گران‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷ + تصاویر

1

معروف است که می گویند پول خوشبختی نمی آورد، اما شاید با دیدن این لیست کمی در اعتقاد به این جمله تردید پیدا کنید!

این خودروها که هر کدام از قطعات آنها همچون اثری هنری به چشم می آیند، می توانند تمام اولویت های ثروتمندترین افراد جهان را تحت تاثیر قرار دهند و آنها را ترغیب به خرید نمایند.
 پلاد ناصری: گران ترین خودروهای جهان که تاکنون تولید شده اند، چیزی بیشتر از یک وسیله حمل و نقل معمولی هستند. این خودروها که هر کدام از قطعات آنها همچون اثری هنری به چشم می آیند، می توانند تمام اولویت های ثروتمندترین افراد جهان را تحت تاثیر قرار دهند و آنها را ترغیب به خرید نمایند. با این اوصاف، آشنایی با گران قیمت ترین خودروهای جهان می تواند جالب و سرگرم کننده باشد و تا حد زیادی ذهنتان را به چالش بکشد. لیستی که در ادامه بررسی خواهیم کرد تنها شامل خودروهایی است که اخیرا طراحی و تولید شده اند و بر اساس قوانین جاده ای می توانند مورد استفاده قرار گیرند.
در نتیجه خودروهای کلاسیک گران قیمت در این لیست جایی ندارند. همچنین خودروهایی که در این مطلب با آنها آشنا خواهید شد، ماشین هایی هستند که دارای نام های مشخص و متمایز می باشند، پس نباید انتظار داشته باشید که یک نوع بوگاتی ویرون با نسخه های مختلف، چندین بار در این لیست تکرار شده باشد. همچنین بایستی خاطرنشان کنیم که خودروهایی که در میان گران قیمت ترین ماشین های جهان معرفی شده اند، لزوما پرسرعت ترین خودروهای دنیا نیستند. هرچند که تقریبا تمام آنها جزو پرسرعت ترین ها نیز به شمار می روند.
کوئنیگزگ CCXR ترویتا – قیمت: ۴.۸ میلیون دلار (۱۹.۵ میلیارد تومان)
کوئنیگزگ با خودوی CCXR ترویتا در صدر این لیست قرار گرفته است و به عنوان گران قیمت ترین خودرویی که بر اساس قوانین جاده ای ساخته شده است و می توان در خیابان ها با آن رانندگی کرد، شناخته می شود. اما علت این قیمت بالا چیست؟ بدون هیچ اغراقی باید بگوییم که این خودرو الماس نشان است و مطمئنا الماس هم ارزان نخواهد بود! این خودروساز سوئدی برای سطح بدنه ترویتا از یک فناوری جدید استفاده کرده است که آن را «بافت الماس نشان اختصاصی کوئنیگزگ» نامیده است و شامل یک لایه فیبر کربنی با رزین اشباع شده الماسی است. بنابراین حتی نمی توانیم تصور کنیم که رنگ بدنه این خودرو چقدر می تواند قیمتی باشد.
زیر بدنه لوکس و پر زرق و برق این ماشین یک موتور سوپرشارژ شده V8 با حجم ۴.۸ لیتر قرار گرفته است که توان خروجی ۱۰۰۴ اسب بخار و گشتاور نیرویی به اندازه ۱۰۸۰ نیوتن متر تولید می کند. جالب است بدانید که از این خودرو تنها سه دستگاه تاکنون ساخته شده است.
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
لامبورگینی وننو – قیمت: ۴.۵ میلیون دلار (۱۸.۳ میلیارد تومان)
کمپانی لامبورگینی نام این محصول ۴.۵ میلیون دلاری خودش را که از نسل اونتادور رودستر (Aventador roadster) می باشد، وننو نهاده است که به زبان اسپانیایی به معنی سم می باشد. این خودرو به مناسبت پنجاهمین سال شروع به کار لامبورگینی، طراحی و تولید شده است. در مورد انگیزه شرکت لامبورگینی برای این نام گذاری نمی توان صحبت کرد اما شکل ظاهری و عملکرد این خودرو کاملا با نام آن متناسب است و به شکل حیرت آوری زهرآگین و شوکه کننده می باشد. از هر زاویه ای به این ماشین نگاه کنید، محو جلال و جبروت آن خواهید شد و احتمالا به سختی باور خواهید کرد که با یک سفینه فضایی از کرات دیگر مواجه نشده اید.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
البته قیمت این خودرو هم به اندازه ظاهر خیره کننده و عملکر فوق العاده اش، شگفت آور است! وننو جزو پرسرعت ترین خودروهای جهان نیز شناخته می شود و این سرعت بالا از طریق یک موتور V12 با حجم ۶.۵ لیتر ایجاد می شود که با رسیدن به دور موتور ۸۴۰۰rpm قادر است توانی به اندازه ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور نیروی ۶۸۷ نیوتن متر تولید نماید. وننو می تواند در ۲.۹ ثانیه سرعتش را به صد کیلومتر بر ساعت برساند.
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
 
