با ۱۸۰ میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟

0

یکی از سدان های شرقی که در کشورمان کاملا شناخته شده و پیشنیه نیک و درخوری را همراه نام خود یدک می کشد، هیوندای سوناتا است.

Hyundai Sonata
یکی از سدان های شرقی که در کشورمان کاملا شناخته شده و پیشنیه نیک و درخوری را همراه نام خود یدک می کشد، هیوندای سوناتا است. نسل پیشین این خودرو که با کد وای اف شناخته می شود از محبوب ترین و عامه پسندترین خودروهای موجود در بازار کشورمان است. نسل جدید آن نیز که با کد ال اف معرفی می شود حدود دو سال است که وارد ایران شده و از فروش مناسبی برخوردار است.
از زمان عرضه مدل ال اف بحث بر سر شیوه طراحی سوناتای جدید بسیار است. مدل ال اف سوناتا دومین خودوری هیوندای است که با پیروی گام به گام از برادر بزرگ ترش جنسیس و با بهره گیری از فلسفه طراحی مجسمه سیال ۲ توسعه و تکوین یافته است.
 
هنگامی که زاوایای چراغ های جلو، اجزای کرومی که پیرامون محفظه لامپ های مه شکن را احاطه کرده اند و نیز جلوپنجره بزرگ این خودرو را به همراه یک رشته نوار کرومی- که منشا آن از کلاف های چراغ جلوی این خودور شروع شده و در امتداد خطوط پنجره ها امتداد می یابد- از نظر می گذرانیم، شاهد پیکره ای هستیم که آمادگی خود را برای رقابت اعلام می دارد. سوناتا ال اف گرچه به نسبت مدل قبلی سوناتا وای اف از طرحی اسپورت برخوردار نیست اما نمایی مدرن و مستحکم دارد و همه المان های یک سدان متوسط شهری را در خود دارد.
هیوندای در نسل جدید سوناتا، بخش عمده ای از افزایش هزینه های خود برای ارتقای این خودرو را صرف به کارگیری مواد عایق صدا در کابین، ارتقای سیستم تعلیق عقب چند اتصاله، بهینه سازی موتور پایه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر برای تولید قدرت در بازه دور موتور مناسب و ایجاد استحکام بیشتر در پوشش های ساب فریم برای بهبود کیفیت و دقت  فرمان کرده و نتیجه خوبی گرفته است. این موارد اگرچه ظاهرا مشخص نیستند، ولی برای این خودرو که می خواهد با بهترین های کلاس خود رقابت کند، ضروری بوده و نشان از تیزبینی شرکت هیوندای است.
نکته مهمی که این خودرو را در مقابل مدل پیشین آن قرار می دهد این مسئله است که هنگامی که درون کابین آن قرار می گیرید، احساس می کنید با فضایی کلاسیک سر و کار دارید. سوناتا برای حفظ سطح خود در رقابت با دیگر اعضای جدیدتر از داشبوردی هماهنگ و نیز دورنگ سود برده که با ترکیب تریم نقره ای و نیز پلاستیک سیاه توانسته رضایت مشتریان را به دست آورد و همین مسئله باعث ارتقای فروشش در مقایسه با دیگر رقبای موجود در بازار شده است.
ویژگی جذابی که در این خودرو مشاهده می شود، به کارگیری و استفاده از فولاد فوق مستحکم (AHSS) در ۵۱ درصد از سطح بدنه آن است که به نحو مثری باعث افزایش استحکام بدنه و نیز حفاظت بیشتر از سرنشینان شده است. این ویژگی در کنار استفاده از تجهیزات ایمین فعال باعث شده تا هیوندای با مدل سوناتا ۲۰۱۶ برای دومین سال متوالی جایزه بالاترین رده ایمنی خودرو را از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها دریافت کرد. برندگان این جایزه باید از سیستم پیشگیری از تصادف جلو به منظور امتیازگیری بالا برخوردار باشند که سوناتا در مدل های فول از این آپشن سود می برد.
