نحوه نصب کروز کنترل جک S5 با سوئیچ فابریک و یونیت NT900

0

کروز کنترل جک s5 اتوماتیک ،جک s5 کروز کنترل دارد؟ ،نصب کروز کنترل جک جی ۵ اتوماتیک ،لوازم جانبی جک s5 ،قیمت آپشن های جک اس ۵ ،چراغ دی لایت جک اس۵ ،قیمت کروز کنترل جک جی ۵ اتوماتیک ،نصب کروز کنترل جک S5

نصب کروز کنترل جک S5

فهرست مطالب

راهنمای نصب کروز کنترل جک S5 با سوئیچ فابریک و یونیت NT900

 اجزا و متعلقات داخل جعبه کروز S5 :

سوییچ های فرمان ، یونیت کروز کنترل، دسته سیم عمومی، دسته سیم T پدال گاز،بستهای کمربندی

ابزار لازم جهت نصب :

آچار چهارسو، پیچ گوشتی دو سو ، سیم چین، بکس ۲۲ ،آچار T20 ،چسب برق

 

لطفا” مراحل نصب را به دقت و بصورت گام به گام انجام دهید.

http://www.istgah.com/images/2017/05/24/1864960_8vxbGR_r_m.jpg

الف : نصب کلیدهای روی فرمان

۱ .سوئیچ خودرو را خارج نمایید .
۲ .ایربگ را باز کنید . برای باز کردن ایربگ، به وسیله یک ابزار T20 وارد سوراخهای اطراف فرمان نمایید ، تا خارهای ایربگ آزاد شود .
۳ .مهره فرمان را با بکس ۲۲ باز نمایید (با نشانه گذاری مناسب، مراقب باشید تایم فرمان و فنر ساعتی دست نخورد) قبل از خارج کردن کامل مهره زیر فرمان، فرمان را آزاد نمایید ( با چند ضربه کوچک فرمان آزاد می شود) همچنین دقت نمایید در زمان باز و بسته نمودن فرمان، قفل فرمان حتما” باز باشد تا قفل فرمان آسیب نبیند).
۴ .پیچهای سوئیچهای کنترل ضبط و قاب خالی کروز و زه دور آنرا باز و با اهرم کردن پیچ گوشتی در زیر آن، آنرا خارج نمایید. این کار باید با دقت و حوصله انجام شود، در غیر این صورت احتمال شکستن و آسیب رسیدن زه زیاد است .
۵ .کلید های کنترل کروز و کنترل ضبط را نصب نمایید و پیچهای آنرا محکم نمایید .
۶ .فرمان را نصب نموده و سوکت کلیدها و ایربگ را مونتاژ نمایید .
۷ .مراحل نصب کلیدهای روی فرمان تمام شد .

https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e15/11820695_885372161541992_1557114960_n.jpg?ig_cache_key=MTA1MDkxODcxNzM0NjA4ODAwMA%3D%3D.2

ب: دسته سیم اصلی

۱ .سیم مشکی قرمز را به مثبت پله دوم سوئیچ وصل نمایید . (برق پله دوم سوئیچ ACC(
۲ .سیم سفید زرد به پایه شماره ۱۴ سوکت عیب یاب OBD2 و سیم سفید ابی به پایه شماره ۶ همین سوکت وصل شود . سوکت عیب زیر فرمان بالای پای چپ راننده قرار دارد . در صورت وجود سوکت فابریک سوکت را وصل نمایید . (سوکت سبز رنگ )
۳ .سیم آبی خط قرمز را به سمت سوکت اسپیرال زیر فرمان برده و سیم مشکی نارنجی را قطع نمایید و به سیم سمت اسپیرال نصب نمایید . سیم سمت دسته سیم ازاد باشد .
۴ .ال ای دی موجود را در جای مناسب و بنا به نظر مالک خودرو و یا سلیقه خودتان جایی که در دید باشد متصل نمایید .

د: سوکت پدال گاز

سوکت نری مادگی تی موجود را روی سوکت پدال گاز متصل نمایید .

بعد از اطمینان به اجرای صحیح مراحل نصب بالا , سوکتهای ECU کروز را متصل نمایید و تست درجا را انجام دهید در صورت عملکرد صحیح تست عملی را انجام دهید .

تست در جا :

۱ .سوییچ را باز کنید و پنج ثانیه صبر نمایید.
۲ .سوییچ را ببندید.
۳ .کلید ON را بزنید ( کروز را روشن نمایید ).
۴ .شاسی SET را نگهداشته وسوئیچ خودرو را باز نمایید .
۵ .دستگاه شروع به بوق زدن مینماید چراغ نارنجی روشن می شود شاسی ست(SET) را رها کنید بوق قطع می شود با گرفتن ترمز یا شاسی کنسل و چراغ نارنجی خاموش میشود.
۶ .در صورت شنیدن شش بوق سیمهای سفید ابی و سفید زرد سوکت OB2 وصل نیست یا باید جابجا شوند یا اشتباه وصل شده اند . (سیمهای اطلاعات کن میباشد)
۷ .مراحل نصب و تست درجا تمام شده است می توانید کروز را تست عملی انجام دهید .

