بهترین خودروهای دست‌دوم خارجی بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون در بازار

0

هر چند که در ممالک خارجی، خرید یک خودرو اصولا بر اساس نیاز فرد و با در نظر گیری کلاس مد نظر خریدار صورت می گیرد اما در

هفته نامه خودرو امروز- هر چند که در ممالک خارجی، خرید یک خودرو اصولا بر اساس نیاز فرد و با در نظر گیری کلاس مد نظر خریدار صورت می گیرد اما در بازار بودجه محور کشور ما، این حساب بانکی شماست که مشخص می کند چه خودرویی را می توانید انتخاب کنید اما از آنجا که در شرایط حال حاضر کشور، انتخاب یک خودروی صفر کیلومتر با برندی معتبر بودجه سنگینی را می طلبد، با در دست داشتن مبلغ متوسطی مثل ۶۰ الی ۸۰ میلیون تومان، در بازار خودروهای نو باید به دنبال گزینه های چینی باشید اما با توجه به اینکه بسیاری از افراد علاقه چندانی به خودروهای چینی ندارند، پس چاره ای جز انتخاب گزینه های دست دوم کره ای، ژاپنی، آلمانی و … نیست. در این مطلب به بررسی گزینه های دست دوم غیر چینی با عمر زیر ۱۰ سال که در بازه قیمتی ۶۰ الی ۸۰ میلیون تومان قابل خریداری خواهند بود، می رویم.

کیا سراتو

سراتو محصول کامپکت شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که در انواع سدان و کوپه با دو نوع موتور ۲۰۰۰ و ۱۶۰۰ در بازار کشور ما حضور دارد. همچنین نسل دوم این خودرو که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ روی خط تولید کیا موتورز قرار داشت در حال حاضر توسط سایپا به صورت CKD به تولید می رسد که شما می توانید نمونه های ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ وارداتی و همچنین ۱۶۰۰ مونتاژ داخل این خودرو را با بودجه مد نظر خریداری کنید.

سراتو در هر دو نسخه ۲ و ۱.۶ لیتری خودرویی کم مصرف و کم استهلاک است و با توجه به امکانت و ابعاد مناسب، گزینه ایده آلی برای یک خانواده کم جمعیت به ویژه در شهرهای شلوغی مثل تهران به شمار می رود. البته لازم به ذکر است که بسیاری از نمونه های ۱۶۰۰ مونتاژ سایپا از جعبه دنده ۵ سرعته دستی بهره می برند که لذا کمتر بودن پیچیدگی این نسخه، استهلاک کمتری نیز بین شما فراهم خواهد ساخت.

در حال حاضر یک نسخه سراتو ۱۶۰۰ مونتاژ داخل (۹۵-۹۳) از ۶۲ الی ۷۲ میلیون تومان فی می خورد. این در حالی است که نسخه ۲۰۰۰ سی سی وارداتی که از ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۳ در کشور حضور داشتند، بازه قیمتی ۶۰ الی ۷۵ میلیون تومان را پوشش می دهند.

میتسوبیشی لنسر ۱۶۰۰

برند میتسوبیشی کمتر از نیم دهه است که با محصولاتی مثل لنسر، ASX، اوتلندر و میراژ به بازار کشور ما عرضه شده و از این بین، آرین موتور به عنوان نماینده و وارد کننده محصولات این خودروساز ژاپنی، لنسر را در دو نسخه ۱.۸ و ۱.۶ برای کشور ما در نظر گرفته است. نمونه ۱.۶ لیتری این خودرو که در حال حاضر توسط شرکت به فروش نمی رسد، یکی از خودروهای قابل خریداری در این بازه قیمتی خواهد بود که نسبت به رقم پرداختی، کیفیت ساخت خوبی را به شما ارائه می کند اما توجه داشته باشید که لنسر ۱۶۰۰ گستره امکانات چندان وسیعی را در اختیار شما قرار نمی دهد و البته گفته می شود که این خودرو از حیث قطعات یدکی به ویژه در بخش ظاهری، وضعیت متوسطی دارد.

میتسوبیشی لنسر 1600

همچنین لنسر ۱.۶ در نسخه اتوماتیک، برخلاف نمونه ۱.۸ لیتری از جعبه دنده اتوماتیک ساده (و نه CVT) بهره می برد که این موضوع پیچیدگی کمتری را به همراه خواهد داشت. در نهایت هم باید گفت که اگر شخصی تنوع طلب و به دنبال یک خودروی خوش فروش هستید، در خرید لنسر ۱.۶ کمی درنگ کنید.

نیسان ماکسیما

ماکسیما محصولی از پارس خودرو است که برای نخستین بار در سال ۱۳۸۰ پس از اخذ قرارداد با دانگ فنگ روی خط این زیرمجموعه سایپا قرار گرفت. این خودرو در واقع نسل سوم نیسان سِفیرو (Cefiro) به شمار می رود که در اواخر دهه ۹۰ میلادی به بازار جهانی عرضه شد و تنها در برخی بازارها تحت عنوان ماکسیما شناخته می شد.