 با 180 میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟
در مدل های ۲۰۱۷ سوناتا تمهیدات ایمنی بیشتری لحاظ شده که می توان به قابلیت های ترمزگیری خودکار اضطراری، هشدار تصادف از جلو، هشدار تعویض خط، کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای پارک عقب، دستیار حفظ خودرو در لاین جاده و شناسایی نقاط کور خودرو اشاره کرد. این خودرو با داشتن سیستم مدیریت پایداری به شکل استاندارد که شامل کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل کشش است و استفاده از سیستم هشدار از نقاط کور روی آینه های کناری، از ایمنی بالاتری را به ارمغان می آورد.
Toyota Corolla
تویوتا کرولا امسال پنجاهمین تولد خود را جشن می گیرد. خودرویی که بسیاری از آن به عنوان نماد کمپانی ژاپنی یاد می کنند و یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ است. امسال اما تویوتا سعی کرده با ایجاد تغییرات گسترده به خصوص در ظاهر کرولا این محصول پرطرفدار را بیش از پیش در کانون توجه خریداران قرار دهد. خودرویی که عملا فیس لیفت شده و حالا می تواند خود را به عنوان محصولی جذاب در کلاس سدان مطرح کند.
نسخه گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تویوتا کرولا تنها تغییر تویوتا برای پرفروش ترین نسخه ساخت خود نیست. به همراه این تغییر خودروساز ژاپنی نسخه بهبودیافته کرولای محبوب را معرفی کرده است. از جمله تغیرات کرولا می توان به تغییرات ظاهر خودرو، بهبود تجهیزات داخلی و افزایش تجهیرات ایمنی اشاره کرد.
 با 180 میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟
تویوتا کرولا ۲۰۱۷ از نظر بصری دارای جلوپنجره جدید، چراغ های جلوی ال ای دی و رینگ های متفاوت نسبت به مدل ۲۰۱۶ است. مدل های پایه به صورت استاندارد دارای رینگ های ۱۶ اینچی هستند. درحالی که تریم های کامل تر از چراغ های ال ای دی کامل و رینگ های ۱۷ اینچی برخوردارند.
داخل کابین کرولای به روز شده دارای پوشش فابریک جدید، کنترل های تهویه/ بخاری بازطراحی شده و ورودی های هوا است. اتصال بلوتوث و سیستم صوتی انتیون به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارند البته خریداران می توانند ارتقاهایی همچون سیستم صوتی ممتازتر، سیستم ناوبری و صفحه لمسی هفت اینچی را سفارش دهند. تویوتا همچنین جدیدترین سیستم ایمنی خود را که دربردارنده هشدار برخورد، تشخیص عابران پیاده، دستیار خروج از لاین، کروز کنترل دینامینک برپایه رادار و نور بالای خودکار است، در این خودرو پیشنهاد می کند.
نسخه ال ای اکو کرولا در بزرگراه مصرف سوخت ۵.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهدداشت. این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لتری با قدرت ۱۴۰ اسب بخار (به جای ۱۳۲ اسب بخار) بهره برده و به گیربکس دوباره برنامه ریزی شده سی وی تی مجهیز است.
زمانی که وارد کابین تویوتا کرولا می شوید، با همان جزییات و مشخصاتی رو به رو می شوید که این مدل را در طول چند سال اخیر تبدیل به یکی از پرفروش ترین خودروی بازار کرده. همچنان ساختار صفحه نمایش تغییری نکرده اما مهندسان تویوتا سعی کرده اند قابلیت های آن را تغییر و ارتقا دهند. در نسخه ۲۰۱۷ تمامی تریم ها با دوربین های محافظ پشتیبانی می شوند و اطلاعات آنها با استفاده از صفحه نمایش هفت اینچی در اختیار راننده قرار می گیرد. تویوتا حتی برای بهبود این موضوع از واقعیت افزوده استفاده کرده تا اطلاعات را به بهترین شکل ممکن نمایش دهد.
 با 180 میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟
خریدار اگر بسته بندی رانندگی امن را برای قرارگیری روی کرولا انتخاب کند، این گزینه را در اختیار می گیرد که از امکانات سامانه پیش از تصادف، کروز کنترل شناور با رادار و اخطار خارج شدن از میان خطوط استفاده کند.
Toyota Prius
این روزها بسیاری از خودروسازان محصولات هیبرید مختلفی را برای مشتریان ارائه می کنند ولی تویوتا پریوس مدلی است که به عنوان سمبلی از این نوع خودروها مطرح است. پریوس در حالی که نمادی از سازگاری با محیط زیست به شمار می رود، در عین حال یک هدف آسان برای کسانی است که می خواهند از یک خودرو بدگویی کنند.
