ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
خانه » آموزش مکانیک خودرو » آموزش نحوه نصب ال وایر در کیلومتر شمار پژو پارس ،۴۰۵،سمند ،۲۰۶+ تصاویر

آموزش نحوه نصب ال وایر در کیلومتر شمار پژو پارس ،۴۰۵،سمند ،۲۰۶+ تصاویر

آموزش نحوه نصب ال وایر در کیلومتر شمار پژو پارس ،۴۰۵،سمند ،۲۰۶+ تصاویر

ترانس ال وایر ،ال وایر برای پراید ،معایب ال وایر ،اینورتر ال وایر ،روش نصب ال وایر ،نصب ال وایر پراید ،آموزش نصب ال وایر در کیلومتر پژو پرشیا و ۴۰۵

ال وایر ۲ متری با ترانس. ۶ روز پیش، تهران، سید خندان ۱۹,۰۰۰ تومان. در بسته های ۲ متری همراه با ترانس ۱۲ ولت مخصوص استفاده این محصول جهت تزئین هر وسیله ای در مکانهایی با نور کم می باشد ولی در مواردی نیز جهت حفظ ایمنی در مکانهای تاریک به کار برده می شود ; بعنوان مثال اگر در تزئین خودرو به کار برده شود علاوه بر اینکه جلوه ای …

من برای ماشینم ال وایر تو کیلومتر نصب کردم که مراحل نصب براتون میزارم که استفاده کنید

لوازم مورد نیاز
۱-ال وایر ۱متر و ۲۰ سانتیمتر که من ۱متر و۳۰ سانتیمتر گرفتم که کم نیاد
۲-آچار ستاره ای
۳-سشوار
۴-چسب ۱-۲-۳
۵-سوزن بزگ و کوچک
۶-فندک
۷-سیم افشان نیم متر
۸-کاتر
۹-سیم و چسب برق و کلید ( برای کسا نی که می خواهند کلید نصب کنن )
۱۰-فیوز ۵ آمپر و پایه فیوز

اول در مورد خرید ال وایر بگم که قیمت خیلی بالای نداره ودر چند اندازه و رنگ های سفید . صورتی . آبی . فیروزه ای هست. و هر جایی هم پیدا نمیشه در کل اگه سوال در مورد ال وایر دارید تو سایت سرچ کنید پیدا میکنید
من می خواستم از ال وایر قرمز استفاده کنم که فروشنده گفت قرمز نمی یارم چون نور زیادی نداره که فیروزه ای گرفتم
آموزش
اول باید قاب زیر فرمون را باز کنیم که جای پیچ ها از پایین هست که تو عکس زیر معلوم هست و ۵ تا پیچ هست. که بعد ازباز کردن پیچ ها قاب بالا و پایین آزاد میشود. روی قاب پایین یه کلید هست که برای کم و زیاد کردن نور کیلومتر هست که باید سوکتش جدا بشه تا قاب برداشته بشه
تصویر
بعد از باز کردن پیچ ها اهرم تنظیم ارتفاع فرمون را آزاد کنید و فرمون را تا اخر پایین بکشید تا هم قاب بالا راحت در بیاد و هم کیلومتر. حالا با یه پیچ کشتی دوسو زیر کناره های قاب جلوی کیلومتر بزارید و این قاب رو هم در بیارید. موقع باز کردن از این قطعه عکس نگرفتم ولی تو عکس زیر نشون میدم تا متوجه بشین. کناره های این قطعه حالت خار هست که تو عکس مشخص کردم. با حوصله بازش کنید چون ممکنه خارهاش بشکنه

