بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS مدل ۲۰۱۷+عکس ومشخصات

0

بررسی تخصصی مرسدس بنز GLS مدل ۲۰۱۷+عکس ومشخصات

مرسدس دو سال زمان را صرف با طراوت ساختن شاسی بلندهای خود کرده و این زمان‌بندی بهتر از این نمی‌توانست باشد. خودروهای کاربردی بنز با هر سایز، شکل، اندازه و چهره‌ای در این زمان داغ هستند!

مرسدس دو سال زمان را صرف با طراوت ساختن شاسی بلندهای خود کرده و این زمان‌بندی بهتر از این نمی‌توانست باشد. خودروهای کاربردی بنز با هر سایز، شکل، اندازه و چهره‌ای در این زمان داغِ داغِ داغ هستند! سال گذشته مرسدس ۲۷۷۰۰ دستگاه شاسی‌بلند فول سایز را به فروش رسانده که افزایش ۴٫۲ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. برای سال ۲۰۱۷، شاسی‌بلند لوکس GLS تنها یک فیس لیفت را تجربه کرده اما تغییر نام ممکن است افزایش فروش را در پی داشته باشد. این چیزی است که طبق گفته‌ی M. Bart Herring مدیر تولید مرسدس بنز آمریکا، برای GLE اتفاق افتاده است: “با نامی جدید ما باد موافقی را شاهد بودیم که اصلاً انتظارش را نداشتیم.”

۲۰۱۷-Mercedes-Benz-GLS550-4Matic-front-three-quarter-in-motion-03-546x364

GLS همچنین از سودمندی فاکتور “جی” استفاده می‌کند: سابقه‌ی جی کلاس نمادین به سال ۱۹۷۹ بازمی‌گردد و هنوز هم بخش عمده‌ی آن به‌صورت دست‌ساز در اتریش ساخته می‌شود. دومین نسل GL کلاس در سپتامبر سال ۲۰۱۲ به بازار معرفی شد و شاسی‌بلند سال ۲۰۱۳ موتورترند لقب گرفت. GLS 2017 فیس لیفت شده در آلاباما ساخته می‌شود و همین ماه با دو مدل GLS450 و AMG GLS63 به میدان می‌آید و هفته‌ی بعد نیز GLS550 عرضه می‌شود.

زمانی که مرسدس تأییدیه‌ی مصرف سوخت را از EPA دریافت کند، در اواخر امسال GLS350d (حرف d برای دیزل) را عرضه خواهد کرد. مرسدس امیدوار است که این مدل را در می یا ژوئن عرضه کند اما Herring می‌گوید که با رسوایی‌های دیزلی اخیر،EPA تست‌های بیشتری را نسبت به قبل انجام می‌دهد و دانستن زمان دریافت تأییدیه سخت است.

نمای جلوی خودرو به منظور شبیه‌تر شدن زیاد به دیگر مدل‌های این خودروساز فیس لیفت شده است. در نمای عقب شاهد سپر، چراغ‌ها و اگزوزهای جدید (در برخی مدل‌ها) هستیم. این شاسی‌بلند تجهیزات جدید و استانداردی دارد. داخل کابین صفحه‌نمایش ۸ اینچی جدیدی را خواهید یافت که از آخرین نسخه‌ی COMAND و اپل کارپلی استفاده می‌کند. سیستم اندروید اتو نیز در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد و به‌روزرسانی جدیدی برای نمای داخلی سالخورده ایجاد خواهد کرد. همچنین سیستم‌های ایمنی زیادی در این خودرو وجود دارند. صندلی‌های ردیف دوم و سوم را بخوابانید و این موقع GLS 2656 لیتر فضا را در اختیار شما قرار خواهد داد.

ما تقریباً همه‌ی مدل‌های مختلف GLS را در راه‌های پرپیچ‌وخم کلرادو و یوتا راندیم. GLS350d 4Matic مدل پایه است که از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل با ۲۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۷ پاوند فیت گشتاور استفاده می‌کند. این خودرو یک پوشش است و مرسدس هیچ‌گاه نسخه‌ی دیزلی را در امریکا تبلیغ نمی‌کند؛ اما برای آن‌هایی که مشتاق‌اند باید گفت که این نسخه ۱۵ درصد فروش GLS را تشکیل می‌دهد.