در هر حال رقابت در این زمینه هیچگاه متوقف نمی شود و نسخه جدید پلاگین پریوس با عنوان «پرایم» با آخرین تجهیزات راحتی، ایمنی و کارآیی به عنوان مدل ۲۰۱۷ از راه رسیده است. پریوس پرایم ۲۰۱۷ که طولش به اندازه ۶۱ میلی متر و عرض به اندازه ۱۵ میلی متر نسبت به مدل قبلی افزایش یافته، با دریافت یکسری تغییرات در جلو بدنه از همتایان غیرپلاگین خود متمایز شده است.
 
چراغ های جلوی ال ای دی که نازک تر شده اند، یک قسمت سیاه رنگ وسط را در بر می گیرند و اثری از طرح موسوم به «لبِ ماهی» در مدل معمولی پریوس نیز دیده نمی شود. در عقب بدنه، یک طراحی جدید پیوسته چراغ های ال ای دی همراه با یک اسپویلر موجب شده تا استایل پریوس به دوره مدرن نزدیک تر و هم چنین یکسری مشخصه های ظاهری برای نسخه پلاگین ایجاد شود.
پیشرانه پریوس پرایم، «هیبرید سینرجی درایو» است که در آن یک موتور آشنای ۱.۸ لیتری چهار سیلندر با چرخه اتکینسون همراه با یک سیستم دنده خورشیدی انتقال قدرت متغیر پیوسته.
اما این بهینه سازی ها چه معنایی در رانندگی در دنیای واقعی دارند؟ تویوتا مصرفی معادل ۱.۹۶ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر در حالت ای وی پیش بینی کرده است. برای مصرف سوخت هیبریدی، عدد خاصی اعلام نشده، ولی تویوتا امیدوار است این خودرو از مصرفی مشابه نسخه کنونی غیر پلاگین پریوس برخوردار باشد. در هیمن حال، میزان دامنه الکتریکی به دو برابر افزایش پیدا کرده و به ۴.۳۵ کیلومتر رسیده و حداکثر سرعت در این حالت برابر ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت است.
 با 180 میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟
به گفته تویوتا، پریوس پرایم ۲۰۱۷ می تواند در عرض ۵.۵ ساعت توسط یک درگاه استاندارد برق خانگی به طور کامل شارژ شود و اگر هم از یک منبع ۲۴۰ ولتی برای این منظور استفاده شود، این زمان به نصف کاهش خواهدیافت. همانند بسیاری از خودروهای هیبریدی، پریوس پرایم نیز می تواند هم با موتور بنزینی، هم با موتور بزرگ تر الکتریکی و هم با ترکیبی از آنها در حالت رانندگی نرمال پیش برود. این در حالی است که مطابق گفته تویوتا، پرایم به گونه ای طراحی شده که اتکا بیشتری بر قابلیت های پیشرانه الکتریکی داشته و این موضوع به ویژه در محیط های شهری و سفرهای کوتاه تر، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

MG GS

ام جی جی اس بر پایه خودروی مفهومی سی اس ام جی ساخته شده و با کمک استفاده از خطوط مستقیم و المان های سنتی برند ام جی طرح پیکره جلو و عقب خودرو خشن و اسپورت و متناسب با یک اس یووی واقعی طراحی شده است. چراغ های جلو طراحی چشم نوازی دارند و از الگوی بال فرشته که در ام جی ۶ به کار رفته پیوری می کنند.
نکته خوب در مورد چراغ های جلو این است که این چراغ ها از نوع زنون هستند و درخشندگی و روشنایی خوبی دارند. چراغ های مه شکن جلو نیز همان طور که قبلا به آن اشاره شد به شکل نصف یک شش ضلعی هستند. در مجموع نمای جلوی ای خودرو را می توان اسپورت و تهاجمی دانست و در این طرح می توان به خوبی امضای طراح ام جی که در سایر محصولات ام جی نیز دیده می شود را حس کرد. در نمای بغل با خطوط و حجم هایی رو به رو هستیم که به خوبی هدف خود که دور شدن نمای جانبی جی اس از سادگی است را انجام می دهند.