دابلیو موتورز لایکان هایپراسپورت – قیمت: ۳.۴ میلیون دلار (۱۳.۸ میلیارد تومان)
وقتی با لایکان هایپراسپورت مواجه می شوید، در همان نگاه اول به یاد فیلم سریع و خشن ۷ خواهید افتاد که در یکی از صحنه های آن، این خودروی سوپراسپرت لبنانی به ترتیب از سه آسمان خراش در دوبی سقوط می کند و یکی از هیجان انگیزترین صحنه های فیلم رقم می خورد. ابتدا از ظاهر منحصربفرد این خودرو باید صحبت کنیم که شامل چراغ های جلوی جواهرنشان، درهای قیچی وار و اتاقی با فضای دخلی شبیه به فیلم های علمی تخیلی است.
این خودرو همچون یک ماشین زرهی است که از آینده به زمان حال سفر کرده است. لایکان هایپراسپورت از موتوری با حجم ۳.۷ لیتر به صورت شش سیلندر تخت و توربو-دوگانه بهره می برد که می تواند توان ۷۷۰ اسب بخار و گشتاور نیروی ۹۶۰ نیوتن متر را تولید نماید.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
از این خودرو تنها هفت عدد تولید شده است و نسخه ای که در فیلم سریع و خشن ۷ توسط دومینیک تورتو استفاده می شود، به منظور تبلیغ و بازرگانی دابلیو موتورز در اختیار تیم فیلم سازی قرار گرفته است. همچنین چند نسخه تولیدی از این خودرو توسط پلیس ابوظبی خریداری شده است. لایکان هایپراسپورت سرعت صفر تا صد را در ۲.۸ ثانیه کسب می کند و دارای بیشینه سرعت ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت می باشد.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
بوگاتی ویرون با تیونینگ منصوری ویور – قیمت ۳.۴ میلیون دلار (۱۳.۸ میلیارد تومان)
مطمئنا وقتی از گران قیمت ترین خودروهای جهان صحبت می کنیم، نمی توانیم از غولی به نام بوگاتی چشم پوشی نماییم. در اینجا از نسخه تیونینگ منصوری ویور یاد می کینم که علاوه بر قرار گرفتن در لیست گران بهاترین خودروهای جهان، یکی از پرسرعت ترین ماشین های حال حاضر دنیا هم محسوب می شود.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
این خودرو با ارتقای عملکردی که توسط مهندسان شرکت منصوری انجام شده است، ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد و شکل و شمایلی که پیدا کرده است شامل بدنه ای پوشیده از فیبر کربن بسیار دلربا، پکیج اسپویلر جدید، چراغ های ال ای دی مدرن، کابین تودوزی شده، و همچنین طراحی جدیدی است که برای نمای جلوی آن انجام شده است. این خودرو می تواند به حداکثر سرعت ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت برسد.
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
فراری پینینفارینا سرجیو – قیمت: ۳ میلیون دلار (۱۲.۲ میلیارد تومان)
اگرچه فراری سرجیو با قیمت ۳ میلیون دلار به عنوان گران قیمت ترین خودروی جهان شناخته نمی شود، اما یکی از کمیاب ترین خودروهای لوکس دنیا محسوب می شود، زیرا تنها شش نفر مالک یکی از این خودروها می باشند. این ماشین که به یاد طراح مشهور ایتالیایی، سرجیو پینینفارینا نامگذاری شده است، درست مشابه به فراری ۴۵۸ اسپایدر است که بدنه ای جدید و طراحی داخلی کاملا متفاوتی دارد. به این ترتیب موتور این ماشین از نوع V8 است که ۴.۵ لیتر حجم دارد و توان ۵۶۲ اسب بخار را در چرخ های عقب آن تولید می نماید.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
اما از آنجا که سرجیو از مدل ۴۵۸ سبک تر است، بنابراین سریع تر از مدل پیشین بوده و کنترل بهتری دارد. بدنه جدید سرجیو، علاوه بر سبکی، دارای جزئیات آئرودینامیکی ویژه ای است که روی عملکرد آن تاثیر مثبت می گذارد. خرید این خودرو به هیچ وجه ساده نیست و تمام مالکان این ماشین، از طرف سازنده برگزیده شده و برای خرید آن دعوت شده اند. در نتیجه روند خرید و مالکیت این ماشین، یکی از نادرترین و پیچیده ترین پروسه های خرید خودرو در تاریخ خودروسازی دنیا محسوب می شود.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
 
