بررسی کشنده کنورث “Kenworth T680” + عکس و مشخصات

0

کشنده Kenworth T680 از بدنه‌ای بسیار زیبا و آیرودینامیک بهره می‌برد. سقف بلند، سپر و بادشکن همگی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند

کمپانی Kenworth به تازگی از کشنده جاده‌ای T680 رونمایی کرده است که یکی از آیرودینامیک‌ترین محصولاتی است که توسط این کمپانی تولید می‌شود. این کشنده جدید مصرف سوخت پایینی دارد، از عملکرد و راحتی زیادی برخوردار است و تجهیزاتی بسیار جدید و نوآورانه در اختیار سرنشینانش قرار می‌دهد. کابین این کشنده ۲.۱ متر طول دارد و برای پر کردن جای خالی بین کابین ۱.۹ متری کابین کشنده T660 و کابین ۲.۳ متری کشنده T700 طراحی و به بازار عرضه شده است. ماموریت این کشنده حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی است و با کابین‌های Single یا Sleeper cap به بازار عرضه می‌شود. در قلب کشنده یک موتور ۱۲.۹ لیتری Paccar MX جا خوش کرده است، البته موتور Cummins ISX15 نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است.

https://www.trucknews.com/wp-content/uploads/2014/06/T680-Advantage.jpg

طراحی بدنه

 بررسی کشنده Kenworth T680″

کشنده Kenworth T680 از بدنه‌ای بسیار زیبا و آیرودینامیک بهره می‌برد. سقف بلند، سپر و بادشکن همگی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که مصرف سوخت پایین بیاید و آیرودینامیک بالا برود. جلو پنجره مشهور Kenworth که به این کشنده چهره‌ای آشنا می‌دهد از آلومینیوم مشبک و ضد زنگ ساخته شده است. کشنده Kenworth T680 در مقایسه با سایر محصولات سری T از ۶۵ درصد محفظه بار (داخل کابین) بیشتر، شیشه جلو بزرگتر (۵۰ درصد)، ۴۰ درصد سر رو صدای کمتر (در داخل کابین)، ۳۰ در صد زاویه باز شدن بیشتر درب‌ها و بهترین روشنایی چراغ‌های جلو بهره می‌برد.

سقف بسیار بلند و شیب‌دار بسیار خوش قیافه است و به کشنده چهره‌ای دینامیک و پویا می‌بخشد. بدنه کابین از پنل‌های آلومینیومی سبک و ضد زنگ ساخته شده که با بست‌های Henrob به هم متصل شده‌اند و سازه‌ای بسیار محکم و مقاوم در برابر سر و صدا و تکان و لرزش به وجود آورده‌اند. مهندسین در ساخت بادشکن جدید و سه تکه از ماده بسیار سبک و خاصی به نام SMC ساخته شده است و نیروی بسیار کمی برای بالا و پایین بردن آن مورد نیاز است. سپر آیرودینامیک نیز از دو قسمت مجزا و از جنس یک ماده بسیار مقاوم به نام Thermoplastic Olefin ساخته شده است که به هیچ عنوان تحت تاثیر آفتاب قرار نمی‌گیرد. چراغ‌های دوقلو و هالوژن جلو بسیار پر نور هستند، چراغ‌های زنون نیز به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

کابین داخلی

http://www.truckinginfo.com/fc_images/news/m-mid-roof-thing-1.jpg

به لطف زاویه زیاد باز شدن درب‌ها و پلکان بسیار خوب، سوار و پیاده شدن بسیار آسان است. درب‌ها از مواد بسیار سبک و عین حال مقاوم ساخته شده‌اند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هوا را به خوبی از کناره‌های کابین عبور بدهند و سر و صدای ناشی از باد را به حداقل ممکن برسانند. یک سوپاپ تخلیه فشار نیز در کابین تعبیه شده است که هوای داخل و خارج کابین را یکسان می‌کند تا درب‌ها راحت‌تر باز و بسته بشوند. پنل ابزار به صورت استاندارد دارای نه آمپر است که در کنار دوازده شاخص قرار می‌گیرند، همگی این آمپرها بسیار خوانا هستند، علاوه بر این پنل ابزار این کشنده به سیستم جدید و نوآورانه DPC نیز مجهز است.

این سیستم دارای یک صفحه نمایشگر رنگی و ۵ اینچی است که اطلاعات مربوط به کشنده را در اختیار راننده قرار می‌دهد و سیستم NavPlus نیز روی داشبورد تعبیه شده است و امکان برقراری ارتباط با تلفن همراه از طریق بلوتوث را فراهم می‌کند. صندلی‌های بادی بسیار راحت هستند و به صورت اتوماتیک با وزن راننده مطابقت پیدا می‌کنند. در کنار صندلی‌های استاندارد یک صندلی چرخان با زاویه ۱۸۰ درجه نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است که به شاگرد راننده اجازه می‌دهد راحت‌تر باشد. موقعیت بالای راننده به او اجازه می‌دهد دید بسیار خوبی از جاده داشته باشد. تجهیزات دیگری که در کابین به چشم می‌خورند عبارتند از: تلویزیون ۲۳ اینچی، میز مخصوص DVD یا بازی‌های ویدویی، تاقچه مخصوص مایکروویو.

https://az832863.vo.msecnd.net/~/media/images/trucks/i0364504/i0364504_4.jpg?_=773040637&mw=2048&thn=0

موتور و گیربکس”

کشنده Kenworth T680 به یک موتور ۱۲.۹ لیتری Paccar MX مجهز است که می‌تواند بین ۳۸۰ تا ۴۸۵ اسب‌بخار نیرو تولید کند. حداکثر گشتاور نیز ۲۳۷۳ نیوتن‌متر است. گفتنی است این موتور بسیار قوی قبلا توانایی‌هایش را در سایر کشنده‌ها و کامیون‌های Kenworth و Peterbilt به اثبات رسانده است. البته موتور Cummins ISX15 نیز به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد که قادر است بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ اسب‌بخار نیرو و حداکثر ۲۷۷۹ نیوتن‌کتر گشتاور تولید کند. این دو موتور در کنار گیربکس اتوماتیک Eaton UltraShift PLUS قرار می‌گیرند که بسیار دقیق و به جا عمل می‌کند. از طرفی کمپانی Kenworth اعلام کرده است به زودی موتور Cummins Westport ISX12 G را نیز به بازار عرضه خواهد کرد که با گاز طبیعی فشرده کار می‌کند و قادر است ۴۰۰ اسب‌بخار نیرو و ۱۹۶۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. ترمز موتور و گیربکس دستی نیز می‌توانند به صورت سفارشی در کنار این موتور قرار بگیرند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.