 با 180 میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟
رینگ های دورنگ ام جی با سایز ۱۸ اینچ و طراحی پنج پر که در آنها نیز می توان شباهت های به شش ضلعی دید زیر خودرونمایی جذاب را برای جی اس به ارمغان آورده اند. کابین جی اس با ترکیبی از مواد کیفی شکل گرفته و در مجموع کابینی اسپورت و مدرن است. نکته مثبت طراحی اتاق هماهنگی با طراحی بدنه خودرو است. خطوط شکسته و طرح های شش ضلعی در جای جای کابین جی اس به چشم می خورند و در کنار یکدیگر طرحی زیبا و چشم نواز را تشکیل می دهند.
در قسمت جلوی داشبورد از پلاستیک براق به رنگ مشکی پیانو استفاده شده است ک می تواند ترکیبی از نمای کلاسیک و اسپورت را به این بخش هدیه کند. در مرکز این بخش، یک صفحه نمایش ۶.۵ اینچی خودنمایی می کند در طراحی صفحه کیلومتر جی اس نیز از ترکیب طرح های کلاسیک و مدرن استفاده شده و نکته جذاب در مورد آن، این است که وقتی دنده در حالت اسپورت قرار می گیرد، نور پس زمینه آن به رنگ قرمز تغییر پیدا می کند تا راننده و محیط اطرافش را سرشار از هیجان کند.
برای جی اس سه پیشرانه در نظر گرفته شده که شامل دو پیشرانه ۱.۵ لیتری و دو لیتری بنزینی توربو و تزریق مستقیم با کدهای SGE و MGE و یک پیشرانه ۱.۹لیتری توربودیزل است. ام جی در بازار ایران با موتور دو لیتری توربو عرضه شده که این موتور در حال حاضر از جمله مدرن ترین پیشرانه های چهار سیلندر اروپا سات. این پیشرانه ها به طور مشترک توسط اوپل، سایت موتور، شانگهای جنرال موتورز و مرکز فنی خودرویی پان آسیا طراحی و ساخته شده اند و به جز محصولات ام جی، روی مدل های مختلف این محصولات جنرال موتورز به خصوص مدل های اوپل، شورولت و بیوک نیز به کار می رود.
جی اس های وارد شده به ایران با این موتور در بالاترین تیپ به صورت فول آپشن به خریداران عرضه خواهند شد. این موتور دارای حجم دقیق ۱۹۹۵ سی سی است و از قابلیت توربو شارژ و ترزیق مستقیم سوخت بهره می برد. توان خورجی آن ۳۵۰ نیوتن متر است که این نیروی عظیم را در دور موتور ۲۵۰۰ الی ۴۰۰۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار می دهد.
 با 180 میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟
یکی از نکات مثبت این موتور استفاده از سیستم حرکت/توقف است که باعث می شود موتور در مواقع سکون خاموش شده و میزان مصرف سوخت با ۷.۹ لیتر سیکل ترکیبی به حداقل برسد. همراهی این موتور قدرتمند با یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه که با همکاری سایک و جنرال موتورز طراحی و ساخته شده به شتاب بالای جی اس و رسیدن از مرز صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در کمتر از هشت ثانیه منجر شده که این موضوع برای یک اس یو وی عدد قابل توجهی است.
 
Nissan Qashqai
در شرایطی که نیسان قصد دارد بخش های مختلف بازار شاسی بلندها را با محصولات خود در اختیار بگیرد، مدل ۲۰۱۷ قشقایی تلاش این شرکت در بخشز از بازار است که در مجموعه مخاطب های خاص تری دارد و برای تهیه این محصول نیاز به پرداخت مبلغ بیشتری نسبت به دیگر مدل ها همچون جووک دارند.
هر چند قشقایی و روج هر دو براساس پلتفرم سی ام اف رنو نیسان ساخته شده اند اما مدل اول کمی از برادر خود کوچک تر است. با این وجود آمار نشان از این دارد که به خصوص در اروپا تعداد زیادی از مخاطب های روجی به سمت خرید مدل جدید قشقایی رفته اند که در کنار ارائه امکانات بهتر از لحاظ فضا نیز وضعیت مناسب تری دارد. باید به این نکته هم اشاره کرد که نسل دوم قشقایی در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد و با توجه به این مسئله نمی توان از مدل ۲۰۱۷ آن انتظار تغییرات آنچنانی داشت.
