معرفی قیمت و مشخصات ب‌ام‌و M760i مدل ۲۰۱۷ + عکس

0

بررسی ب‌ام‌و M760i مدل ۲۰۱۷

این ب‌ام‌و آنقدر قدرت دارد که از دیوار عمودی نیز بالا برود. شما هرگز احتیاج به نیروی بیشتری نخواهید داشت، حتی در حالت «اکو پرو مود». با کمترین فشار بر روی پدال گاز، M760 با اقتدار به پیش می‌تازد.

بی ام و ۷۶۰ بزرگترین، سریعترین و قدرتمندترین سدان ساخت ب‌ام‌و است که لااقل تا قبل از معرفی M5 جدید، به تولید رسیده است. بعلاوه با قیمت پایه ۱۵۹,۳۹۵ دلاری، یکی از ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین ۱۲ سیلندرهای موجود در بازار نیز هست. این موجود یک M7 نیست(که البته امیدواریم ب‌ام‌و نسبت به تولید آن اقدام نماید) اما بسیار شبیه به آن است.

https://hips.hearstapps.com/amv-prod-cad-assets.s3.amazonaws.com/images/media/51/2017-bmw-m760i-inline1-photo-675479-s-original.jpg?crop=1xw:1xh;center,center&resize=800:*

قلب تپنده

بدون شک پیشرانه V-12 مهم‌ترین بخش M760i است. این موتور با کد N74B66 دقیقا همانی است که روح رولزرویس(اشاره به رولزرویس گوست) را به پرواز درآورده است منتهی کمپانی بریتانیایی اندکی در توان خروجی آن دست برده است. این پیشرانه در M760 توانی معادل ۶۰۱ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن-متر را تولید می‌کند و توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF پشتیبانی می‌شود. این پیشرانه به پیستون‌های آلومینیومی با پوشش آهنی مجهز شده و از شاتونهای تولید شده به روش cracking، میل لنگ فورج کاری شده، دو عد توربوشارژر مونو اسکرول و تبادل کننده گرما از نوع هوا به آب به همراه یک واترپمپ اضافه، سود می‌برد.
این خودرو به اگزوز Msport مجهز شده که تا حد امکان به صورت مستقیم طراحی شده و قادر به کاستن از فشار مخالف است. همچنین به یک سایلنسر عقب و یک فلپ مسلح شده تا در هنگام شتابگیری خواب را از چشمان همسایگان برباید ولی در هنگام گشت و گذار عادی، مانند یک بچه گربه آرام باشد.

عملکرد

این ب‌ام‌و آنقدر قدرت دارد که از دیوار عمودی نیز بالا برود. شما هرگز احتیاج به نیروی بیشتری نخواهید داشت، حتی در حالت «اکو پرو مود». با کمترین فشار بر روی پدال گاز، M760 با اقتدار به پیش می‌تازد. با در نظر گرفتن وزن ۲۲۸۴ کیلوگرمی، شتاب ۰ تا ۹۶ این خودرو که برابر ۳.۴ ثانیه است، همان چیزی است که می‌تواند مایه افتخار هر خودروسازی باشد. در تست یک چهارم مایل نیز آمار و ارقام خبر از یک شاهکار می‌دهند، ۱۱.۴ ثانیه با نهایت سرعت ۱۹۳.۳km/h. در مقام مقایسه و درک بهتر موضوع، میتوانیم به شورولت کامارو ZL1 1LE اشاره کنیم. این هیولای ۶۵۰ اسبی مجهز به گیربکس شش سرعته دستی، در تست یک چهارم مایل نتیجه‌ای برابر با M760i کسب کرده اما در شتابگیری به میزان ۰.۲ ثانیه از رقیب آلمانی کندتر عمل نموده است.
ترمزهای بزرگ Msport نصب شده بر روی این اتومبیل، بسیار پرقدرت بوده و این شاهزاده مونیخی را از سرعت ۹۶km/h، در فاصله ۳۳.۸ متری متوقف می‌گرداند. البته عبور از برخی پیچ‌ها، تمایل به کم فرمانی نیز در آن احساس می‌شود.

قابلیت‌‌های صندلی عقب

برای افرادی که تمایل دارند تا به عنوان سرنشین با این خودرو مسافرت نمایند، نشستن در صندلی‌های عقب بویژه سمت شاگرد بسیار لذت‌بخش خواهد بود. آنجا راحت‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین ناحیه کابین M760 خواهد بود. ویژگی موسوم به جنتلمن فانکشن این حقیقت را برجسته‌تر می‌نماید. این قابلیت بوسیله یک دکمه که در کنار راننده و یا کنار صندلی عقب قرار گرفته، در دسترس است و به کمک آن می‌توانید تنظیمات صندلی جلو را تغییر داده و بیشترین فضا را برای آسایش خود فراهم نمایید. این کار البته ممکن است باعث مشاجره با سرنشین جلویی بشود.
از جمله تجهیزات کابین می‌توان از موارد ذیل نام برد:
صندلی با روکش چرمی منفذدار فول مرینو، سایه‌بان برقی برای شیشه‌ها، گرمکن و تهویه صندلی، استراحتگاه بازو در وسط صندلی‌های ردیف عقب که دارای تبلت جداشدنی، جافنجانی و پورت شارژ است، سیستم صوتی Harman Kardon، دو عدد نمایشگر ویژه سرنشینان عقب و آینه آرایشی ویژه سرنشینان.