نیسان ماکسیما

ماکسیما با یک پیشرانه V8 به حجم ۳ لیتر و دو نوع جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی در بازار ما حضور دارد و با توجه به بهره گیری از جثه ای با طول ۵ متر، فضای مناسبی را به شما ارائه می کند. پس اگر به دنبال یک خودروی خانوادگی جادار و راحت هستید، ماکسیما گزینه وسوسه انگیزی به شمار می رود.

البته این خودرو امکانات گسترده ای به غیر از بالابر برقی شیشه ها، آینه های جانبی برقی، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع دیجیتالی اتوماتیک و … به شما ارائه نخواهد کرد. ماکسیما از حیث قطعات یدکی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و اگر از آن به درستی استفاده شود استهلاک بالایی نخواهد داشت. هر چند که مصرف سوخت این خودرو در شهر گاهی به عدد بیش از ۲۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد که این موضوع شاید کمی مشکل ساز باشد. شما در حال حاضر با در دست داشتن ۳۵ الی ۱۰۰ میلیون تومان می توانید انواع ماکسیما را خریداری کنید اما با بودجه ۶۰ الی ۸۰ میلیون تومان نمونه های اتوماتیک سال ۸۶ الی ۸۸ شمسی عاید شما خواهد شد.

مزدا ۳

پس از خروج ۳۲۳ از خط تولید بهمن خودرو، در سال ۱۳۸۶ مزدا ۳ جایگزین آن شد. نسل نخست مزدا ۳ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری و جعبه دنده ۴ سرعته (مشابه مزدا ۳۲۳) به بازار داخلی عرضه می شد و تولید آن در داخل کشور تا سال ۱۳۸۹ ادامه یافت اما در اواخر ۸۹ شمسی، نخستین نمونه ها از مزدا ۳ نسل دوم از خط تولید این خودروساز خارج شد. مزدا ۳ نسل دوم که بیشتر تحت عنوان «مزدا ۳ نیو» در بازار شناخته می شود، از ابعادی بزرگ تر و ظاهری مدرن تر نسبت به نسل نخستش بهره می برد و همچنین جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک به کار رفته روی این خودرو نیز مصرف سوخت کمتر و کشش ثانویه بهتری را برای شما فراهم می سازد.

البته لازم به ذکر است که مزدا ۳ نیو در دو نوع سدان و هاچ بک پنج درب به بازار کشور ما عرضه شد و همچنین برخی از نمونه های هاچ بک نیز پیشرانه ۱.۶ لیتری (نمونه ارتقا یافته پیشرانه مزدا ۳۲۳) را در دل خود دارند. به طور کلی مزدا ۳ نیو سدان ۲۰۰۰ سه نوع تیپ امکاناتی به شما ارائه می کند که اگر به دنبال گزینه ای با رقم ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان باشید، گزینه های مدل ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ تیپ ۱ و ۲ پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

مزدا ۳ در تمامی نسخه ها از کاراکتری اسپرت بهره می برد و فضای داخلی آن چندان مناسب خانواده های پرجمیعت نیست. توجه داشته باشید که مزدا ۳ اصولا تا حداقل کارکرد ۱۵۰ هزار کیلومتر تنها به سرویس های عادی نیاز دارند اما با توجه به فنربندی اسپرت، قطعات جلوبندی آن ممکن است دچار مشکل شود. این خودرو از حیث قطعات یدکی در وضعیت متوسطی قرار می گیرد و لوازم بدنه نسبتا گرانی دارد.

هیوندای توسان

توسان یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین کراس اوورهای بازار ایران است که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط آسان موتور به کشور ما عرضه شد. نمونه های وارد شده از نسل نخست این خودرو از پیشرانه V8 سری دلتا ۲.۷ لیتری (فاقد VVT-i) بهره می برند که با جعبه دنده بهره می برند که با جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته ترکیب شده و قدرت موتور نهایتا توسط سیستم چهار چرخ متحرک هوشمند به هر دو اکسل انتقال پیدا می کند.

هیوندای توسان 2010

البته ارتفاع بلند توسان از سطح زمین و همچنین بهره گیری از سیستم چهار چرخ متحرک دلیلی بر موفق بودن این خودرو در آفرود نیست اما اگر به دنبال یک خودروی شاسی بلند مطمئن برای استفاده های سبک خارج از جاده ای هستید، توسان گزینه خوبی است.

همچنین توجه داشته باشید که جعبه دنده ۴ سرعته این خودرو با فراتر رفتن از ۱۰۰ هزار کیلومتر، در صورت عدم رسیدگی به راحتی مستهلک می شود اما از حیث قطعات یدکی چه در بخش ظاهر و چه فنی دچار مشکل نخواهید بود. توسان ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نندر بازار این روزها چیزی حدود ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان (برای نمونه های مرتب) فی می خورد.