 با 180 میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟
مسلما به عنوان یک خودروی خانواده، قشقایی باید کارایی زیادی داشته باشد و در اکثر جنبه هایش هم همین طور است. عدم وحود آپشن مدل ۷ سرنشینه از قشقایی کمی ناامید کننده است (اگر واقعا به یک خودروی خانواده ۷ سرنشینه نیاز دارید بهتر است به سراغ نیسان ایکس تریل بروید) اما از طرفی قشقایی فضای خوب و مناسبی در صندوق عقب و همچنین فضای خوبی برای سه کودک در صندلی عقب دارد.
تا وقتی به سراغ مدل های سطح بالای قشقایی نروید قیمت آن مناسب و معقول است. البته مورتورهای بنزینی و دیزلی موجود برای آن نیز در کل هم کارایی زیاد و خوبی دارند و هم مصرف سوخت مناسب و کافی برای استفاده روزانه ارائه می دهند. از بین دو موتور بنزینی موجود، ما موتور توربوشارژ ۱.۲ لیتری را توصیه می کنیم. این موتور ۱۱۳ اسب بخار نیرو تولید می کند که برای استفاده خیلی از مردم حتی زیادی هم هست، اگرچه هزینه های کارکردی موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری حتی بهتر از مدل ۱.۲ لیتری است و ۱۶۱ اسب بخار نیرو تولید می کند.
مصرف سوخت موتور بنزینی ۱.۲ لیتری است و ۱۶۱ اسب بخار نیرو تولید می کند. مصرف سوخت موتور بنزینی ۱.۲ لیتری حدود ۴.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و آلایندگی این موتور ۱۲۹ گرم در کیلومتر است که باعث می شود یک مالیات سالانه ۱۱۰ یورویی برای قشقایی هم بخورد.
برای قشقایی چهار تیپ عرضه می شود: ویسیا، اکسنتا، ان کانکت و تکنا.
تجهیزات استاندارد بسیار زیاد و چشمگیر هستند، حتی ساده ترین تیپ و مدل هم با قابلیت اتصال بلوتوث، سیستم کنترل سرعت، آینه های بغل گرم شونده، تهویه مطبوع و همچنین حسگرهای پارک عقب و جلو ارائه می شود. تیپ مورد علاقه ما (اکسنتا) تجهیزات بیشتری از جمله رینگ های آلیاژی، فضای صندوق عقب قابل انعطاف تر، چراغ های خودکار، سیستم کنترل آب و هوای دوحالته و برف پاک کن های خودکار و قیمت نه ندان بیشتر از مدل ویسیا ارائه می دهد.
 با 180 میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟
در کنار کارایی، مسلما ایمنی بیشترین نگرانی والدین هنگام خرید یک خودروی خانوادهاست. البته نیاز به نگرانی نیست، چون قشقایی در تست های تصادف انجام شده توسط یورو NCAP رتبه حداکثر ایمنی ۵ ستاره را کسب کرده است و همچنین دارای تعداد زیادی تجهیزات ایمنی و امنیتی است. این تجهیزات شامل تمام چیزهایی که انتظاری می رود است، برخی از آنها عبارتند از کیسه های هوا در قسمت های مختلف خودرو، سیستم کنترل ثبات الکتریکی، ترمزهای ضدقفل، سیستم کنترل و مشاهده فشار تایرها و نقاط وصل کردن قلاب صندلی کودک ایزوفیکس.
 
Mitsubishi ASX
همزمان با به روزرسانی مدل ای اس ایکس و رونمایی از آن در غرفه میتسوبیشی در نمایشگاه خودروی پاریس، نسخه ای فیس لیفت شده این کراس اوور خوشنام و ایمن ژاپنی به تازگی به ایران رسیده است. آرین موتور نماینده رسمی محصولات میتسوبیشی در ایران ای اس ایکس جدید و ۲۰۱۷ را با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان به فروش می رساند در حالی که این خودرو در بخش های داخلی و خارجی با تغییراتی همراه بوده و ظاهری بهتر از همیشه یافته است.