بعد از برداشتن این قطعه پیچ های اصلی کیلومتر را باز کنید که ۲ تا پایین کیلومتر و یکی بالای کیلومتر هست
تصویر
و بعد کیلومتر را از بالا بگیرید و بطرف جلو بکشید که به حالت عکس زیر روی فرمان بیاد. دقت کنید که از طرف پایین نکشید بیرون چون بالاش گیره و اگه کیلومتر خیلی صفت هست کمی با هاش بازی کنید که از جاش بیرون بیاد
تصویر
پشت کیلومتر ۲ تا سوکت مشکی و سفید هست که باید باز بشه تو عکس زیر نگاه کنید باید ان قسمت که با فلش مشخص کردم را کمی فشار بدین تا اهرم روی سوکت آزاد بشه و اهرم را به سمت راست بدین. با این حرکت سوکت به راحتی از جاش بیرون میاد. توجه کنید این سوکت ها نیازی به بیرون کشیدن نداره و با همون اهرم باز و بسته میشه
تصویر
بعد از باز کردن سوکت ها کیلومتر را روی فرمون بزارید و با کمی جا بجا کردن و چرخوندن خیلی راحت از سمت راست فرمان بیرون بکشید. (برای بیرون آوردن کیلومتر نیازی به باز کردن فرمون نیست)
تصویر
حالا باید قاب جلوی کیلومتر را باز کنید که با ۸ تا خار به صفحه اصلی کیلومتر وصله که ۴ تا بالا و ۴ تا پایین هست و با پیچ کشتی دوسو تک تک خارها را آزاد کنید و قاب را جدا کنید. دوستان به صفحه اصلی کیلومتر دست نزنید و خاکش را پاک نکنید چون باعث لکه میشه و عقربه ها رو هم جا بجا نکنید که حساس هستن
تصویر
به حساس ترین قسمت کار میرسیم باید طلق شیشه ای را از قاب مشگی جدا کنیم که با سشوار باید دوره قاب را گرم کرد و با دوسو طلق را از قاب جدا کرد (توی آب جوش انداختم ولی تاثیری نداشت با سشوار بهتره) خیلی حوصله میخواد چون یه خورده بی دقتی و کم گرم کردن باعت میشه طلق ترک بخوره و بشکنه که باید پول یه طلق پیاده بشین.
موقع باز کردن کناره های پایین بیشتر دقت کنید که ترک نخوره
البته این رو هم بگم بستگی به مقدار چسب داره که طرف برای چسبوندنش زده .واسه من که دستش به کم نرفته بود. یه ۴۰۵ باز کردم که چسب نداشت و با یه دوسو طلقش بیرون افتاد
تصویر
بعد از باز کردن طلق شیشه ای میریم سراغ نصب ال وایر که من از سمت راست پایین دایره بزرگ شروع میکنم. با فندک نوک سوزن بزرگ را گرم کردم و قسمتی که تو عکس مشخص هست را به اندازه رد شدن ۲ تا ال وایر آب می کنم و با نوک کاتر محل آب شده را تمیز می کنم تا تکه های اضافه گرفته بشه و کار تمیز در بیاد ( دوستان من قاب کیلومتر را طرح کربن کردم که این کار رو هم میتونید انجام بدین)
تصویر
ال وایر را میتونید به هر حالت و شکلی در بیارید و حتا تاش کنید. ال وایر را به شکل عکس زیر شروع کنید به نصب روی قاب
تصویر
طریقه چسبوندن ا ل وایر به قاب
( دوستان من با چسب قطره ای و۱-۲-۳ امتحان کردم. چسب قطره ای که خیلی طول میکشه بچسبه که آدم پیر میشه و بعد از خشگ شدن با کمی انعطاف دادن به ال وایر چسب باز میشه چسب ۱-۲-۳ زود می چسبه و با کمی انعطاف دادن به ال وایر چسب باز میشه که باید انقدر زیاد چسب بزنید که چسب روی ال وایر هم بیاد که کثیف کاری میشه و جای چسب ها تابلو معلوم میشه و ضایع) برای همین من از سیم افشان استفاده کردم سیم افشان را از هم باز کردم و ۳ تا رشته ازش جدا کردم و به هم خوب تابوندمش بعد نوک سوزن کوچیک و باریک رو با فندک گرم کردم و جاهای که میخواستم ال وایر روی قاب نصب کنم ۲ تا سوراخ کردم و سیمی که درست کرده بودم رو ازسوراخ اول رد کردم و بعد از روی ال وایر رد کردم و به داخل سوراخ دوم کردم و سیم رو در پشت قاب به هم پیچ دادم تا ال وایرمحکم به قاب بچسبه و اضافه سیم را پشت قاب قیچی کردم تا موقع نصب قاب روی صفحه کیلومتر فاصله ایجاد نکنه.
تصویر
تصویر
تصویر
دوستان یادتون نره بعد از هر سوراخ کاری با نوک تیغ کاتر جای سوراخ را تمیز کنید تا کار تمیز و شیک در بیاد. نگران دیده شدن سوراخ ها درآخرکار نباشید چون ال وایر روش میاد و چون از سوزن باریک برای سوراخ کردن استفاده می کنید به چشم نماید حتا سیم های که برای بستن استفاده می کنید دیده نمی شه
خوب کار چسبوندن ال وایر را مثل عکس زیر ادامه بد ین تا به محل اول برسید. و از جایی که ال وایر را به داخل آوردیم به بیرون قاب ببرید.
تصویر
مثل عکس زیر ادامه ال وایر را از پایین و بیرون قاب رد کنید و زیر دایره دور موتور را هم با سوزن بزرگ آب کنید و ال وایر را به داخل قاب ببرید و شروع به نصب کنید. ( دوستان یادم رفت بگم اخر ال وایر را یه قطره چسب بزنید تا جای نخوره و باعث اتصالی نشه. که من چسب برق زدم که تو عکس زیر با فلش مشخص کردم و آخر کار چسب ۱-۲-۳ زدم )
تصویر
کار چسبوندن ال وایر روی قاب ادامه بدین تا مثل عکس زیر از جایی که شروع کردیم به بیرون قاب بره.
کار چسبوندن ال وایر تموم شد حالا اضافه ال وایر را با سیم چین یا قیچی جدا کنید و اخر الوایر را یه قطره چسب بزنید و یا می تونید اضافه ال وایر را بیرون آزاد بزارین و موقع بستن کیلومتر در زیر قاب روی فرمان پنهانش کنید.

