سمباده و پولیش چه تأثیراتی بر روی بدنه اتومبیل دارد ؟

0

تاثیر سمباده و پولیش بر روی بدنه اتومبیل 

ایجاد خط و خراش بر روی بدنه اتومبیل یک امر اجتناب ناپذیر است و برای از بین بردن آن‌ها باید بدنه خودرو را خشگیری کرد. به صورت معمول پوسته بدنه اتومبیل‌ها از سه لایه فلز تشکیل شده‌اند و اگر خط و خش روی بدنه خودرو فقط لایه اول را دچار آسیب کرده باشد، به این نوع خط و خش، خراش سطحی می‌گویند و اگر به خراش بوجود آمده به عمق لایه‌های دوم و سوم برسد، خراش عمیق است. رفع هر کدام از انواع خراش‌های بدنه خودرو، راه و روش مخصوص خودش را دارد.

خشگیری سطحی بدنه خودرو‌ها

معمولا برای خشگیری سطحی بدنه خودرو‌ها از پولیش نرم و واکس‌های مایع استفاده می‌کنند. پولیش‌های نرم به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند ولی به صورت کلی میتوان کاربرد پولیش‌های نرم را در از بین بردن خط و خش‌ها و خراش‌های سطحی خلاصه کرد؛ البته برای ایجاد جلا و شفافیت در رنگ بدنه خودرو نیز از برخی گونه‌های پولیش‌های نرم استفاده می‌شود. همچنین میتوان از پولیش‌های نرم برای از بین بردن لکه‌هایی که به راحتی پاک نمی‌شوند، مانند لکه فضله پرندگان، قهوه، آب باران و… استفاده کرد. اما اگر خراش بوجود آمده بر روی بدنه خودرو شما عمیق باشد،می‌بایست از سمباده و پولیش‌های زبر برای از بین بردن آن استفاده کرد.

رفع خط و خش‌های عمیق

برای رفع خط و خش‌های عمیق ابتدا با استفاده از سمباده‌های نرم و آب، قسمت آسیب دیده را به خوبی تمیز می‌کنیم تا کاملا صاف و صیقل شود و سپس با بهره‌گیری از پولیش‌های زبر و قوی تمام سطح ناحیه آسیب دیده را پولیش می‌کنیم؛ در زمان پولیش‌کاری این نکته را باید در نظر بگیرید که استفاده از دستگاه بافر در زمان پولیش زدن، نتیجه بهتری را به دنبال دارد پس بهتر است برای استفاده از پولیش‌های زبر از دستگاه‌های بافر با یدکی نرم استفاده کنید تا محلول پولیش شما به خوبی پخش شود.

پروسه رفع خط و خش‌های عمیق باید با دقت و مهارت بالا انجام شود، زیرا اموری مانند سمباده زدن و انتخاب پولیش مناسب، نیاز به تخصص و تجربه دارد و اگر پروسه خشگیری به درستی انجام نپذیرد، ممکن از رنگ بدنه اتومبیل آسیب جدی وارد شود؛ از همین رو تیم متخصص لوکاپرو با در نظر گرفتن نوع رنگ لایه‌های بدنه اتومبیل و همچنین نوع آسیب وارد شده به خودرو، از پولیش و سمباده مناسب برای رفع خط و خراش‌های بوجود آمده استفاده می‌کند. مجموعه لوکاپرو برای اولین بار در ایران، پروسه خشگیری و پولیش‌کاری را به صورت کارشناسی شده و تخصصی، در محل مورد نظر مشتری انجام می‌دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سرویس‌های تخصصی مجموعه لوکاپرو، با شماره‌های مندرج در وب سایت تماس حاصل بفرمایید.

تاثیر سمباده و پولیش بر روی بدنه اتومبیل
خشگیری اتومبیل‌های لوکس
در اتومبیل‌های لوکس امروزی، عملیات خشگیری کمی متفاوت است، به دلیل اینکه در لایه‌های پوششی این خودرو‌ها از رنگ‌های متفاوت با کد رنگی انحصاری استفاده شده است. نقاشی بدنه اتومبیل‌های لوکس معمولا به شکلی است که خطوط استریم لاینینگ یا همان خطوط موازی انعکاس نور، به شکل یک پارچه و بدون تغییر جهت باشند. از همین رو خشگیری اتومبیل‌های لوکس یک امر بسیار تخصصی است و ابتدا نیاز به بررسی و آنالیز رنگ و لایه‌های رنگ دارد و سپس باید زاویه خطوط استریم لاینینگ را مشخص کرد که برای این امر از متخصصان و کارشناسان رنگ استفاده می‌کند.

با رقیق کردن رنگ قسمت آسیب دیده، به لایه‌های دوم و سوم رنگ دست پیدا می‌کنند و برای ترمیم آن ناحیه از پایه یا به اصطلاح از بیس رنگ خودرو شروع می‌کنند و تمامی لایه‌ها را به ترتیب و با در نظر گرفتن کد رنگی آن‌ها ترمیم می‌کنند، در این حالت تمامی ملکول‌های رنگ با مواد ترمیم به خوبی واکنش می‌دهند و لایه اول هم به نوعی لایه محافظ برای آن‌ها به حساب می‌رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.