مهم ترین تغییر مدل ۲۰۱۷ این خودروی ژاپنی در نمای جلو شامل جلوپنجره، سپر و چراغ ها بوده که در آن میتسوبیشی با ساتفاده از شیوه جدید طراحی «پوشش دینامیک» ای اس ایکس را خشن تر از همیشه نشان می دهد. این شیوه جدید طراحی که میتسوبیشی اخیرا آن را در محصولات مفهومی خود به کار می برد، نشان از تحولی شگرف در نحوه ساخت یک خودروی اسپورت و کاربردی است که همواره در ایران به عنوان برندی قابل اتکا شناخته می شود. درواقع برند ژاپنی میتسوبیشی قصد دارد با استفاده از این شیوه ظاهر محصولاتش را بیش از همیشه زیبا و جذاب نشان دهد و به رقبای آسیایی و اروپایی خود پاسخی درخور دهد.
 
میتسوبیشی علاوه بر بازطراحی سپر و مه هشکن های جدید، با استفاده از نوارهای کروم و مواد باکیفیت و به کارگیری رنگ مشکی در جلوپنجره، ضمن تزریق هیبتی استوار به ای اس ایکس جلوه ای لوکس تر از همیشه به این محصول داده است.
از دیگر به روزرسانی های این خودرو می توان به آنتن بال کوسه ای و برخی جزییات بهبودیافته داخل کابین از جمله بالشتک های جدید صندلی های عقب و مواد به کار رفته جدید در پوشش کابین اشاره کرد. استفاده از تریم پیانو بلک در  غربیلک فرمان و به کارگیری آینه دید پشتی با قابلیت تیره شوندگی خودکار از دیگر پیشرفت های ای اس ایکس درون کابین به شمار می آیند. ربینگ های ۱۸ اینچی نیز زیر خودرو جای گرفته اند تا ظاهر این کراس اوور اسپورت بیش از گذشته زیبا به نظر برسد.
زیر کاپوت ای اس ایکس، یک پیشرانه دو لیتری با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. تا این خودروی خوش نام ژاپنی و سرنشینانش را به راحتی و حتی در سریع تین زمان ممکن در مناطق شهری و جاده ای به مقصد برساند.
 با 180 میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟
از نظر قوای فنی ای اس ایکس فیس لیفت می تواند تمامی نیازهای روزمره را پاسخ دهد و با یک جعبه دنده پنج سرعته دستی یا یک نمونه جعبه دنده اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض دستی بهترین حالت ممکن برای حرکت اسپورت و پرشتاب و در عین حال متعادل را در اختیار راننده قرار دهد.
Nissan Juke
حضور همزمان نیسان جووک و تویوتا جی تی ۸۶ در ایران فشار خون عشاق اتومبیل های اسپورت را تا سرحد جنون بالا می برد. جی تی ۸۶ که پس از مدتی غیبت دوباره به کشور وارد شده، در کنار نیسان جووک و در غیاب محصولاتی همچون مزدا میاتا، هوندا سیویک تایپ آر و فولکس گلف جی تی آی می توانند به سلاطین خیابان های تهران تبدیل شوند. برخی وب سایت های خودرویی وطنی با اشاره به فروش خوب نیسان جووک در مناطق آزاد از شانس بالای جووک در بازار ایران گفته اند.
این گزاره با همه عقبه مستدلش نمی تواند در بازار ایران چندان کار کند چرا که کلیت خودرویی همچون جووک به عنوان یک کراس اوور کوچک با سوالات بسیاری رو به رو است. مثلا اینکه این نیسان مهیج طراحی بسیاری نامتعارفی دارد. دوم اینکه بین دو کلاس قیمتی قرار گرفته که هر دو مملو از رقبای قدر وارداتی و تولید داخل است و دیگر آنکه واردکننده محصولات نیسان چندان معتبر و شناخته شده نیست.
 با 180 میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟
در جووک شاهد مفاهیم طراحی همیشگی نیسان هستیم و همان طراحی سیال با خطوط منحنی وار در همه جی جووک وجود دارد که کاملا در تعادل با سایر بخش های خودرو قرار دارند با این حال طراحی جووک بسیار اغراق آمیز است و در مقایسه با خودروهایی که ما به صورت روزمره عادت به دیدن آنها داریم، کاملا متفاوت است که این موضوع برای اقشار مختلف می تواند در کوتاه مدت خسته کنده باشد.
