کدام یک بهتر است ؟بامو ۲۲۰ یا دی اس ۶ /مزدا ۳ یا رنو فلوئنس
مقایسه فنی خودرو ،مقایسه قیمت خودرو ،مقایسه تخصصی خودرو ،مقایسه خودروهای چینی ،رده بندی کیفی خودروهای داخلی ،مقایسه خودروهای شاسی بلند ،مقایسه قدرت موتور خودروها
بامو ۲۲۰ یا دی اس ۶
این دو خودرو تفاوتهای زیادی با هم دارند اما از نظر قیمتی تقریبا در یک رنج قرار دارند. دی اس ۶ یک کراس اوور شهری با موتور ۶/ ۱ لیتری و بامو ۲۲۰ یک کوپه ۲ لیتری است. هر دو خودرو از سیستم توربوشارژ بهره میبرند. بامو هم قدرت بیشتری دارد و هم از نظر شتابگیری با اختلافی فاحش دی اس را جا میگذارد. اما از نظر ظاهری هر دو خودرو زیبا بوده و جذابیتهای خاص خود را دارند. با این تفاوت که بامو ۲۲۰ یک اسپورت زیبا است اما دی اس ظاهری کاملا لوکس دارد و مخاطبان این دو احتمالا متفاوت هستند. از نظر کیفیت کابین نیز هر دو خودرو با کیفیت هستند، اما دی اس بسیار متفاوتتر از بامو کار کرده لوکس بودن در کابین آن نیز به چشم میآید. این در حالی است که از نظر امکانات نیز دی اس در سطح بالاتری قرار دارد. در مقابل دی اس بازار خرید و فروش دست دوم خوبی ندارد که در این زمینه میتوان ۲۲۰ را موفقتر دانست. ضمن اینکه از نظر خدمات پس از فروش نیز بامو موفقتر است. هر دو خودرو انتخابهایی خوب و البته متفاوتند اما سواری اسپورت در بامو و خودرویی خاص داشتن را میتوان در دیاس جستوجو کرد.
مزدا ۳ یا رنو فلوئنس
این دو خودرو در یک کلاس قرار داشته و از موتورهایی کمحجم بهره میبرند. اما مزدا قویتر و البته پرشتابتر است. طراحی مزدا اسپورتتر است و در مقابل طراحی فلوئنس به کار کسانی میآید که طراحی سنگین خودرو را میپسندند. کابین فلوئنس راحتتر و البته جادارتر از مزدا است، اگرچه کیفیت کابین هر دو خودرو خوب بوده و سواری دو خودرو نیز لذت بخش است اما مزدا سواری اسپورتتر و خشک تری دارد و فلوئنس خودرویی با سواری نرمتر است که برای مسافتهای طولانی احتمالا سرنشینان آن احساس راحتی کمتری را تجربه میکنند. در زمینه خدمات پس از فروش و تامین قطعات فعلا وضعیت مزدا به دلیل سالها حضور در ایران و پشتیبانی از سوی شرکت داخلی بهتر است، اما رنو هم روند رو به توسعهای دارد. در بازار صفر کیلومتر و دست دوم این مزداست که اقبال زیادی دارد و در بازار موفقتر است این در حالی است که فلوئنس با افت قیمت زیاد و البته صرف زمان زیاد به فروش میرسد. از نظر امکانات بستگی دارد که کدام تیپ فلوئنس را بخرید. تیپهای پایه آن آپشن کمتری در مقایسه با مزدا دارند اما فول آن امکانات بیشتری دارد. بهطور کلی میتوان هر دو خودرو را انتخابی مناسب دانست که فلوئنس برای خانوادهها مناسب بوده و مزدا کسانی که رانندگی اسپورت را دوست دارند راضیتر میکند.
ولوو XC90 یا تویوتا لندکروزر
دو خودروی شاسی بلند فول سایز بازار ایران که البته طرفداران زیادی هم دارند. این ولوو برخلاف مدلهای دیگر توانست در همان ابتدای ورود به بازار، خود را در دل مردم جا کند و روز به روز با افزایش قیمت همراه باشد. و البته آغازی باشد برای به پایان رسیدن سلطنت لندکروزر در ایران که به دلیل محدودیت واردات موتورهای حجیم در بازار نایاب شده بود. اما اکنون بار دیگر مدلهای صفر کیلومتر آن را میتوان پیدا کرد. لندکروزر از موتوری پرحجمتر والبته قویتر نسبت به ولوو برخوردار است. با این حال ولوو به راحتی در شتابگیری از پس لندکروز بر میآید. ولوو اگرچه همانند لندکروزر خواص آفرودی ندارد، اما بیدستوپا هم نیست و قابلیتهای زیادی در این حوزه دارد. در مقابل لندکروزر یک آفرودر تمام عیار است. از نظر امکانات و البته ایمنی میتوان ولوو را پیروز بیچونوچرای میدان دانست. از نظر زیبایی و کیفیت نیز این برتری ادامه دارد اما قابلیتهای خارج از جاده لندکروزر مثالزدنی است. بازار هر دو خودرو خوب بوده و به راحتی به پول نقد بدل میشوند. در بحث خدمات پس از فروش کفه ترازو کاملا به سود لندکروزر سنگینی میکند. از نظر فضای داخلی هر دو خودرو مناسب بوده و برای استفادههای مختلفی قابل اتکا هستند.