چه عواملی باعث رنگ پریدگی بدنه خودرو می شود ؟

0

راه حل آفتاب سوختگی رنگ ماشین ،آفتاب سوختگی سقف خودرو ،سوختن رنگ خودرو ،ترمیم آفتاب سوختگی رنگ خودرو ،کیلر رنگ خودرو ،افتاب سوختگی سقف ماشین

امروزه با افزایش آلودگی‌های مختلف در سطوح متفاوت،چگونگی نگهداری از رنگ بدنه خودرو، یکی از دقدقه‌های بسیاری از صاحبان اتومبیل‌ها شده است. یکی از عمومی‌ترین آسیب‌های وارد شده به رنگ بدنه خودرو‌ها، رنگ‌پریدگی آن‌ها است.

رنگ‌پریدگی در خودرو‌ها به دلیل کاهش قدرت پیوند بین ملکول‌های رنگ بدنه است و هم در خودرو‌های تیره رنگ و هم در اتومبیل‎‌های رنگ روشن دیده می‌شود، اما معمولا خودرو‌های تیره ‌رنگ در برابر عوامل ایجاد کننده رنگ‌پریدگی، آسیب‌پذیر‌تر هستند. عوامل مختلفی باعث ایجاد رنگ‌پریدگی در بدنه اتومبیل‌ها می‌شود، اما معمول‌ترین آن‌ها استفاده از مواد شوینده نامناسب و البته تابش مستقیم نور آفتاب است؛ همچنین باران‌های اسیدی و مواد خوراکی، از بزرگ‌ترین دشمن‌های رنگ بدنه خودرو شما هستند. در این مقاله، همراه با تیم تخصصی لوکاپرو قصد داریم برخی از مواد آسیب‌رسان به بدنه خودرو را بررسی کنیم و راه‌حل مقابله با آن‌ها را بیان کنیم.

استفاده از واکس و پولیش نامناسب

واکس و پولیش‌های نامناسب و غیر استاندارد از مواردی هستند که می‌توانند به رنگ بدنه خودرو شما آسیب برسانند؛ معمولا برخی از برند‌ها برای ارزانتر کردن قیمت تمام شده محصولات خود از مواد نفتی پالایش نشده استفاده می‌کنند که این مواد می‌تواند در بین ذرات رنگ بدنه خودرو شما منافذی بوجود بیاورد و در طول زمان، باعث رنگ‌پریدگی بدنه خودرو شما شود. از همین سو تیم لوکاپرو با در نظر گرفتن نیاز جامعه امروزی ایران، اقدام به واردات واکس، پولیش و مواد شوینده تخصصی کرده است که شما می‌توانید بر اساس نوع رنگ خودروتان، مناسب‌‌ترین آن‌ها را انتخاب و از طریق وب سایت لوکاپرو آن را تهیه بفرمایید.

عوامل طبیعی که باعث ایجاد رنگ‌پریدگی در بدنه اتومبیل می‌شوند

معمولا باران‌هایی که در شهر‌ها می‌بارد، باران‌های اسیدی هستند که آلودگی‌های محیطی نظیر اسید سولفوریک و اسید نیتریک را به همراه دارند، از همین سو به شما پیشنهاد می‌کنیم که؛ پس از بارش باران و برف سریعا خودرو خودتان را خشک و تمیز کنید، زیرا با بجا ماندن قطرات باران و خشک شدن آن‌ها، مواد اسیدی درون قطرات باران بر روی رنگ بدنه خودرو شما بجا می‌ماند و با تابش نور خورشید غلظت اسیدی آن بالا می‌رود و به زبان ساده‌تر جای قطرات باران بر روی رنگ اتومبیل شما می‌ماند؛ از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم پس از بارش هر باران، اتومبیل خود را با شوینده‌های تخصصی لوکاپرو به خوبی بشویید.

همچنین نور آفتاب یکی دیگر از عواملی است که باعث رنگ‌پریدگی بدنه خودرو می‌شود. رنگ‌پریدگی به دلیل تابش نور خورشید یا آفتاب سوختگی رنگ بدنه، بیشتر در خودرو‌هایی با رنگ بدنه مشکی یا تیره صورت می‌گیرد؛ به دلیل جذب بالای نور و گرمای خورشید توسط رنگ‌های تیره احتمال اینکه اتومبیل‌های با رنگ بدنه مشکی و تیره دچار آفتاب سوختگی شوند بسیار بیشتر است. اغلب نواحی ایران به دلیل آب و هوای نسبتا گرمی که در تابستان‌ها دارند، باعث شده است کشورمان یکی از مناطقی باشد که در آن آفتاب سوختگی بدنه اتومبیل، یک تهدید برای صاحبان خودرو‌ها به شمار برود.

ضدیخ -بنزین و روغن ترمز از عوامل دیگری که باعث رنگ پریدگی می شود

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.