لیست تجهیزات

لیست تجهیزات استاندارد این خودرو به شرح زیر است:
رینگ‌های ۲۰ اینچی با پره‌های دوبل و ساخته شده از جنس آلیاژ سبک وزن، چراغ‌های تمام LED تطبیق‌پذیر، صندلی‌های جلو تنظیم شونده ۲۰ حالته، روکش چرمی ناپا، نمایشگر مرکزی ۱۰.۳ اینچی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی جایگزین صفحه سرعت شمار، هدآپ دیسپلی تمام رنگی، سیستم خودپارک، کنترل به وسیله اشاره بدن، تعلیق بادی به همراه کنترل پویای کمک فنرها و دوربین دید اطراف سه بعدی.

خودروی مورد بررسی در اینجا، به آپشن هایی نظیر روکش چرم فول مرینو با قیمت ۴ هزار دلار، پکیج کمک راننده به ارزش ۱۷۰۰ دلار، پکیج اشرافی صندلی‌های عقب به ارزش ۱۸۰۰ دلار و سیستم اطلاعات سرگرمی ویژه سرنشینان عقب با بهای ۲۷۰۰ دلار مجهز شده که بهای آن را به ۱۷۱,۸۹۵ دلار افزایش داده است. قیمت نسخه پایه M760i معادل ۱۵۶,۴۹۵ دلار است.

نکات ناخوشایند

http://www.car-revs-daily.com/wp-content/uploads/P90208724-highRes-crop-800x493.jpg
ایراد گرفتن از این اتومبیل بسیار سخت است اما مواردی برای گفتن وجود دارد. سیستم‌های کمک راننده و نگهدارنده بین خطوط، چندان دقیق عمل نمی‌کنند، بویژه در مسیرهای منحنی شکل. بعد از مدتی کلنجار رفتن با آنها، شاید خاموش کردنشان برای تمدد اعصاب لازم باشد. با یک همچین قیمتی، تجهیزات ایمنی نظیر سامانه هشدار نقاط کور بایستی به شکل استاندارد ارائه شوند. همچنین خبری از هشدار ترافیک پشت سر و سامانه هشدار پیش از برخورد هم نیست. وجود سه عدد زیرسیگاری هم چندان خوشایند افراد غیر سیگاری نیست.

ختم کلام

سوپرکارهای زیادی آن بیرون موجود هستند که حتی با تجهیزات بیشتر و قیمت مناسبتر نسبت به این مدل عرضه می‌شوند. خودروهایی نظیر Mercedes-AMG S63، آئودی S8 و جگوار XJR 575 با توان مشابه و قیمت کمی پایین‌تر. پس چرا M760i؟ گذشته از تکنولوژی‌های بیشمار و کیفیت رنگ حیرت‌آور، همه چیز به قلب V-12 بازمی‌گردد. شاید احمقانه به نظر برسد اما در دنیای خودرو، V-12ها متشخص‌ترین هستند و افراد حاضرند بابت آنها هزینه کنند. این امر شاید از باب کمیاب بودن و ارضای حس خودنمایی و خاص بودن در این گونه افراد باشد. به عنوان مثال مرسدس نیز پیشرانه V-8 نصب شده بر روی amg s63 را با یک نمونه V-12 در مدل amg s65 تعویض نموده که چندان هم سریعتر از آن نیست، اما اگر V-8 خوب است، V-12 یک چیز خاص است.

مشخصات ب‌ام‌و M760i مدل ۲۰۱۷

  • قیمت پایه: ۱۵۶۴۹۵ دلار
  • قیمت نسخه تست شده: ۱۷۱۸۹۵ دلار
  • ۱۲ سیلندر ۶.۶ لیتری توربوشارژر
  • قدرت: ۶۰۱ اسب بخار
  • گشتاور: ۸۰۰ نیوتن متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک
  • انتقال نیرو: ۴ چرخ
  • وزن خالص: ۲۲۸۴ کیلوگرم
  • شتاب ۰-۹۶: ۳.۴ ثانیه
  • زمان طی مسافت ۴۰۰ متر: ۱۱.۷ ثانیه
  • شتاب جانبی قابل تحمل: ۰.۹۴ جی (متوسط)
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۱۴.۷ لیتر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.