BMW M3 CS مدل ۲۰۱۸؛ لوکس و سریع‌تر از همیشه +تصاویر

0

ب‌ام‌و پس از معرفی اولین مدل از سری عملکردی جدید CS خود یعنی مدل M4 CS، حالا دومین مدل این خانواده را هم معرفی کرده است. این خودرو M3 CS است که مانند برادر کوپهٔ خود سبک‌تر و سریع‌تر شده و در تعداد بسیار محدودی تولید خواهد شد. همچنین این مدل از ویژگی‌های لوکس بیشتری هم برخوردار شده است. در زیر کاپوت M3 CS همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو قرار دارد که حالا قدرتش با ۳۰ واحد افزایش به ۴۵۵ اسب بخار رسیده است.

همچنین گشتاور این موتور نیز با افزایش ۱۰ واحدی نسبت به M3 معمولی، به ۶۰۰ نیوتن متر رسیده است. این افزایش نیرو در کنار کاهش وزن ۱۱۰ کیلوگرمی M3 CS موجب شده که این سدان اسپرت آلمانی ظرف تنها ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده و در ادامه نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. کل قدرت پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به همراه یک دیفرانسیل لغزش محدود M با کنترل‌کنندهٔ الکترونیکی فعال مدیریت می‌شود.

علاوه بر این، ب‌ام‌و این نسخهٔ تولید محدود را به قطعات عملکردی هم مجهز کرده است. یکی از این قطعات، سیستم اگزوز اسپرت دو شعبه با چهار سر اگزوز است. این سیستم به فلپ‌هایی مجهز است که توسط حالات رانندگی مختلف خودرو کنترل می‌شود. راننده می‌تواند بین حالات رانندگی راحت، اسپرت و اسپرت پلاس یکی را انتخاب کند که علاوه بر تغییر تنظیمات اگزوز، تنظیمات مختلفی را هم برای کمک‌فنرها اعمال می‌کند. به‌طورکلی در M3 CS اساساً همان ویژگی‌های مدل M3 Competition Package ارائه شده است اما ایجاد تغییراتی موجب شده که این مدل وحشی‌تر گردد.

M3 CS روی رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن فورج‌کاری شده‌ای قرار گرفته است که از خودروی مسابقه‌ای ب‌ام‌و M4 در مسابقات DTM الهام گرفته است. این رینگ‌ها که در جلو ۱۹ اینچی و در عقب ۲۰ اینچی بوده و به‌صورت استاندارد به رنگ خاکستری مات هستند، با لاستیک‌های میشلن پایلوت سوپراسپرت ۲۶۵ در جلو و ۲۸۵ در عقب پوشیده شده‌اند. ترمزها نیز در حالت استاندارد از نوع M هستند اما امکان سفارش نمونه‌های کربن سرامیکی هم با پرداخت مبلغ اضافی امکان‌پذیر است.

M3 CS علاوه بر این تغییرات فنی و مکانیکی، در ظاهر نیز تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرده که نمایی عضلانی‌تر و تهاجمی‌تر به آن بخشیده‌اند. در نمای جلویی ورودی‌های هوای بزرگی کار شده که به همراه چراغ‌های LED، جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ و کاپوت برآمده، ارتقاءهای این قسمت را تکمیل می‌کنند. علاوه بر این، در اینجا یک اسپلیتر فیبر کربنی هم کار شده است درحالی‌که دیفیوزر جدید و یک بالهٔ فیبر کربنی کوچک نیز ازجمله تغییرات نمای عقبی خودرو هستند.

کابین M3 CS با تودوزی چرم نقره‌ای-مشکی به همراه پوشش آلکانترا، رویکرد اسپرت بیرونی را ادامه داده است. علاوه بر این، در اینجا صندلی‌های اسپرت سبک‌وزن M هم ارائه شده که از مدل Competition Package قرض گرفته شده‌اند درحالی‌که یک غربیلک فرمان M اسپرت با پوشش آلکانترا هم زینت‌بخش نمای داخلی این ماشین شده است. نیاز به گفتن نیست که نشان CS نیز در قسمت‌های مختلف کابین کار شده است.

http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1396/8/17/761870_493.jpg

پذیرش سفارشات خرید M3 CS از ماه می ۲۰۱۸ در ایالات‌متحده آغاز می‌شود اما از این سوپرسدان جذاب تنها ۱۲۰۰ دستگاه برای عرضهٔ جهانی تولید خواهد شد که فقط ۵۵۰ دستگاه از آن‌ها در ایالات‌متحده عرضه می‌شوند. هرچند ب‌ام‌و هنوز قیمت M3 CS را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود قیمت آن مشابه M4 CS باشد که قیمتی نزدیک به ۷۰ هزار دلار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.