نیسان جوک بخریم یا چری تیگو ۷؟کدام یک بهتر است ؟

0

کدومو بخرم؟

نیسان جوک بخرم یا چری تیگو ۷؟

برای بسیاری از مصرف کنندگان بازار خودرو، انتخاب بین خودروهای موجود در یک رده قیمتی، کار دشواری به نظر می‌رسد. از همین رو پایگاه خبری”خودرو نویس” در این بخش، هر هفته ۲ خودرو که در یک رده قیمتی قرار دارند را از منظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی، طراحی،قیمت و بازار دست دوم مقایسه می‌کند.

 در این هفته، خودروهای نیسان جوک اسکای پک و چری تیگو ۷ را برای مقایسه در نظر گرفتیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.

مشخصات فنی

http://shahrkhodrou.com/wp-content/uploads/2017/07/Chery-Tiggo-7.jpg

چری تیگو۷، جدیدترین محصول چری است که در حال حاضر پرچمدار کراس‌اوورهای این برند محسوب می‌شود. این خودرو از یک پیشرانه ۱۴۹۸‌ سی‌سی مجهز به سیستم توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه قادر به تولید حداکثر قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار در دور ۵۵۰۰ و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیو‌تن‌متر در دور ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ است. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. با این مشخصات تیگو۷ در مدت ۱۰.۹ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و قادر است به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت دست یابد. تیگو۷ با استاندارد آلایندگی یورو۵، در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی تنها ۶.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

http://shahrkhodrou.com/wp-content/uploads/2017/07/Nissan-Juke.jpg

نیسان جوک اسکای‌پک، از یک پیشرانه ۱۵۹۸سی‌سی تنفس طبیعی بهره می‌برد. این پیشرانه قادر است تا بیشینه قدرت ۱۱۷ اسب‌بخار را در دور ۶۰۰۰ و بیشینه گشتاور ۱۵۸ نیوتن‌متر را در دور ۴۰۰۰ تولید کند. این قدرت و گشتاور توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. با این مشخصات این خودرو در زمان ۱۱.۵ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانده و در نهایت قادر است تا به حداکثر سرعت ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت دست یابد. نیسان جوک با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو۵، در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی ۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در بخش مشخصات فنی، چری تیگو۷، از پیشرانه قدرتمندتری بهره می‌برد که این موضوع سبب شده تا در شتابگیری اولیه و ثانویه عملکرد بهتری از خود نشان دهد. سیستم توربوشارژ استفاده شده در پیشرانه تیگو۷، ساخت شرکت هانیوال آمریکا است که باعث شده پیشرانه محصولات چری قابل اعتمادتر از سابق باشد.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

https://cdn01.zoomit.ir/2017/7/6d52da50-0fe1-4615-9fdb-341529180df6.jpg

تیگو۷، پرچمدار فعلی چری است و این خودرو در حال حاضر لوکس‌ترین خودروی برند چری است. تیگو۷ دارای امکانات ایمنی مانند شش کیسه ایمنی هوا برای راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای به همراه سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری است. چری برای این کراس‌اوور تجهیزات رفاهی مناسبی مانند صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا با ورودی درگاه USB و بلوتوث به همراه شش بلندگو، سانروف برقی پانورامیک، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دنده عقب، سنسور نور، فرمان برقی، کروز کنترل، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، حالت رانندگی eco mode و سیستم کنترل فشار باد تایر را تعبیه کرده است.

https://cdn01.zoomit.ir/2017/3/060b85e2-a8e5-467e-aa80-7d6b8fbfb280.jpg

تیپ اسکای پک نیسان جوک، در واقع مدل پایه این خودرو محسوب می‌شود. با این حال نیسان این مدل را با امکانات کاملی به بازار عرضه می‌کند. نیسان جوک اسکای پک دارای امکانات ایمنی مانند شش کیسه ایمنی هوا(راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای)، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل دینامیکی نیسان و سیستم ترمز کمکی BAS است. همچنین نیسان برای این مدل امکانات رفاهی مانند صفحه نمایش لمسی چند منظوره با قابلیت نمایش مرکز ثقل لحظه‌ای خودرو، دوربین دنده عقب، سیستم صوتی و تصویری با درگاه USB، AUX و بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، سقف پانورامیک، چراغ‌های روشنایی در روز، آینه‌های جانبی برقی، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو و چراغ بدرقه را درنظر گرفته است.

هر دو خودرو از امکانات ایمنی و رفاهی قابل قبولی برخوردارند، ولی تیگو۷ با دارا بودن دوربین دید ۳۶۰ درجه، گرمکن صندلی‌های ردیف جلو و سیستم تهویه مطبوع دوگانه، کابین لوکس‌تری به نسبت نیسان جوک اسکای پک دارد.

سخن آخر

نیسان جوک به دلیل سابقه حضور قبلی در مناطق آزاد، خودروی شناخته شده‌تر و محبوب‌تری نسبت به چری تیگو۷ است و به دلیل یدک کشیدن برند نیسان، از دید مشتریان خودرویی قابل اعتمادتر است. ولی چری تیگو۷، به دلیل بزرگتر بودن ابعادش، فضای داخل کابین و بار جادارتر و راحت‌تری نسبت به نیسان دارد و امکانات رفاهی آن در مقایسه با جوک اسکای پک کمی بیشتر است. همچنین تیگو۷، از پیشرانه‌‌‌ای قوی‌تر در مقایسه با جوک برخوردار است. تنها نقطه ضعف این خودرو در مقایسه با جوک، بازار خرید و فروش ضعیف دست دوم آن و قیمت به نسبت بالای آن است.

قیمت روز

مدل خودرو

قیمت ( در زمان نگارش)

نیسان جوک اسکای پک

۱۴۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان

چری تیگو ۷

۱۲۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.