معرفی ۱۰ شاسی بلند کم مصرف در جهان + عکس و مشخصات

0

۱۰ شاسی بلند کم مصرف بازار را بشناسید

برای رسیدن به قدرت مطلوب و در عوض داشتن مصرف سوخت، آلایندگی و حجم کمتر، موتورهای توربوشارژر بهترین گزینه محسوب می‌شوند و در این چند سال اخیر گسترش چشمگیری میان خودروسازان داشته‌اند و تا حدی پیش رفته‌اند که خبرهای ضد و نقیضی از کنار گذاشتن موتورهای تنفس طبیعی به گوش می‌رسد که اگر سوخت‌های مناسب و استاندارد برای آنان در دسترس باشد، می‌تواند بهترین گزینه در میان موتورهای درون سوز تلقی شوند، حال در ادامه لیستی از ۱۰ خودروی شاسی بلند و کراس اوور کم مصرف جهان برای شما آماده کرده‌ایم که بیشتر آنان از یک پیشرانه درون سوز توربوشارژر بنزینی با کمترین میزان مصرف سوخت سود می‌برند.

سوبارو فارستر

سوبارو فارستر

۱۰- سوبارو فارستر
سوبارو فارستر، شاسی بلندی ژاپنی‌ها که توسط “سیف خودرو” در بازار کشور هم عرضه می‌شود، یکی از شاسی بلندهای مقرون به صرفه جهان با مصرف سوخت پایین خواهد بود که بر روی مدل‌های پایه آن پیشرانه‌ای ۲.۵ لیتری چهار سیلندر نصب می‌شود، اما در کنار این پیشرانه یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر هم وجود دارد که نیروی تولیدی آن به حداکثر ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور آن هم به عدد ۲۴۰ نیوتن متر می‌رسد که همگی این‌ها با مصرف سوخت ۱۰ لیتر در شهر و ۸.۷ لیتر در بزرگراه بدست آمده است.

هیوندای توسان

هیوندای توسان

۹- هیوندای توسان Eco
خودروی محبوب و پرفروش هیوندای توسان در بازارهای جهانی هم با پیشرانه‌های مختلف عرضه می‌شود، ولی پیشرانه‌ای که باعث شده خودروی شاسی بلند هیوندای توسان در جایگاه نهم لیست کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان قرار گیرد، یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژر است که مصرف سوخت آن در شهر به ۹.۴ لیتر و در بزرگراه به عدد ۷.۸ لیتر می‌رسد.

سوبارو Crosstrek

سوبارو Crosstrek

۸- سوبارو Crosstrek
خودروی کراس اوور Crosstrek هم یکی دیگر از محصولات سوبارو در میان کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان است که بیشتر می‌توان آن را یک خودروی سوبارو ایمپرزا هاچ بک با فاصله‌ای بیشتر از سطح زمین توصیف کرد که باعث شده در سگمنت خودروهای کراس اوور قرار گیرد. گفتنی است که دلیل اصلی این خودرو برای قرار گرفتن در میان کم مصرف‌ترین ماشین‌های شاسی بلند و کراس اوور جهان، استفاده از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر است که مصرف سوخت ۹ لیتری در شهر و همچنین مصرف سوخت ۷.۱ لیتری در بزرگراه دارد.

نیسان روگ

نیسان روگ

۷- نیسان روگ
با استفاده از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر متصل به یک جعبه دنده اتوماتیک، خودروی شاسی بلند نیسان روگ موفق به حضور در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان شده است که برای فعالیت مطلوب خود بر روی این خودرو، تنها ۹ لیتر سوخت در مسیرهای شهری و همچنین ۷.۱ لیتر سوخت در مسیرهای برون شهری از باک طلب می‌کند.