البته فضای داخلی اسپورت و جوان سپند است و همان سبک و سیاق همیشگی نیسان را می توان دید. در کنار این، استفاده از پلاستیک های رنگی در کناره ورودی های هوا، قسمت مرکزی کنسول میانی و پایین جعبه دنده باعث جذاب تر شدن فضای اتاق شده است.
بر مبنای آنچه سیستم ثبتارش اعلام کرده، خریداران می توانند جووک های واردشده به ایران را در دو گونه با پیشرانه های متفاوت خریداری کنند.
نمونه  نخست جووک که دیفرانسیل جلو نیز هست، دارای یک موتور ۱۵۹۸ سی سی به قدرت ۱۱۵ اسب بخار و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور بوده و قاعدتا از سطح تجهیزات و آپشن های کمتری برخوردار است اما عالی ترین نمونه جووک که چهارچرخ محرک است و احتمالا با قیمتی حدود ۱۵۰ میلیون تومان به فروش خواهدرسید، از یک پیشرانه ۱۶۱۸ سی سی توربو شارژدار به قدرت ۱۸۸ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور سود می برد و به تهدید جدی برای خودروهایی همچون اسپورتیج و توسان تبدیل شود چرا که در زمانی کمتر از هفت ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و تا بیش از ۲۴۰ کیلومتر سرعت می گیرد.
 با 180 میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟
هندلینگ مثال زدنی در کنار تایرهای پهن و شاسی مستحکم جووک باعث چسبندگی مثال زدنی آن به سطح جاده شده است. اما نیسان جووک که به قول دوستی شبیه یک قورباغه در حال پریدن است، طول، عرض و ارتفاعی معادل ۴.۱۲، ۱.۷۶ و ۱.۵۵ متر دارد و فاصله بین دو محور آن به ۲.۵۲ متر می رسد، در اندازه و کلاس با خودروهایی همچون سانگ یانگ تیوولی، پژو ۲۰۰۸ و رنو کپچر در یک سطح قرار می گیرد. در عین حال و با توجه به وارداتی بودن خودروی جووک و تولید ۲۰۰۸ و کپچر در ایران و قیمت کمتر تیوولی، احتمالا خریداران این رده یا از خرید جووک صرف نظر می کنند یا با پرداخت بیشتر به سمت خرید اسپورتیج و توسان متمایل می شوند.
Hyundai Tucson
 از زمان ورود نسل جدید و سوم کراس اوور توسان محصول شرکت کره ای هیوندای به بازار ایران مدت زیادی نمی گذرد اما مروری کوتاه در اخبار و شرایط بازار این پیام را برای فعلان بازار مخابره می کند که توسان جدید توانسته به خوبی جای نسل قبلی خود را بگیرد و در میان فروشندگان و خریداران محبوب شده و فروش مناسبی را عاید واردکننده برند هیوندای کند.
واژه هیوندای که نامی است بامسما و در زبان کره ای به معنای «مدرنیته»، به خوبی در نسل جدید توسان معنا پیدا می کند و توسان جدید به مدد روحیه جاه طلب و تعالی خواه هیوندای استانداردهای جدیدی را در رده خود تعریف می کند. نسخه اولیه توسان نخستین بار در اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی و در نمایشگاه ژنو سوییس متولد و چند ماه بعد از آن به عنوان مدل ۲۰۱۶ راهی بازارهای جهانی شد.
 با 180 میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟
این خودرو بسته به بازار هدف، با پیشرانه های متعددی عرضه می شود که از مهم ترین شان می توان به نسخه دولیتری تنفس طبیعی، ۱۶۰۰ سی سی توربوشارژ و ۱۷۰۰ سی سی توربودیزل اشاره کرد. در حال حاضر، این خودرو علاوه بر کشور کره، در جمهوری چک، چین و اندونزی هم تولید می شود و از چندی پیش فروش نسخه دو لیتری اش در کشورمان آغاز شده است. نسل جدید توسان از لحاظ طول کمی بلندتر از نسل قبلی خود است و همین مسئله آن را در رقابت و رویارویی با خودروهای مطرحی همچون تویوتا راو فور و هوندا سی آر وی در جایگاه بهتری قرار می دهد. در عین حال، کماکان هیوندای توسان از طول کمتری نسبت به این دو خودور برخوردار است.
