بررسی کشنده وسترن استار ۴۹۰۰ + عکس و مشخصات فنی

0

Western Star Trucks بررسی کشنده وسترن استار ۴۹۰۰

کشنده‌های وسترن استار ۴۹۰۰ و وسترن استار ۴۸۰۰ با این هدف طراحی و تولید شده‌اند که قوی باشند و از عهده انجام هر کاری بر بیایند. این کشنده‌ها با آپشن‌های زیادی به بازار عرضه می‌شوند که باعث می‌شود برای انجام کارهای زیادی مناسب باشند، از مأموریت‌های طولانی حمل بار گرفته تا مأموریت‌های سبک. این کشنده‌ها با پنج پیکربندی و با کابین‌های Day و Sleeper به بازار عرضه می‌شوند. کشنده وسترن استار ۴۹۰۰ می‌تواند به موتورهای Detroit Diesel یا Cummins مجهز شود که می‌توانند تا ۶۰۰ اسب‌بخار نیرو تولید کنند.

طراحی بدنه

کشنده‌های وسترن استار هنگامی که به بازار عرضه شدند طراحی زیاد جالب یا خطوطی مواج و منحنی نداشتند، به همین خاطر نتوانستند توجه زیادی به خودش جلب کنند. باید گفت کشنده وسترن استار ۴۹۰۰ نیز از این قائده مستثنی نیست و در زمینه طراحی از همان اصول پیروی می‌کند. در جلوی کاپوت دراز و کشیده، جلو پنجره‌ای زمخت با چارچوبی از جنس کروم قرار گرفته است که لوگوی کمپانی سازنده بالای آن جا خوش کرده است.

بررسی کشنده وسترن استار 4900

در طراحی سپر جلو نیز مقاومت و با دوام بودن در اولویت قرار داشته است. ساختار محکم و خطوط خشن سپر نیز نشان دهنده شخصیت توانمند این کشنده است. چراغ‌های مستطیل شکل با سایر قسمت‌های کشنده سنخیت دارند ولی طراحی کلی را پویاتر نمی‌کنند. کاپوت از فایبرگلاس ساخته شده است و با زاویه ۹۰ درجه باز می‌شود تا دسترسی آسان به موتور را امکان‌پذیر کند. اگزوزهای عمودی با رنگ براق در پشت کابین قرار گرفته‌اند و ماهیت خشن و نیرومند این کشنده را بیشتر برجسته می‌کنند. کابین این کشنده به منظور این که حداکثر استحکام و مقاومت را داشته باشد از فولاد گالوانیزه ساخته شده است.

طراحی داخلی

وقتی از پلکان بالا بروید و وارد کابین بشوید با طراحی آشنایی مواجه می‌شوید. طراحی داخلی کشنده‌های وسترن استار ۴۹۰۰ و وسترن استار ۴۸۰۰ مشابه سایر محصولات این کمپانی است که به هیچ عنوان موردی منفی محسوب نمی‌شود چون کابین کشنده‌های وسترن استار از مواد بسیار با کیفیت ساخته می‌شوند و ارگونومی خوبی دارند. داشبورد منحنی طراحی خوبی دارد و با سایر قسمت‌های کابین هماهنگ است. دکمه‌های کنترلی به اندازه کافی بزرگ هستند و حتی هنگامی که راننده دستکش به دست داشته باشد نیز می‌تواند به راحتی با آن‌ها کار کند. دکمه‌ها و دسته‌های کنترلی به صندلی راننده نزدیک هستند و دسترسی به آن‌ها بسیار آسان است، با این حال دکمه‌های مربوط به تهویه مطبوع کمی پایین به نظر می‌رسند. روی کنسول مرکزی صفحه نمایشگر اطلاعات DataStar به چشم می‌خورد که اطلاعاتی در مورد موتور، تنظیمات کشنده، مسافت‌سنج، سیستم‌های بادی، زمان و غیره در اختیار راننده قرار می‌دهد.