هیوندای سوناتا NF

اگر به دنبال یک خودروی سدان خانوادگی کم دردسر هستید، هیوندای سوناتا NF چهار سیلندر را انتخاب کنید. در واقع NF به نسل پنجم این خودرو گفته می شود که از سال ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۹ روی خط تولید هیوندای قرار داشت و از اواخر ۲۰۰۶ نیز به بازار کشور ما عرضه شد. نمونه های پیش از فیس لیفت سوناتا NF با دو پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری و ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری (اصطلاحا موتور آزرا) توسط آسان موتور به ایران عرضه شد که البته اگر به دنبال یک سواری بی دردسر هستید، پیشنهاد می شود که نمونه V6 را خریداری نکنید.

انواع نمونه های ۴ سیلندر پیش از فیس لیفت (۲۰۰۹) سوناتا NF با قیمتی متناسب با بازه قیمتی مد نظر ما در بازار یافت می شوند و با توجه به بهره گیری از یک پیشرانه بهینه، مصرف سوخت مناسب و استهلاک پایینی دارند. سوناتا، از رنج امکانات چنان گسترده ای بهره نمی برد اما به عنوان یک خودروی ۶۰ الی ۸۰ میلیون تومانی قابل قبول است.

تویوتا کمری XV40

تویوتا کمری XV40 یکی از موفق ترین محصولاتی بود که توسط شرکت ایرتویا به بازار کشور ما عرضه شد. این نسل از کمری از سال ۲۰۰۴ الی ۲۰۱۱ روی خط تولید تویوتا قرار داشت و از ۲۰۰۷ الی ۲۰۱۱ نیز در تیپ های GLX، GL و SE به ایران وارد شد. تیپ GL یک نسخه ساده از از این خودرو است که اصولا نمونه های تمیز این خودرو با برچسب قیمتی نازلی (کمتر از ۷۰) در انواع دنده ای و اتوماتیک در بازار قابل خریداری است.

تویوتا کمری XV40

SLX محبوب تر و پرفروش تر از GL بوده و با وجود قیمت بالاتر، امکانات گسترده تری را نیز به شما ارائه می کند. بیش از ۹۰ درصد نمونه های GLX از جعبه دنده اتوماتیک بهره می برند و مدل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ آن را با بودجه ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان می توان خریداری کرد.

تیپ SE از رنج امکانات و جزییات ظاهری متفاوتی بهره می برد و با توجه به این موضوع قیمتی بالاتر خواهد داشت اما مدل ۲۰۰۷ این نسخه را نیز می توانید با قیمتی نزدیک به ۸۰ میلیون تومان خریداری کنید. توجه داشته باشید که کمری همچون بسیاری دیگر از محصولات تویوتا، یک خودروی کم استهلاک است و خوشبختانه از قطعات یدکی فراوانی در کشور ما بهره می برد اما لازم به ذکر است که برای تملک یک نسخه خوش فروش، بهتر است به سراغ نمونه های تمیز و کم کارکرد این خودرو بروید.

تویوتا کرولا E140

تویوتا کرولا همواره در طی نیم قرن اخیر جزء پرفروش ترین خودروهای جهان و البته پر طرفدارترین محصولات تویوتا قرار داشته اما در بازار کشور ما از کمری جا ماند. با این حال نسل دهم این خودرو که با کد E140 شناخته می شود و از ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۲ میلادی روی خط تولید قرار داشت، یکی دیگر از خودروهای مناسب قابل خریداری در بازه قیمتی ۶۰ الی ۸۰ میلیون تومان بازار ایران به شمار می رود.

تویوتا کرولا E140

ایرتویا این خودرو را در تیپ های امکاناتی مختلف اما با یک پیشرانه مشترک ۱.۸ لیتری به کشور وارد کرده بود که از نظر استهلاک و مخارج جاری در سطح قابل قبولی قرار دارد. همچنین دو نوع جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته تیپ ترونیک برای این خودرو در نظر گرفته شده بود که هر دو جان سخت و کم استهلاک هستند.

البته در حال حاضر با در دست داشتن ۶۰ الی ۸۰ میلیون تومان وجه نقد می توانید یک کرولای ۲۰۰۸ با کارکرد بیش از ۱۲۰ هزار کیلومتر یا یک نمونه کرولا GLI نسل نهم (با ظاهر متفاوت و پیشرانه یکسان) مدل ۲۰۰۷ با کارکرد بسیار پایین خریداری کنید.

در نهایت باید گفت که اگر سفرهای خارج از شهر فراوانی دارید و کارکرد خودرو را به آسانی بالا می برید، کرولا گزینه خوبی برای شما خواهد بود! دیده شده که نمونه هایی از این خودرو بدون هیچ مشکل و تعمیر اساسی تا کارکرد نیم میلیون کیلومتر بدون ایراد رانده شده اند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.