آی سی (IC) یا تراشه چیست و چه کاربردی دارد ؟

0

کاربرد آی سی ،معرفی انواع آی سی ها ،کاربرد آی سی ها ،شناخت آی سی ها ،انواع آی سی ها وکاربرد آنها ،کتاب آی سی ،وظیفه ic چیست

آیسی چیست؟

تراشه،  مدار مجتمع یا آیسی به مجموعه‌ای از مدارات الکترونیکی اطلاق می‌گردد که با استفاده از مواد نیمه رسانا  (عموماً سیلیسیو  همراه با میزان کنترل شده‌ای ناخالصی) در ابعادی کوچک (معمولاً کمتر از یک cm مربع) ساخته می‌شود.

کار ای سی ها:
هر ریز تراشه، وظیفه و یا وظایف خاصی را در مدار انجام می‌دهد. عموماً هر ریز تراشه چندین ورودی دارد که با پردازش این ورودی ها، مقادیر خروجی را تولید و در بخش خروجی خود قرار می دهند. بعضی از ریز تراشه‌ها با سیگنال های انالوگ  کار می‌کنند .ای سی ها: در زیر لیست ایسی های مهم اورده شده است.
برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

 معرفی ایسی رگلاتور :

در اکثر سیستم‌های الکترونیکی آنالوگ و دیجیتال تامین توان الکتریکی مورد نیاز توسط منابع تغذیه تنظیم شده صورت می‌گیرد. منابع تغذیه DC، ولتاژ AC برق شهر را ابتدا یکسو  و سپس آن را از صافی می‌گذراند.ولتاژ خروجی صافی صاف نبوده و با افت و خیزهایی همراه است. از طرف دیگر دامنه ولتاژ سینوسی برق شهر نیز کاملا ثابت نبوده و با نوساناتی در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد، باعث تغییر ولتاژ خروجی صافی می‌شود. اکثر سیستم‌های الکترونیکی تحمل تغییرات .ولتاژ  بیش از ۱ درصد را نداشته و برای حذف تغییرات اضافی از مدارهای تنظیم کننده ولتاژ  استفاده می‌نمایند.

ایسی فلش:

هر بردی مانند ایسیو  برای بوت شدن نیاز دارد تا از یک منبعی ،یک برنامه را بخواند  و بر اساس اطلاعات آن برنامه عمل نماید . به این منبع،  (IC FLASH) ای سی فلش و به برنامه ریزی روی آن اصولا  فایل فلش  گفته میشود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.