آموزش باز کردن کاتالیزور اگزوز پژو ۲۰۶ و تمیز کردن آن + تصاویر
تعویض واشر گلویی اگزوز ،تعویض کاتالیزور ۲۰۶ ،قیمت کاتالیزور اگزوز ۲۰۶ ،قیمت بست اگزوز ۲۰۶ ،فروش منبع اگزوز ۲۰۶
باز کردن کاتالیزور اگزوز و تراش سطح کاتالیزور جوشکاری فلنج شکسته اگزوز
آن سمت از فلنج که متصل به لوله کاتالیزور است جدا شده بود. اگزوز سازی می گفت که نمی تواند آنرا با جوشکاری آنها که با گاز است و اصطلاحا زر جوش می گویند جوش دهد.
یک روز دست بکار شدم و کاتالیزور را باز کردم و فلنج را جوش دادم. ابتدا سینی زیر موتور را باز کردم، سیم هایی را که بسته بودم از اطراف فلنج بریدم و آزاد کردم. یک پیچ بلند در همان حوالی فلنج، لوله را به بلوک موتور متصل کرده، آنرا باز کردم
حالا نوبت به چهار مهره است که از زیر کاتالیزور و لوله را به منیفولد خروجی متصل می کند. برای باز کردن نیاز به آچار بکس شماره (؟) است با دسته بلند، و نیز خود آچار بکس نیز باید بلند و طوری باشد که درازای پیچ ها را در خود جا دهد که دندانه های آچار با مهره درگیر شود. مهره ها خیلی سفت شده بودند و از اهرم در امتداد دسته آچار استفاده کردم، البته فقط اولش سفت بودند.
چهار مهره های اتصال کاتالیزور و لوله به منیفولد خروجی دود اگزوز از زیر باز می شوند بوسیله آچار بکس با دسته بلند.
چهار مهره اتصال لوله و کاتالیزور به منیفولد دود.
یک پیچ بلند پایین لوله را به بدنه موتور متصل و آنرا نگه میدارد.
با باز شدن کاتالیزور، دهانه خروجی منیفولد دود و سنسور اکسیژن دیده می شوند. پایین تصویر: قسمتی از کارتل روغن. سمت چپ: کمپرسور کولر.
دهانه خروجی منیفولد از فاصله نزدیک که سنسور اکسیژن در وسط آن که خروجی هر چهار سیلندر به آنجا می رسند دیده می شود.
مبدل کاتالیزور باز شده و فلنج جداشده از آن
لوله را به گیره بستم و فلنج را که از محل جوش شکسته بود جوش دادم. البته جوشکاری را بصورت خال زدن و تکه تکه انجام دادم چون هم ضخامت لوله کم است و هم اینکه فلنج به یک طرف کشیده نشود.
لایه برداری از روی مبدل کاتالیزور
زمانی که مبدل کاتالیزور را بمنظور جوشکاری فلنج باز کردم به سطح کاتالیزور دست نزدم. مدتی بعد راجع به تراشیدن سطح آن در سایت های اینترنتی مطالبی خواندم و این کار را انجام دادم. جالب اینکه در این فاصله روزنه ها خیلی بیشتر مسدود شده بودند. در یکی از مطالب از برس سیمی استفاده شده بود اما چون آنرا در اختیار نداشتم از سنگ انگشتی استفاده کردم که بخوبی انجام شد چون جنس کاتالیزور بسیار ترد اما محکم است و به راحتی خرد نمی شود اما بخوبی تراشیده می شود.
افراد دیگری که در باره نحوه کار و نتیجه بدست آمده نوشته بودند بسیار از آن راضی بودند. من هم راضی هستم اما نه بسیار! شاید مدل ماشین آنها بالاتر بوده باشد در حالی که از عمر این ماشین هشت سال می گذرد.
این تصویر مربوط به زمانیست که برای جوشکاری باز کرده بودم.
سطح کاتالیزور به عمق تقریبی ۱۰ میلیمتر بطور کامل تراشیده شده و با استفاده از کمپرسور، گرد و ذرات خورد شده از درون منافظ و لوله اگزوز خارج شدند.
سلام کار من ریکاوری کاتالیست هستش در صورت نیاز به تمیز کردن و ریکاوری با من تماس بگیرید ۰۹۳۷۲۶۶۸۴۱۰