فناوری هدایت خودرو با استفاده از تلفن همراه هوشمند

0

هدایت خودرو با استفاده از تلفن همراه هوشمند

کمپانی لندروور با طراحی کانسپت Discovery Vision، چهره ملایمی از خودش نشان داد ولی برای جبران آن، گجت های مکمل Starship Enterprise را معرفی کرد. گجت رانندگی از راه دور یکی از جالب‌ترین گجت های این مجموعه است. کانسپت Discovery Vision برای تشخیص و تعیین عمق چاله های آبی که ممکن است سر راهش قرار داشته باشند، از پرتوهای لیزر استفاده می‌کند، سپس اطلاعات به دست آمده را برای تولید یک نقشه سه بعدی از سطح زمین به کار می‌برد.

این نقشه سه بعدی از طریق تصاویر مجازی چند لایه روی شیشه جلو نمایش داده می‌شوند. در همین حین، کامپیوتر خودرو به تنظیم سیستم تزریق سوخت، سیستم تعلیق و دیگر مواردی که منجر به عملکرد بهینه خودرو در آن شرایط خاص می‌شوند، می‌پردازد. با در اختیار داشتن این حجم از اطلاعات، این مدل از لندروور از نظر تئوری می‌تواند در حالی که راننده روی صندلی‌اش لم داده است، خودش را هدایت کند و از روی موانع بگذرد یا آن ها را دور بزند. ولی اگر نمی‌خواهید زیاد به ماشینتان خوش بگذرد، باید بدانید که این کانسپت می‌تواند کنترل فرمان را در اختیار تلفن هوشمند، تبلت یا هر ابزاری که با Wi-Fi کوتاه برد کار کند، قرار بدهد.

شما واقعاً می‌توانید این لندروور را از طریق یک غربیلک فرمان بزرگ که روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود، هدایت کنید؛ ولی سرعت خودرو را یک کروز کنترل پیشرفته تعیین می‌کند که می‌داند خودرو، بسته به موقعیتش، با چه سرعتی باید حرکت کند. هنوز مطمئن نیستیم کمپانی لندروور دست از سر این برنامه های افراطی بردارد و پوشش چهار بعدی سطح زمین نیز، هنوز یک افسانه است؛ ولی اگر بخواهید در یک محله شلوغ پارک دوبل بکنید، این برنامه واقعاً به شما کمک خواهد کرد.

با این حال، یک چیز قطعی است و آن هم این است که نسخه‌ای از این برنامه به زودی به نمایش گذاشته خواهد شد. البته یک سیستم خودران در سرعت های پایین همیشه مطرح بوده ولی این فناوری لندروور واقعاً تاثیرگذار است. هدایت خودرو از راه دور و عبور دادن آن از میان رودخانه ها و جنگل ها با استفاده از یک غربیلک فرمان کوچک که روی صفحه تلفن هوشمندتان ظاهر شده است، شاید شباهتی به یک سفر آف رود پرماجرا نداشته باشد، ولی مطمئن باشید کارشناسان کمپانی روور فکری هم به حال آن خواهند کرد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.