سوراخ پیچ هواگیری نصب می کنیم وسر دیگر شیلنگ را در داخل ظرف یا لیوان شیشهای که داخل ان روغن ترمز می باشد قرار می دهیم.
http://www.cargeek.ir/images/206_Brake_23411244.jpg
برای هواگیری که یک نفر کمک داشته باشیم بدین طریق عمل می کنیم که نفر کمکی پدال ترمز را چندین مرتبه فشارداده که خوب پدال ترمز زیر پایش سفت شده و دیگر پایین نرود در این حالت پای خود را از روی پدال بر نمی دارد و محکم به روی ان فشار می اورد سپس با هماهنگی به شخصی که می خواهد هواگیری کند علامت می دهد (میگوید ترمز برای هواگیریاماده است) در این موقع نفر دوم پیچ هواگیری را شل نموده تا روغن وهوا از داخل سیلندر مربوطه به داخل ظرف شیشه ای تخیله شود.
در این زمان با تخلیه شدن روغن و هوا پدال ترمز به سمت پایین حرکت می کندنفر اول تا زمانی که بوسیله نفر دوم اعلام نشده که پدال ترمز را بزن باید پای خود را محکم روی پدال فشاردهد زمانی که نفر دوم پیچ هواگیری را بست و اعلام کرد پدال بزن نفر اول دوباره مانند قبل عمل کرده تاپدال زیر پایش کاملا سفت شود نفر دوم هم مانند قبل عمل کرده البته این عمل دو الی سه مرتبه تکرار شودتا زمانی که روغن ترمز بدون کف از پیچ هواگیری خارج شود.(اتومکانیک به زبان ساده – احمد تیموری)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.