کدام مدل پژو ۳۰۱ در ایران خودرو مونتاژ می شود؟ +عکس

0

کدام مدل پژو ۳۰۱ در ایران خودرو مونتاژ می شود؟

مدیرعامل ایکاپ اخیراً از آغاز پروسه تولید پژو ۳۰۱ در ایران خبر داده و این خودرو قرار است تا جانشینی بر حق اما با دو برابر قیمت برای پژو ۴۰۵ باشد. اگر چه پیش از آغاز به کار خط تولید پژو ۳۰۱ در جاده مخصوص کرج، فیس ۲۰۱۶ این خودرو به صورت وارداتی و با قیمت حدود ۹۰ میلیون‌تومان به جاده‌های ایران وارد گردیده، اما طبق اعلام سایت ایران‌خودرو، این شرکت قصد دارد تا مدل فیس‌لیفت شده ۲۰۱۷ که ظاهری به مراتب شکیل‌تر را دارد، تولید کند.

 پژو ۳۰۱ یک خودروی سدان در کلاس ابعادی C است که در زمره خودروهای خانوادگی جمع و جور و اقتصادی دسته‌بندی می‌شود. پیشرانه این خودرو با کد EC5 شناخته می‌شود که نمونه پیشرفته TU5 نام‌آشنا بوده و ضمن دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو ۶، ۱۱۴ اسب‌بخار نیرو و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و بسته به انتخاب خریداران از جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته و خودکار ۶ سرعته AT6 بهره می‌برد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو در نسخه مجهز به جعبه‌دنده خودکار ۱۲.۱ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

این خودرو که قرار است در ابتدا با داخلی‌سازی ۴۰ درصدی تولید شود، در صورتی که با بهای ۵۹ میلیون‌تومانی اعلامی از سوی مدیرعامل ایران‌خودرو عرضه شود، با وجود اینکه خرید آن از دسترس عمده افراد جامعه خارج است، اما می‌تواند بازار خودروهای چینی را که در این بازه قیمتی جولان می‌دهند را تسخیر کند. البته این نکته را هم باید یادآور شویم که پژو ۳۰۱ با مشارکت پژو و شریک چینی‌اش دانگ‌فنگ طراحی شده و بازار کشورهای در حال توسعه را هدف گرفته است.

https://digiato.com/wp-content/uploads/2016/02/301-11.jpg

وی درباره زمان ورود پژو ۳۰۱ به بازار گفت: تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ از هفته آینده آغاز خواهد شد اما باید تست‌های مربوطه انجام شود چرا که محصولاتی که میزان داخلی سازی آنها بیشتر است نیاز به آزمایش‌های بیشتر و کامل دارد. معتمد درباره انتقادات مطرح شده نسبت به واردات محصولات پژو گفت: برنامه ما از ابتدا هم تولید بوده و هست لیکن در کنار تولید، در بخش‌هایی از بازار که تیراژ تکافؤی تولید اقتصادی را ندارد، واردات هم در برنامه ما هست که با ارائه محصولات درجه اول جهانی، امکان انتخاب بیشتری برای مشتریان ایرانی فراهم کنیم. به گفته مدیرعامل ایکاپ تعداد واردات به اندازه‌ای است که تولید توجیه ندارد و در واقع حضور ما در این بازه قیمتی باعث رقابت بیشتر و ایجاد انتخاب بیشتر برای مشتری می‌شو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.