این مدل با انتقال نرم قدرت، ظرفیت یدک کشی ۳٫۴ تن و قیمت آغازی ۶۷۹۷۵ دلاری یک شروع خوب محسوب می‌شود. البته نسخه‌ی پر از آپشن حاضر در تست برچسب قیمت ۹۲۰۸۰ دلاری را نشان می‌دهد.

همه‌ی تریم ها سیستم چهارچرخ محرک ۴Matic را به‌صورت استاندارد دارا هستند و همه‌ی نسخه‌های AMG از گیربکس ۹ سرعته ی اتوماتیک جدید مرسدس استفاده می‌کنند که باعث بهبود ۵ درصدی مصرف سوخت می‌شود. همچنین مورد جدید دیگر انتخاب دینامیک است که امکان انتخاب ۶ حالت متفاوت گیربکس را فراهم می‌کند. با انتخاب حالت اسپورت سیستم تعلیق پایین‌تر می‌آید، فرمان سفت‌تر می‌شود و پاسخ‌های پدال گاز افزایش می‌یابد. به بخش تنظیمات در صفحه‌نمایش بروید و حالت دلخواه خود را ایجاد کنید: فرمان راحت و سیستم تعلیق سفت و اسپورت می‌خواهید؟ انجام شد! و گرافیک‌هایی وجود دارد که چگونگی تنظیمات و عملکرد خودرو را نشان می‌دهد.

به مدل بالاتر GLS450 4Matic می‌رویم و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو را به جای قلب تپنده‌ی ۸ سیلندر شاهد هستیم. این پیشرانه ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۳۶۹ پاوند فیت گشتاور تولید می‌کند. این نسخه محبوب‌ترین مدل است و تقریباً نیمی از فروش GLS را تشکیل می‌دهد. قیمت این مدل از ۶۹۶۲۵ دلار آغاز می‌شود اما مدل حاضر در تست تجهیزات بسیاری از چرم بهتر و ماساژورهای صندلی گرفته تا سیستم اطلاعات سرگرمی ممتاز و پکیج‌های کمک‌راننده‌ی زیادی دارد که قیمت را به ۹۰۴۵۰ دلار می‌رساند.

زیبایی GLS این است که صرف‌نظر از چیزی که در زیر کاپوت قرار دارد، این خودروی ۷ سرنشینه در راه‌های پرپیچ‌وخم بزرگ احساس نمی‌شود و تکان‌های بدنه‌ی زیادی هم ندارد. بخشی از این عملکرد به سیستم پیچش فعال و به‌منظور کنترل حرکات بدنه بازمی‌گردد. سیستم تعلیق بادی مرسدس که با کامپیوتر کنترل می‌شود هرگونه ناهمواری جاده را خنثی می‌کند. همه‌ی تریم ها قدرت کافی را ارائه می‌کنند اما تعریف شما از “کافی” می‌تواند متفاوت باشد.

فیت گشتاور را در اختیارتان می‌گذارد. این شاسی‌بلند به آسانی به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد بدون آنکه احساس کنید خیلی سریع
می‌روید. قیمت آغازی این مدل ۹۴۷۷۵ دلار است اما با افزودن برخی آپشن ها قیمت آن به ۹۹۱۰۵ دلار رسیده بود.
اگر می‌خواهید که حکمران محله‌تان باشید، نسخه‌ی AMG GLS63 با نیروگاه ۸ سیلندر ۵٫۵ لیتری توئین توربو انتخاب اول و آخر خواهد بود. این خودرو با
قدرت ۵۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۱ پاوند فیتی، در مدت‌زمان ۴٫۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در حالت اسپورت پلاس، شتاب گیری
دیوانه‌وار خودرو با صدای غرش پیشرانه در هم‌ آمیخته می‌شود. با معکوس کشیدن شاهد اوج عملکرد اگزوز و پیشرانه هستیم. این کار کمک می‌کند تا
مصرف سوخت تخمینی ۱۸/۱۳٫۸/۱۶٫۸ لیتر در هر صد کیلومتری این غول را نادیده بگیرید.
قیمت آغازی مدل ای‌ام‌جی ۱۲۵۰۲۵ دلار است و با اضافه شدن آپشن هایی همچون سایبان‌های ردیف دوم، قفل تریلر و نگه‌دارنده‌ی فنجان گرم و سرد
شونده قیمت آن به ۱۲۶۸۸۰ دلار رسیده بود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.