معرفی خودروی مناسب و جادار برای خانواده‌های ایرانی +قیمت و مشخصات

0

خودروی مناسب و جادار برای خانواده‌های ایرانی
خودروی خانوادگی یا اصطلاحا «فامیلی کار» به انواعی از خودرو اعم از ون و هاچ بک یا سدان و اس یووی گفته می شود که مهم ترین ویژگی وجودی آنها گنجایش بالا و کارایی اقتصادی است تا در نهایت کاهش هزینه های خانواده و نیز رفاه بیشتر افراد را فراهم کند.

 هفت صبح: خودروی خانوادگی یا اصطلاحا «فامیلی کار» به انواعی از خودرو اعم از ون و هاچ بک یا سدان و اس یووی گفته می شود که مهم ترین ویژگی وجودی آنها گنجایش بالا و کارایی اقتصادی است تا در نهایت کاهش هزینه های خانواده و نیز رفاه بیشتر افراد را فراهم کند.

این طبقه بندی خاص که کاملا کاربردی بوده و از قضا در ایران طرفداران بسیاری دارد، باعث شده تا انبوهی از خودروهای تولید داخل یا محصولات واردانی را سدان ها و کراس اوورها تشکیل دهند که به نسبت هاچ بک ها یا محصولات دیگر، گزینه های بهتری برای یک خانواده به شمار می آیند. اینجا به طور خلاصه سعی کرده ایم مهم ترین گزینه های بازار ایران برای خانواده های نیازمند به اتومبیلی جادار و اقتصادی را یکجا لیست کنیم.

کیا کارنز
 7 ماشین برای امورات خانوادگی
نوع اتاق: مینی ون کوچک شهری
قیمت: ۱۶۷ میلیون تومان
*طول: ۴.۵۲ متر
گنجایش سرنشین: ۶ نفر
گنجایش صندوق: ۷۰۰-۱۱۰۰ لیتر
مصرف سوخت: ۶.۶ لیتر
ایمنی: چهار ستاره اروپا
مزیت اصلی: ریل های سقفی در کنار صندوق بار بزرگ و همچنین صندلی های عقب با قابلیت خواباندن این کمک را به مالک کارنز می کند که وسایل بزرگ از قبیل تلویزیون، لباسشویی و حتی یخچال را بدون استفاده از وانت جابجا کرده و در عین حال در سفرهای طولانی بالاترین میزان کارایی و گنجایش را برای یک خانواده به ارمغان آورد که البته این از خاصیت خودروهای ون است.

هیوندای سوناتا

 7 ماشین برای امورات خانوادگی
نوع اتاق: سدان متوسط نیمه لوکس
قیمت: ۲۰۰ میلیون تومان
طول: ۴.۸۲ متر
گنجایش سرنشین: پنج نفر
گنجایش صندوق: ۵۰۰ لیتر
مصرف سوخت: ۴.۷ لیتر
ایمنی: بسیار خوب (TOP SAFETY PICK)
مزیت اصلی: کیفیت ساخت بالای اتاق جدید سوناتا در کنار فرم زیبای بدنه و البته صندوق بار بزرگ، موتور قدرتمند ۱۸۱ اسبی و کلی موارد دیگر کمک می کند تا سوناتا در مقایسه با تالیسمان، ۵۰۸، اوپتیما و کمری خودروی بهتری برای خانواده های ایرانی باشد و بی دلیل هم نیست که این سدان کره ای تا این اندازه پرفروش است.

ام جی ۳۶۰

نوع اتاق: سدان متوسط اقتصادی
قیمت: ۶۵ میلیون تومان
طول: ۴.۵۷ متر
گنجایش سرنشین: پنج نفر
گنجایش صندوق: ۵۱۰ لیتر
مصرف سوخت: ۷.۲ لیتر
ایمنی: مشخص نیست
مزیت اصلی: این سدان تولید داخل که محصول مشترک چین و انگلستان است، با داشتن یک اتاق بزرگ و نیز صندوق بار حجیم، از جمله خودروهایی است که مورد پسند خانواده های پر جمعیت بوده و در عین حال نسبت به رقبایی همچون بسترن یا چری، سطح کیفیت بالاتری دارد.

