آپولو اینتنزا هیولای جدید دنیای خودرو + قیمت و مشخصات

0

هیولای جدید دنیای خودرو؛ آپولو اینتنزا/صفر تا صد: ۲.۷ ثانیه + عکس

 آپولو از هایپرکار جدید خود با نام اینتنزا Emozione (نام اختصاری IE) در ایتالیا رونمایی کرد. این خودروی جدید می‌خواهد تجربه رانندگی‌ای را ایجاد کند که یادآور روزهای خوش گذشته باشد.

 پدال،پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۳ لیتری تنفس طبیعی هایپرکار جدید آپولو قدرت ۷۸۰ اسبی و گشتاور ۷۵۹ نیوتون متری داشته و می‌تواند خودرو را در تنها در ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و اجازه دست‌یابی به سقف سرعت ۳۳۳ کیلومتر در ساعت نیز بدهد. به لطف استفاده وسیع از فیبر کربن در بدنه و شاسی، IE تنها ۱۲۵۰ کیلوگرم وزن داشته و تقسیم وزن آن در جلو و عقب به ترتیب ۴۵/۵۵ می‌باشد. این خودرو واقعاً سریع است.

محصول جدید آپولو دارای آئرودینامیک پیشرفته‌ای می‌باشد که از اسپلیتر جلو، بال‌های متعدد، کانال‌های موجود در بدنه، ورودی‌های روی کاپوت و بال عقب بزرگ تشکیل شده است. این قطعات باعث ایجاد حداکثر داون فورس ۱۳۵۰ کیلویی می‌شوند که در سرعت‌های بالا و عبور از پیچ‌ها خودرو را به زمین می‌چسباند.

همان‌گونه که از هایپرکاری مدرن انتظار می‌رود، IE دارای شاسی مونوکوک فیبر کربنی برای کاهش وزن و افزایش استحکام می‌باشد. این خودرو همچنین از ساب فریم‌های جلو و عقب فیبر کربنی برای کاهش هرچه بیشتر وزن بهره برده و کل وزن ساب فریم‌ها به ۱۰۵ کیلوگرم می‌رسد.

برای توقف از ترمزهای سرامیک کربنی برمبو بهره برده شده که در جلو دارای ۶ پیستون در عقب دارای ۴ پیستون می‌باشند.

برای چنین خودرویی حتماً سیستم تعلیق برگرفته از مسابقات جزو الزامات محسوب می‌شود. IE از تنظیمات دوبل جناغی برگرفته از فرمول ۱ با معماری بازویی خاص در جلو و عقب بهره برده و همچنین دارای میله‌های ضد لغزش نیز می‌باشد. دامپرهای قابل تنظیم بیلشتین تکمیل کننده سیستم تعلیق هستند اما خریداران می‌توانند تنظیمات سفارشی دلخواه خود را نیز دریافت کنند.

برای هماهنگی شرایط رانندگی روزمره مهندسان آپولو سه حالت خیس، اسپورت و پیست را تدارک دیده‌اند. سیستم کنترل کشش IE دارای ۱۲ سطح تنظیم بوده بنابراین شما می‌توانید قبل از تبدیل شدن به یک قهرمان واقعی همه‌چیز را با فشار یک دکمه خاموش کنید.

تعویض دنده‌ها توسط یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال صورت می‌گیرد. آپولو می‌گوید این گیربکس می‌تواند عملکرد وحشیانه‌ای داشته باشد اما زمانی که پدال را بفشارید صدای تعویض دنده پنوماتیکی را خواهید شنید. به دلیل داشتن نسبت دنده‌های قابل تغییر، راننده باید به‌صورت دستی دنده ۱ را درگیر نماید. روش سنتی آپولو درباره گیربکس قابل‌توجه بوده اگرچه که ضروریت چنین گیربکسی محسوب می‌شود.

تنها ۱۰ دستگاه از هیولای جدید آپولو ساخته خواهد شد و هرکدام بهای حداقل ۲.۶ میلیون دلاری خواهند داشت. البته با خرید این خودرو به ویژگی‌های جذابی دست پیدا می‌کنید. مالکان قادر هستند در سری مسابقات آپولو تایم اتک شرکت کنند و در آینده برای خرید محصولات جدید شرکت در اولویت باشند.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/10/2018-apollo-intensa-emozione2.jpg

Norman Choi مرد همه‌کاره آپولو می‌گوید: ما احساس کردیم تمامی پیشرفت‌های فنی و اتوماسیون موجود در هایپرکارهای امروزی باعث کم‌رنگ شدن ناب بودن خودروها و محو ارتباط عاطفی بین خودرو و راننده شده‌اند. ما می‌خواستیم خودرویی بسازیم که فاصله بین راننده و خودرو را پر کند؛ بنابراین آپولو IE را ساختیم.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/10/2018-apollo-intensa-emozione6.jpg

هیچ بخشی از این خودرو عادی نیست. صندلی‌ها به لوله‌ای کربنی متصل شده‌اند تا فضای بیشتری ایجاد شود و موقعیت رانندگی ثابتی به وجود آید. در عوض غربیلک فرمان و پدال‌ها قابل تنظیم هستند. صندلی هر خودرو مخصوص مالک خود ساخته خواهد شد.

نشان دهنده‌های دیجیتال نیز برای تمرکز راننده روی جاده‌ها طراحی شده‌اند و دوربین‌های موجود در داخل آینه‌های جانبی نشان دهنده فضای پشتی خودرو خواهند بود. پانل سیستم تهویه نیز در پوشش سقف بوده و دکمه استارت خودرو نیز اهرمی بزرگ با نوشته INIZIO است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.