نحوه ترمیم رنگ سپر و جوش پلاستیک سپر ماشین

0

ترمیم رنگ سپر ،جوش پلاستیک سپر ماشین ،تعمیر سپر شکسته ،لکه گیری سپر خودرو ،چسب سپر ماشین ،آموزش جوش سپر ،تعمیر سپر فایبرگلاس ،ترمیم سپر پراید

همانطور که در مقاله‌های قبل گفتیم، سپر خودرو‌ها یک قطعه بسیار مهم در اتومبیل‌ها به شمار می‌رود، سپر خودرو‌ها ضمن اینکه نقش یک قطعه حفاظتی را در اتومبیل ایفا می‌کنند، در هندلینگ و کنترل خودرو نیز تاثیرگذار هستند.

http://www.ostacar.ir/images/cars/BMW/bmw1/bmw1-before.jpg

سپر اتومبیل جزئی از جلوبندی آن به شمار می‌رود به همین دلیل ضمن محافظت از بدنه خودرو، انتظار می‌رود بر روی کیفیت رانندگی افراد نیز تاثیر بسزایی داشته باشد و این امر باعث شده است همیشه طراحان و مهندسان حوزه خودروسازی در طراحی سپر اتومبیل‌ها نکات آیرودینامیکی را مد نظر بگیرند. امروزه طراحان و تولیدکنندگان خودرو، سپر اتومبیل‌‌ها را به انواع متفاوتی تقسیم کرده‌اند؛ این تقسیمات نشأت گرفته از نوع اتومبیل و همینطور کاربرد و جامعه هدف آن خودرو است. مهم‌ترین تغییرات سپر خودرو‌ها در چند سال اخیر، اضافه شدن فلاپ یا همان دیفیوزر به زیر این قطعات است؛ فلاپ خودرو‌ها نقش مهمی در بالا بردن قدرت مقاومت سپر اتومبیل دارد و همچنین می‌تواند تاثیرات مثبتی بر روی آیرودینامیک خودرو اعمال کند.

وظایف دیفیوزر

یکی از وظایف دیفیوزر یا فلاپ نصب شده بر روی سپر نیز محافظت از ناحیه زیر خودرو در برابر ضربات و فشار‌های ناشی از برخودر اتومبیل با اجسام دیگر است. در بسیاری از موارد فلاپ نصب شده به زیر سپر یک اتومبیل، فشار‌ها و ضربات ناشی از برخورد خودرو با دست‌انداز‌های جاده‌ای را به شدت کاهش می‌دهد که همین موضوع یکی دلایل محبوب بودن این قطعه اضافی است.

http://lucapro.com/fa/wp-content/uploads/2017/09/Decompression-shield-and-flap-of-the-car.jpg

جنس سپر خودرو

امروزه سپر اتومبیل‌ها با استفاده از کامپوزیت‌های مقاوم پلاستیکی و در اندازه و شکل‌های متفاوت، به صورت یک‌پارچه و یا جداگانه از بدنه اتومبیل، طراحی و تولید می‌شوند. به طور معمول در تولید سپر اتومبیل، از دو نوع کامپوزیت پایه فلزی MMC و پایه پلیمری PMC استفاده میشود، که به دلیل نوع و کاربرد سپر اتومبیل می‌تواند، متفاوت باشد، که در اتومبیل‌هایی که هدف از طراحی و تولید آن‌ها استفاده درون شهری است؛ معمولا از کامپوزیت‌های پایه پلیمری استفاده میشود

سپر اتومبیل‌هایی که از جنس کامپوزیت پلاستیک هستند، معمولا از دو الی سه لایه فایبرگلاس ساخته می‌شوند و با توجه به تردی فایبرگلاس، سپر اتومبیل مقاومت بیشتری در برابر ضربات ملایم نشان میدهد و در صورتی که سپر اتومبیل دچار خراش شده باشد؛ می‌توان با پولیش کاری سپر را ترمیم کرد، ولی اگر شدت ضربه زیاد باشد، می‌تواند شکستگی در سپر اتومبیل بوجود بیاورد، در این صورت برای ترمیم سپر اتومبیل نیاز به انجام عملیات جوش پلاستیک است. تیم متخصص لوکاپرو با در نظر گرفتن حالت پایدار آیرودینامیک خودرو، برای اولین بار در کشور اقدام به ارائه خدمات تخصصی ترمیم سپر خودرو کرده است. با در نظر گرفتن نوع آسیب و شکستگی سپر خودرو شما از جوش‌های پلاستیک دو لایه و سه لایه استفاده می‌کند. در زمان جوش پلاستیک سپر خودرو شما، از بهترین مواد چسبنده برای ترمیم سپر خودرو شما استفاده می‌کند تا پس از جوش پلاستیک سپر، مشکلی برای ساختار مقاوم آن بوجود نیاید.

پولیش و لکه‌گیری سپر خودرو

http://lucapro.com/fa/wp-content/uploads/2017/05/Bumper-cars-800x480.jpg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.