FXX K جدیدترین خودروی فراری دست ساز (+عکس)

0

معرفی جدیدترین خودروی فراری :فراری اعلام کرده که این خودرو در نسخه لیمیتدد ساخته می‌شود و تمام آن دست‌ساز خواهد بود

دو حرف XX روی خودروهای فراری ناخودآگاه شما را یاد خودروهای پیست مسابقه این برند می‌اندازد. فراری تا کنون این  پسوند را روی ۴ مدل خود به کار برده و اینک یک مدل دیگر با نام FXXK اوو را به خودروهای مسابقه‌ای خود اضافه کرده است.

در ابتدا “لافراری” وارد شد، خودرویی که به اندازه کافی خوش ‌درخشید و پس از آن نوبت ” FXX K” رسید که به اندازه کافی وحشی و تهاجمی ظاهر شد. اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که این دو خودرو رضایتتان را به اندازه کافی جلب نمی‌کنند، فراری برایتان خودرویی تهاجمی با پایه و ساختار  “لافراری” ارائه کرده که آن را ” FXX K اوو” می‌نامد.

شاید این تصور را برایتان ایجاد شود که نمی‌توانید با یک خودروی مسابقه‌ای مانند FXX K اوو رانندگی کنید، اما شاید “زمان”، این تصور شما را تغییر دهد. فراری مزایای فوق العاده‌ای را برای این خودروی فوق‌العاده خود ارائه می‌کند که در FXX K دیده نمی‌شود.

دان فورس” یا نیروی رو به پائین در این خودرو نسبت به مدل FXX K تقویت شده است. این نیرو ۷۵ درصد بیش از دان فورسی است که در لافراری ایجاد می‌شود. آیا ذهنتان توانایی تحلیل این میزان از نیروی رو به پائین را دارد؟ ما در خصوص یک محصول ۶۴۰ کیلوگرمی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت یا یک مدل ۸۳۰ کیلوگرمی در بیشنه سرعت خودرو صحبت می‌کنیم.

FXXK اوو جدیدترین نسخه مسابقه‌ای فراری

اگر شما در شمار افرادی هستید که به جزئیاتی مانند حرکت با سرعت ۲۰۰ کیلومتر آن هم سر یک پیچ علاقه ندارید، نگاهی به جزئیات تکنیکی خودرو بیاندازید. فراری FXX K اوو به دو باله فیکس دو قلو تجهیز شده که پشت آنها اسپویلرهای عقبی فعال قرار گرفته است. در واقع می‌توان گفت، کنترل اسپویلر فعال در این خودرو به شکل منطقی بازنویسی شده است.

گلگیر چرخ‌های عقب نیز پهن و بزرگتر شده و در راستای باله‌های عقب قرار گرفته‌اند. این توازن به اثربخشی و قدرت محرک چرخ‌های عقب کمک بیشتری می‌کند. در مدل FXX K اوو یک موتور توسعه یافته  ۱۰۳۶ اسب‌بخاری V12 زیر درب موتور به کار رفته است.

FXXK اوو جدیدترین نسخه مسابقه‌ای فراری

نمای متقاوت در عقب حکایت از نمای متفاوت از روبه‌روی خودرو نیز دارد. چراغ‌های جلو به صورت توخالی و چندتکه طراحی شده‌اند. این  طراحی باعث می‌شود تا دریچه‌های هوای بیشتری در نمای جلو به کار رود.

پیچ و خم‌های ایجاد شده در نمای جلو الزاما تغییرات ظاهری دیگری را در این فراری مسابقه‌ای ایجاد می‌کند.

یک فرمان جدید و یک صفحه نمایش دید عقب با ویژگی تله‌متریک درون کابین تعبیه شده است. سامانه تعلیق نیزدر جهت قدرت بیشتر شکل گرفته است.

FXXK اوو جدیدترین نسخه مسابقه‌ای فراری

فراری اعلام کرده که این خودرو در نسخه لیمیتدد ساخته می‌شود و تمام آن دست‌ساز خواهد بود. البته هنوز تعداد ساخت این خودرو مشخص نشده است. با وجود دو حرف لاتین XX نیز امکان رانندگی قانونی این خودرو روی جاده‌ها وجود ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.