 

یونیت های موجود پروگرام شده و مخصوص اس ۵ میباشند و نیاز به برنامه ریزی ندارند . در صورت عدم کارکرد صحیح کروز بواسطه یونیت می توانید مراحل زیر را مجددا” برنامه ریزی کنید

 

در صورت عدم کارکرد صحیح کروز موارد زیر را به ترتیب طی نمایید ( الف : تعریف کلیدها ب: تعریف پدال گاز ج: تست جاده)

الف : تعریف کلیدها:

( در صورتی که با زدن کلید ON ) چراغ سبز روشن نشد مرحله الف را طی کنید و گرنه به مرحله ب بروید .

۱ .سوئیچ را باز کنید .
۲ .کلید کروز در حالت ON باشد .
۳ .پدال ترمز را نگهدارید .
۴ .شاسی SW1 که بر روی ECU کروز وجود دارد را چند ثانیه توسط پیچ گوشتی باریک نگهدارید . دستگاه ۶ بوق بزند .
۵ .به ترتیب شاسی SW1 و پدال ترمز را رها کنید , دستگاه سه بوق بزند .
۶ .پدال ترمز را نگهدارید , دستگاه باید ۱ بار بوق بزند , کلید SET را فشار دهید و نگهدارید . پدال ترمز را رها کنید , دستگاه باید یک بار بوق بزند . کلید SET را هم رها کنید .
۷ .پدال ترمز را نگهدارید ( ۲ بوق ) , کلید RES را فشار دهید و نگهدارید . پدال ترمز را رها کنید , (۲ بوق ) کلید RES را هم رها کنید .
۸ .پدال ترمز را نگهدارید (۳بوق) , کلید Cancel را فشار داده و نگهدارید . پدال ترمز را رها کنید , ( ۳ بوق ) کلید Cancel را هم رها کنید .
۹ .پدال ترمز را نگهدارید (۴بوق) , کلید کروز را OFF کنید . پدال ترمز را رها کنید , ( ۴ بوق ) .
۱۰ .بعد از انجام مراحل فوق , کلید SW1 را چند ثانیه نگه دارید تا دستگاه بوق ممتد بزند .
۱۱ .مراحل تعریف کلیدها به پایان رسید . مرحله تعریف پدال گاز را به ترتیب زیر انجام دهید .

 

ب: تعریف پدال گاز

۱ .سوئیچ را باز کنید .
۲ .شاسی ON را یک بار فشار دهید , چراغ سبز روشن می شود .
۳ .پدال ترمز را نگهدارید .
۴ .کلید SET را ۴ بار پشت سر هم فشار داده و رها کنید , دستگاه ۴ بوق بزند.
۵ .کلید RES را یک بار بزنید و رها کنید .
۶ .ترمز را رها کنید . بعد از رها کردن ترمز دستگاه یک بار بوق بزند .
۷ .کلید SET را یک بار بزنید .
۸ .پدال گاز را تا آخر فشار داده و نگهدارید . کلید RES را یک بار بزنید . دستگاه به طور منقطع شروع به بوق زدن خواهد کرد .
۹ .در صورتی که بوق شنیده شده منظم نباشد پدال گاز درست تعریف نشده و باید مجدد سوکت T پدال گاز را کنترل و دومرتبه پدال گاز را تعریف کنید .
۱۰ .پدال ترمز را نگهداشته و همزمان ۴ بار کلید SET را بزنید .
۱۱ .پدال ترمز را رها کرده و سوئیچ را ببندید .
۱۲ .مراحل تنظیم پدال گاز به پایان رسید , مرحله تنظیم و تست جاده را به دقت انجام دهید .

ج: تست جاده

۱ .خودرو را روشن نمایید .
۲ .کروز را روشن نمایید .
۳ .در سرعت بالای ۵۰ کیلومتر شاسی SET را فشار داده و رها کنید ( پای خود را از روی پدال گاز برداریید , چراغ نارنجی شده و سرعت شما تثبیت
می شود , با شاسی + سرعت زیاد و با شاسی _ سرعت کم می شود .
۴ .با فشار ترمز و یا کنسل از حالت کروز خارج شده و چراغ سبز می شود .
۵ .با زدن شاسی RES به اخرین سرعت قبلی برمیگردد .
۶ .مراحل تست تمام شد

لیمیتر :

سیستم نصب شده بر روی خودرو شما مجهز به سیستم لیمیتر میباشد . کاربرد لیمیتر در مسیرهای پر ترافیک که محدودیت سرعت هم وجود دارد مانند تونلهای داخل شهر میباشد که خودرو از سرعت تعیین شده شما بیشتر گاز نمیخورد . برای استفاده از لیمیتر بعد از روشن کردن کروز , در مدت زمان یک دقیقه اول شاسی کنسل را چند ثانیه نگهدارید تا دستگاه دو بوق بزند ، روی سرعت مورد نظر که رسیدید ( بیش از ۳۰ کیلومتر در ساعت ) شاسی SET را فشار دهید، چراغ نارنجی شده و خودرو ازسرعت تعیین شده بیشتر گاز نمیخورد . با شاسی های + و– میتوانید سرعت لیمیتر را کم یا زیاد کنید. در زمان استفاده از لیمیتر با دکمه های OFF/ON و کنسل یا فشار دادن پدال گاز به صورت دومرتبه سریع و پشت سر هم در مواقع ضروری میتوانید از حالت لیمیتر خارج شوید .

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.