نکته جالب اینجاست که با وجود طول کمتری که این خودرو به نسبت دو محصول تویوتا و هوندا دارد ولی در عوض، از فضای داخلی خوب و در خوری بهره می برد و از صندوق بار بسیار بزرگ تری هم نسبت به نسل پیشین خود برخوردار است. همچنین گزینه های انتخابی و تکنولوژیک بسیاری در آن تعبیه شده که هر چیزی، اعم از صفحه نمایشگر لمسی چندرسانه ای، هدایت ناوبری تا سامانه ردیابی نقاط کور اطراف خودرو و نیز سامانه هشداردهی ترافیک را در بر می گیرد.
گذشته از تجهیزاتی همچون ترمز پارک الکتریکی، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب و در عقبی که تنها با ایستادن شخص در مقابل آن باز می شود، این خودرو از سامانهاستارت بدون کلید هوشمند و سقف پانورامیک هم بهره می برد. علاوه بر این، به تازگی توسان با استفاده از تعداد کافی کیسه هوا و لیستی بلند از تجهیزات ایمنی موفق به کسب پنج ستاره یا رتبه عالی در آزمون های تصادف موسسه اروپایی انکپ شده است. پیشرانه پایه و دو لیتری توسان با استفاده از یک جعبه دنده شش سرعته خودکار سیستم دیفرانسیل جلو از دینامیک رانندگی مناسبی برخوردار است.
این پیشرانه با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. مصرف سوخت توسان با این موتور به صورت ترکیبی ۸ لیتر بوده که در حد میانگین این گروه خودرویی بوده، در عین حال و بنا بر اعلام کارخانه این کراس اوور کره ای تا ۱۷۵ کیلومتر در ساعت نیز سرعت می گیرد. باک سوخت توسان گنجایش ۵۵ لیتر بنزین را دارد تا این کراس اوور کره ای ۱۴۵۶ کیلویی بتواند با یک باک پر مسافتی حدودا ۷۰۰ کیلومتری را طی کند.
هیوندای با استفاده از تجربیات نسل های پیشین توسان و سانتافه، در توسان جدید قابلیت های آفرودی را تعبیه کرد که در جاده های شنی و ماسه ای به شکلی کاربردی عمل می کند. توسان جدید در نمونه پایه با یک قفل دیفرانسیل که نیروی گشتاور را به صورت ۵۰.۵۰ تقسیم می کند، عرضه می شود د رحالی که در مدل های دو دیفرانسیل و فول با استفاده از یک سامانه کنترل در سراشیبی از توان آفرود بهتری برخوردار می شود. سامانه مذکور کار خود را به خوبی انجام می دهد و در مناطق صعب العبور به یاری توسان می آید و در تپه های شنی با شیب تند همانند جاده های کفی یا شنی به توسان در حرکت رو به جلو کمک می کند.
 با 180 میلیون تومان کدام خودروها را می توانیم بخریم؟
طراحی بدنه نسل نوین توسان، به نوبه خود بسیار خوب و ممتاز به نظر می رسد و در حال حاضر، این خودرو از کابینی سود می برد که نه تنها از پلاستیک های سخت و ارزان قیمت در آن استفاده نشده بلکه بخش های متعددی از سطوح در و داشبورد را هم پوششی نرم فرا گرفته است. حتی در جاهایی همچون ستون جلو، تکیه گاه زانوی راننده و محفظه های داخلی درهای عقب نیز از مواد نرم و مرغوب استفاده شده است.
توسان با طول ۴.۴۷ متر، عرض ۱.۸۵ متر و ارتفاع ۱.۴۶ متر از فاضله بین دو محور ۲.۶۷ متر سود می برد که شش سانتی متر از هوندا سی آر وی بزرگ تر است. گنجایش فضای عقب توسان نیز در نوع خود جالب بوده و با ۱۴۰۰ لیتر یکی از بزرگ ترین صندوق های بار گروه را دارد. اتاق به خوبی بزرگ و جادار بوده و فضای کافی برای نشستن پنج سرنشین بزرگسال را دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.