عکس از محل های که سوراخ شده و سیم بسته شده. که تو عکس بالا این محل ها دیده نمی شه
تصویر
طلق شیشه ای را رو قاب بزاید و جای که ال وایر به داخل قاب رفته و خارج شده را علامت بزارید و برآمد گی دور طلق شیشه ای که به داخل قاب میره را به اندازه ای که ال وایر رد شده آب کنید و بردارید.
تصویر
تصویر
بعد طلق شیشه ای را خوب تمیز کنید و روی قاب بزارید و با چسب ۱-۲-۳ بچسبونید و بعد قاب را روی صفحه کیلومتر نصب کنید. کار تموم شد و میریم برای نصب روی ماشین ( جای بسته شدن سیم ها به چشم نمیاد و باید از نزدیک و دقت زیاد دیده بشه)
تصویر

برای نصب کیلومتر سر جاش کیلومتر را به همان شکلی که از پشت فرمون بیرون آوردیم به داخل میدیم (یعنی از سمت راست فرمون) و سوکت ها رو وصل می کنیم ( سوکت را در حالت اهرم باز روی جای سوکت میزاریم خیلی خیلی کم فشار میدیم و اهرم را به سمت چپ میبریم که این کار باعث میشه سوکت به داخل بره و قفل بشه)
و برای جا زدن کیلومتر در سر جاش باید اول قسمت پایین را جا کرد و بعد قسمت بالا رو سر جاش برد مثل عکس زیر و پیچ ها رو بست
تصویر
سیم ال وایر از پایین کیلومتر به داخل قاب فرمان میره. و اگر اضافه ال وایر را قیچی نکردید. مثل عکس زیر در همین جا رهاش کنید. باز هم میگم آخر ال وایر را چسب قطره ای بزنید یا چسب برق تا به بدنه نخوره و اتصالی نکنه.
تصویر
من برق رو از پشت سویچ گرفتم اگه عکس زیر رو نگاه کنید زیر فرمون سمت راست این ۳ تا سوکت را می بینید که وصل میشه به سویچ یکی رنگ قهویه ای با ۲ تا سیم قرمز و سوکت بعدی توسی با سیم زرد و نارنجی و سوکت آخر که باهاش کار داریم مشگی هست که تو عکس پشت برد دزدگیرم رفته و با سیم آبی که منفی هست و سیم قرمز که مثبت هست. مثبت و منفی را از اینجا گرفتم و سر راه سیم مثبت یه فیوز ۵ آمپر و یه کلید خلبانی ( کلنگی ) وصل کردم وبعد به مثبت ال وایر وصل کردم. وسیم منفی را به منفی ال وایر وصل کردم.
( دوستان از خیلی جاهای دیگه میشه برق گرفت از چراغ پشت کیلومتر.فدکی . کلید شیشه بالابر بگیر… تا سر باطری اگه هر جایی رو می خواهید بگید لطفا با عکس توضیح بدین نه اینکه پست بزنید چرا از فلان جا نگرفتی و … تا آموزش کامل باشه و باعث سردرگمی خواننده نشه
تصویر
کلید نصب شده
تصویر
تصویر
محل نصب ترانس یا آدابتور ال وایر روی قاب زیر فرمان ( با کمی چسب ۱-۲-۳ چسبوندم ) قطعه کنار ترانس هم آلارم هشدار دهنده چراغ چک و چراغ استوپ هست داخل قاب بالا و پایین را هم با فوم یه صدا گیری کردم

حالا قاب بالای فرمون و پایین فرمون را سر جاش قرار بدین و ببندید ( دوستان پیچ های قاب فرمون را بیش از حد سفت نکنید که باعث شکستن جای پیچ ها میشه )
این هم چند تا عکس از آخر کار ( من اضافه ال وایر را روی قاب بالای فرمون آوردم و یه حالت نیم دایره بهش دادم )
تصویر
تصویر

عکس از بیرون ماشین
تصویر
عکس تو روز که جای سیم ها معلوم نیست
تصویر
عکس با صفحه کیلومتر خاموش
تصویر
تصویر
نکته : ترانس ال وایر را حتما با وصل بودن به ال وایر به برق ماشین وصل کنید چون اگه این ترانس را بدون ال وایر به برق وصل کنید ترانس میسوزه و انتهای ال وایر را هم چسب بزنید
اگر بعد از نصب کیلومتر چراغ پشت کیلومتر روشن نشود یا فیوزش سوخته یا کلید زیر قاب فرمون که نور پشت کیلومتر را کم و زیاد میکنه وصل نشده

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است