هوندا سی آر – وی

 7 ماشین برای امورات خانوادگی
نوع اتاق: کراس اوور متوسط نیمه لوکس
قیمت: ۲۵۰ میلیون تومان
طول: ۴.۵۷ متر
گنجایش سرنشین: پنج نفر
گنجایش صندوق: ۶۴۰ لیتر/ ۱۰۰۰ لیتر
مصرف سوخت: ۸.۶ لیتر
ایمنی: عالی (TOP SAFETY PICK)
مزیت اصلی: هندلینگ عالی
با اینکه خریداران ایرانی به دلیل آشنایی اندک کمتر سراغ این خودرو می روند ولی تجربه اغلب افرادی که با این سی یووی ژاپنی مسافرت کرده اند نشان می دهد، بی دلیل این محصول هوندا را بهترین کراس اوور متوسط جهان لقبی نداده اند. موتور قدرتمند ۱۸۵ اسبی در کنار مصرف سوخت پایین و صندوق بار بزرگ از مالک سی آر – وی یک برنده بزرگ می سازد که در سفر یا استفاده روزمره هرگز نگران گنجاندن بار و یا مسافرانش نیست.

دانگ فنگ اچ ۳۰ کراس

نوع اتاق: استیشن واگن کوچک
قیمت: ۴۵ میلیون تومان
طول: ۴.۳۵ متر
گنجایش سرنشین: پنج نفر
گنجایش صندوق: ۱۱۰۰-۴۱۷
مصرف سوخت: ۶.۵ لیتر
ایمنی: سه ستاره انکپ چین
مزیت اصلی: ارزان است و در عین حال دنده اتومات، قطعاتش نیز به واسطه اشتراک کامل با پژو ۲۰۶ نسبتا ارزان بوده و در مجموع هزینه نگهداری پایینی دارد. در عین حال صندوق باری که با جمع کردن طاقچه می تواند تا ۶۵۰ لیتر جا بگیرد کمک می کند تا اچ ۳۰ کراس به خودرویی مناسب برای استفاده روزمره یک خانواده متوسط تبدیل شود.

لیفان ۸۲۰

 
نوع اتاق: سدان بزرگ اقتصادی
قیمت: ۹۲ میلیون تومان
طول: ۴.۸۶ متر
گنجایش سرنشین: پنج نفر
گنجایش صندوق: ۵۵۰ لیتر
مصرف سوخت: ۹ لیتر
ایمنی: چهار ستاره انکپ چین
مزیت اصلی: در این کلاس تنها رقیب مستقیم لیفان ۸۲۰ تقریبا پژو پارس اتومات است که هم خیلی قدیمی و هم تا حدی کوچک تر است. ۸۲۰ گرچه در ایران فروش خوبی را تجربه نکرد اما انصافا اتاق و صندوق بار بزرگی دارد و این برای خانواده های بزرگ که معمولا در مسیرهای طولانی به سفر می روند، یک برگ برنده بزرگ است.

رنو داستر دو دیفرانسیل

 7 ماشین برای امورات خانوادگی
نوع اتاق: اس یووی کوچک
قیمت: ۱۲۲ میلیون تومان
طول: ۴.۳۱ متر
گنجایش سرنشین: پنج نفر
گنجایش صندوق: ۸۰۰-۴۸۰ لیتر
مصرف سوخت: هفت لیتر
ایمنی: سه ستاره انکپ اروپا

مزیت اصلی: مزیت اصلی آن دسته از خانواده های اهل سفر که علاوه بر گنجایش مناسب و پرداخت نه چندان بالا، دنبال خودرویی برای حرکت در مسیرهای خارج از جاده هستند، حتما روی داستر حساب ویژه ای باز می کنند. این خودرو با کار فراوان و بار زیاد مشکلی ندارد و در عین حال به واسطه ساختار ساده فنی، هزینه نگهداری مناسبی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.