جگوار F-Pace

جگوار F-Pace

۶- جگوار F-Pace
با توجه به اولین تجربه جگوار در ساخت یک ماشین شاسی بلند، این خودرو توانست از همان لحظه ورود خود به بازار توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند و تاثیر بسیار زیادی در آمار فروش این کمپانی خودروسازی بگذارد. حال علاوه بر انتخاب جگوار F-Pace به عنوان بهترین خودروی جهان در ماه‌های اخیر، این ماشین در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان هم قرار گرفته است که پیشرانه ۲ لیتری توربودیزل آن می‌تواند با مصرف سوخت ۹ لیتری در شهر و ۷.۱ لیتری در بزرگراه، وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

پیرامون معرفی کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند و کراس اوور بازار که بخش اول آن در اختیار شما قرار گرفت و به ترتیب خودروی سوبارو فارستر، هیوندای توسان Eco، بالاتر از آن خودروی سوبارو Crostrek، نیسان روگ و جگوار F پیس مورد بررسی قرارگرفتند و میزان مصرف سوخت هرکدام را چه در مسیرهای شهری و چه در مسیرهای بیرون از شهر مورد بررسی قرار دادیم، امروز می‌خواهیم لیستمان را کامل کنیم و به دیگر اعضای این لیست ۱۰ نفره اشاره کنیم که در واقع کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند بازار به شمار می‌روند، در ادامه با ما همراه باشید.

بیوک انکور

بیوک انکور

۵- بیوک انکور
خودروی کراس اوور “بیوک انکور”، تنها نماینده آمریکا در لیست ۱۰ خودروی شاسی بلند و کم مصرف بازار جهان است که دلیل اصلی انتخاب آن در جایگاه پنجم لیست، بکار گیری پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر در زیر کاپوت آن است که می‌تواند با مصرف سوخت ۸.۷ لیتری در شهر و ۷.۱ لیتری در بزرگراه، نیروی مورد نیاز ماشین را تامین کند.

نیسان جوک

نیسان جوک

۴- نیسان جوک
نیسان جوک، خودروی کراس اوور پرفروش نیسان ژاپن که در بازار کشور هم شاهد عرضه آن در کنار نیسان X-Trail هستیم، به عنوان چهارمین خودروی کراس اوور کم مصرف بازار معرفی شده است که برای بدست آوردن این جایگاه در لیست جهانی، از پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر کمک گرفته است که میزان مصرف سوخت آن در شهر به عدد ۸.۴ لیتر و همچنین مصرف سوخت آن در مسیرهای خارج از شهر هم به عدد ۷.۳ لیتر می‌رسد.

هوندا CR-V

هوندا CR-V

۳- هوندا CR-V
دیگر خودروی ژاپنی لیست یعنی هوندا CR-V هم به لطف استفاده از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر، موفق به حضور در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان، آن هم کسب جایگاه سوم شده است که دلیل اصلی آن مصرف سوخت ۸.۴ لیتر در مسیرهای شهری و همچنین مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در مسیرهای خارج از شهر است.

هوندا HR-V

۲- هوندا HR-V
برادر کوچک‌تر هوندا CR-V، یعنی خودروی هوندا HR-V هم در لیست کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند و کراس اوور جهان قرار گرفته است، ولی از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی سود میبرد که میزان سوخت مصرفی آن در شهر چیزی حدود ۸.۴ لیتر و خارج از شهر حدود ۶.۹ لیتر عنوان شده است.

مزدا CX-3

مزدا CX-3

۱- مزدا CX-3
با حضور مزدا CX-3، لیست کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند جهان با یک خودروی ژاپنی آغاز شد و با یک خودروی ژاپنی دیگر هم به پایان رسید تا در مجموع کم مصرف‌ترین خودروهای شاسی بلند و کراس اوور جهان متشکل از ۷ خودروی ژاپنی، یک خودروی کره‌ای، یک خودروی بریتانیایی و در نهایت یک خودروی آمریکایی باشد، اما پایان کار با خودروی مزدا CX-3 به همراه پیشرانه‌ای ۲ لیتری چهار سیلندر بوده است تا با داشتن مصرف سوخت ۸.۱ لیتر در شهر و همچنین مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در بزرگراه، به عنوان کم مصرف‌ترین خودروی شاسی بلند جهان شناخته شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.