غول کامیون های آفرود ایویکو به ایران آمد + عکس و مشخصات

0

شرکت ایویکو ایتالیا ،نمایندگی کامیون ایویکو در ایران ،سایت شرکت ایویکو ،کامیون های «ایویکو آسترا» که مخصوص کار در شرایط آنرود/آفرود و نیز فول آفرود است به ایران آمد.

 مصطفی سلطان بایزیدی مدیرعامل شرکت اروند موتور نماینده رسمی ایویکو آسترا در ایران، با اعلام این خبر گفت: کامیون های آنرود/آفرود و کامیون های فول آفرود آسترا، خودروهایی مستحکم، پرقدرت و تاکتیتال می باشد که قابلیت استفاده در معادن، میادین نفت و گاز، حمل و نقل سنگین و نیز پروژه های عمرانی زیرساخت کشور را دارد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از دامپتراک های متداول با ظرفیت حمل بار زیر ۵٠ تن در اروپا و بسیاری از نقاط جهان محدود شده و کاهش چشمگیری یافته است، ادامه داد: چند سالی است که مشاهده می شود در بسیاری از معادن کوچک و متوسط و همچنین پروژه های عمرانی زیرساخت، به جای استفاده از دامپتراک های متداول، کامیون های سنگین معدنی با طراحی پلتفرم جدید و مناسب برای کار در شرایط آفرود و سخت، جایگزین شده است که علت آن را می توان در کاهش قابل توجه هزینه ها و افزایش بهره وری ناشی از به کارگیری کامیون های معدنی جدید جستجو کرد. در واقع کامیون آفرود معدنی، یک دامپتراک با طراحی جدید بر پایه تکنولوژی شاسی و متعلقات کامیون بوده و بنابراین از هزینه سرمایه ای اولیه و هزینه های جاری گزاف دامپتراک های متداول، مبرا است.

بایزیدی با تأکید بر اینکه به دلیل حضور کامیون های آفرود معدنی، فقط دامپتراک های متداول با ظرفیت بار ٩٠ تن به بالا برای استفاده در معادن بزرگ صرفه اقتصادی دارد، متذکر شد: حدود ٧۵ درصد معادن کشورمان از نوع کوچک و متوسط هستند و لذا استفاده از کامیون های آفرود معدنی جدید(دامپتراک جدید) با ظرفیت حمل بار ۴٠ تن برای آنها توجیه اقتصادی دارد.

مدیرعامل اروند موتور که در حاشیه رونمایی از کامیون آفرود معدنی (دامپتراک جدید) آسترا HHD9 برای بازار ایران سخن می گفت، بیان کرد: این ماشین با وزن ناخالص ۶٣ تن و قابلیت بارگیری ۴٠ تن و سرعت عمل بالا عملاً مطلوب ترین انتخاب برای بسیاری از معادن ایران است.

غول کامیون های آفرود به ایران آمد (+عکس)

وی قیمت پایه این کامیون معدنی جدید را نسبت به دامپتراک های مرسوم ۵٠ درصد ارزان تر و حدود ۱.۱میلیارد تومان اعلام کرد و اضافه کرد: هزینه های سرویس و نگهداری دامپتراک جدید آسترا کمتر از یک سوم دامپتراک های مرسوم است. در دامپتراک های متداول، هزینه بالای خرید دستگاه و هزینه های گزاف تعویض لاستیک های سایز بزرگ و سرویس و نگهداری، بار مالی سنگینی را به فرایند بهره برداری از معدن تحمیل کرده و این در حالی است که دامپتراک جدید آسترا HHD9 با کاهش هزینه های حمل و نقل در معدن و افزایش بازدهی عملیات، بسته به نوع فعالیت معدن تا حدوداً ٣۵ درصد از هزینه های معدنی کاسته و عملاً فصل نوینی را در اقتصاد پروژه های معدنی رقم می زند.

به گفته بایزیدی این کامیون با ترکیب محور ۶*۸ دارای ٣ محور محرک است و با بهره گیری از موتور FPT Cursor 13 از توان ۴٨٠ اسب بخار بهره می برد و از قابلیت حرکت چابک در شیب های تند و سخت ترین شرایط موجود در معادن و دیگر پروژه های عمرانی زیرساخت برخوردار است.

مدیرعامل اروند موتور، این کامیون را مجهز به سیستم گیربکس اتوماتیک آسترونیک ZF آلمان دانست و به پرشین خودرو گفت: آسترا بهره مند از محورهای سخت کار و منحصر بفرد کسلر(Kessler) است به طوری که به عنوان تنها کامیون معدنی کشور به این محورها مجهز می باشد.

غول کامیون های آفرود به ایران آمد (+عکس)

وی همچنین از وجود اینتاردر گیربکس برای این کامیون های معدنی خبر داد که تا ٩٠ درصد استهلاک سیستم ترمز را کاهش می دهد و ایمنی بیشتر را به همراه دارد. اتاق بار این خودرو از جنس فولاد مقاوم به سایش هاردوکس (Hardox) سوئدی بوده و اجازه حمل و نقل هرگونه مواد معدنی و سنگ باطله بدون آسیب رسیدن به بدنه را داراست.

بایزیدی در پایان از موافقت اولیه با شرکت آسترا برای موضوع داخلی سازی کامیون های سنگین معدنی و همچنین کامیون های آنرود/آفرود آسترا ظرف ۱.۵ سال آینده خبر داد.

http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1396/8/23/764345_799.jpg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.