https://www.westernstartrucks.com/_Assets//Interiors/Dash_PremGreen_830x404.jpg

بهتر است بدانید پنل ابزار مرکزی بسیار شلوغ و در هم ریخته است و مدتی زمان می‌برد تا راتنده به استفاده از آن عادت کند، از طرفی نکته مثبت این است که سیستم Star Gauge توسط یک موتور الکتریکی ساخت سوئیس به کار انداخته می‌شود که باعث بالا رفتن دقت و خوانایی آن می‌شود. این سیستم به راننده اجازه می‌دهد آمپرها را هرطور میل دارد روی پنل ابزار بچیند و هر وقت خواست چیدمان آن‌ها را تغییر بدهد. این خصوصیت منحصر به فرد است و در سایر کشنده‌ها دیده نمی‌شود. همانطور که انتظار می‌رود کابین فضای زیادی دارد و صندلی‌ها نیز از فضای پا و فضای سر زیادی برخوردار هستند. صندلی راننده بسیار راحت است و تنظیمات زیادی دارد. برای این که راحتی راننده بالا برود، صندلی Premium نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است که از آپشن‌های بیشتری بهره می‌برد. فرمان دو پره‌ای تلسکوپی است و به بالا و پایین نیز خم می‌شود. این فرمان از طراحی ارگونومیک و مدرنی برخوردار است و تزییناتی از جنس چوب و چرم روی آن به چشم می‌خورند. کابین Sleeper فضا و راحتی بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این کابین با دو ارتفاع ۶۸ و ۸۲ اینچی به بازار عرضه می‌شود. در این کابین‌ها تجهیزاتی نظیر کنترل آب و هوای اتوماتیک دیجیتال، یخچال، رادیو ماهواره‌ای و سیستم صوتی مجهز به سی‌دی خوان مشاهده می‌شود.

http://www.finds.ir/my/post/postimg/finds-14955188974.jpg

موتور و گیربکس کشنده وسترن استار ۴۹۰۰

موتور و گیربکس کشنده وسترن استار ۴۹۰۰ می‌تواند به موتور Detroit Diesel یا Cummins ISX مجهز شود. این موتورها به صورت استاندارد در کنار گیربکس دستی Eaton Fuller FR-13210B (هفت، ده، یازده، سیزده و هجده سرعته) قرار می‌گیرند. گیربکس اتوماتیک Allison نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است. موتور Detroit Diesel قبلاً توانایی خودش را ثابت کرده‌ است و می‌تواند از عهده انجام سنگین‌ترین کارها بر بیاید.

این موتور از شتاب و گشتاور بسیار زیادی برخوردار است و حتی در دور موتور پایین هم توان یدک‌کشی بسیار بالایی دارد. این موتور به سیستم پاشش سوخت Common Rail مجهز است که وقتی در کنار توربوشارژر قرار می‌گیرد عملکردی بالا دارد و مصرف سوخت را به حداقل می‌رساند. توربوشارژر به این موتور کمک می‌کند بدون این که از انرژی آن کاسته شود، مصرف سوخت پایینی داشته باشد.کیفیت سواری و سیستم تعلیق

کیفیت سواری کشنده وسترن استار ۴۹۰۰ به رغم سیستم تعلیق سنگینش بسیار خوب است. تکان‌های کابین به حداقل رسیده‌اند و کشنده از توازن و تعادل خوبی برخوردار است. فرمان برقی که به صورت استاندارد عرضه می‌شود به راننده اجازه می‌دهد در سرعت‌های پایین نیز به راحتی مانور بدهد ولی در سرعت‌های بالا به دقت و تمرکز بیشتری نیاز است تا کشنده در یک مسیر مستقیم نگه داشته شود.نتیجه‌گیریhttp://bestnewtrucks.net/wp-content/uploads/2014/06/western-star-truck-motors-8.jpgکشنده وسترن استار ۴۹۰۰ طی چند سال اخیر موفق شده داست جایگاه شایسته خودش را به دست بیاورد ولی متأسفانه رقبایی که به اندازه این کشنده نیرومند نیستند توانسته‌اند با استفاده از طراحی بدنه و طراحی داخلی جذاب خریداران را به سوی خودشان جذب کنند. با این حال، در صنعت کشنده‌سازی وقتی صحبت از قدرت و اطمینان به میان می‌آید، همچنان از کشنده‌های وسترن استار یاد می‌شود. کمپانی وسترن استار همواره ثابت کرده است که می‌تواند کشنده‌هایی قدرتمند تولید کند که اگرچه به اندازه رقبا زیبا نیستند ولی همیشه یک سر و گردن از آن‌ها بالاتر است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.