پاگانی هوایرا بی سی – قیمت ۲.۶ میلیون دلار (۱۰.۶ میلیارد تومان)
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
این خودرو با موتور V12 که محصول AMG می باشد، دومین خودروی پرسرعت جهان در کلاس قوانین جاده ای به شمار می رود. پاگانی هوایرا نام خود را از خدای بادها در تمدن اینکا گرفته است. پاگانی در سال ۲۰۱۶ از مدل جدید هوایرا در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد که با نام هوایرا بی سی عرضه شده بود و نسخه ای سبک تر و بهتر نسبت به مدل پیشن خود محسوب می شد. این خودرو از یک اسپویلر بزرگ و متحرک در پشت خود بهره می برد که می تواند نیروی رانشی به اندازه ۴۹۰۰ نیوتن در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ایجاد کند.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
به علاوه، بدنه این ماشین پهن تر از مدل قبلی آن است. هوایرا بی سی با وزن ۱۲۰۴ کیلوگرم، خودروی بسیار سبکی در کلاس خودش محسوب می شود، که این مسئله به دلیل استفاده از فیبر کربن و دیگر متریال های سبک در طراحی و ساخت آن اتفاق افتاده است. تنها ۲۰ دستگاه از این خودرو ساخته شده است که در صورت موجود بودن آنها، ۲.۶ میلیون دلار برای خریدار خرج در بر خواهد داشت.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
فراری اف۶۰ آمریکا – قیمت: ۲.۵ میلیون دلار (۱۰.۲ میلیارد تومان)
شرکت ایتالیایی فراری برای بزرگداشت شصتمین سال فعالیتش در آمریکا، ده نمونه از خودروی اف۶۰ را بر مبنای مدل اف۱۲ برلینتا طراحی و تولید کرده است. سبک طراحی کلی این خودرو بر اساس هماهنگی با پرچم آمریکا می باشد و برای صندلی های آن نیز از نوارهایی با طرح و رنگ پرچم آمریکا و ستاره های روی پرچم استفاده شده است.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
موتور این خودرو به صورت V12 و با حجم ۶.۲ لیتر می باشد که توان خروجی ۷۴۰ اسب بخار را تولید می کند و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۳.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. استفاده از طرح پرچم آمریکا برای طراحی فضای داخلی اف۶۰، یادآور مدل هایی است که این کمپانی در سالهای دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی تولید کرده و در آمریکا به فروش رسانده است.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
بوگاتی شیرون – قیمت ۲.۵ میلیون دلار (۱۰.۲ میلیارد تومان)
بوگاتی شیرون با طراحی جدید بدنه و زیبایی دلفریبی که دارد، تمام انتظاراتی که می توان از یک خودروی زیبا و لوکس داشت را برآورده می کند. اگر فکر می کنید که بوگاتی ویرون تعریف جدیدی از یک اتومبیل را ارائه کرده است، پس با دقت بیشتری باید عملکرد و ویژگی های مدل شیرون را بررسی کنید تا دیدتان به کلی تغییر پیدا کند. این غول سوپراسپرت دارای یک موتور چهارگانه توربو شارژ شده ۸ لیتری W16 است که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور نیروی ۱۶۰۰ نیوتن متر را تولید می نماید.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
به این ترتیب می تواند در ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سرعت بیشینه این خودروی ۲.۵ میلیون دلاری، ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت است، اما همچنان به عنوان پرسرعت ترین خودروی جهان شناخته نمی شود. این عنوان در حال حاضر در اختیار هنسی ونوم اف۵ است. اما خودروهایی همچون شیرون آنقدر ویژگی های چشم نواز در خود گنجانده اند که نیازی به چنین عناوینی ندارند. در نتیجه پرسرعت بودن، ملاک مناسبی برای لوکس بودن خودروها نمی تواند باشد.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
کوئنیگزگ وان – قیمت ۲  میلیون دلار (۸.۲ میلیارد تومان)
با دو میلیون دلار می توانید یک خانه بسیار عالی خریداری کنید، یا ۸۰ خودروی مزدا MX-5 بخرید، یا یک ابرماشین سوئدی برای خودتان دست و پا کنید. شاید با انتخاب گزینه آخر، حس کنید که زندگی مفیدتری داشته اید و تصمیم منطقی تری گرفته اید. اما در واقع ابرماشین ها منطق سرشان نمی شود و ممکن است تمام محاسبتتان و انتظاراتی که از یک خودرو دارید را دست خودش تغییر کنند. کوئنیگزگ وان به تعداد بسیار محدودی تولید شده است و طراحی آن بر مبنای خودروی آگرا R صورت گرفته است.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
این ماشین ۱۳۴۰ اسب بخار توان دارد و می تواند به سرعت بیشینه ۴۳۹ کیلومتر بر ساعت برسد. داشتن این ویژگی ها و اضافه کردن خصوصیات دیگری همچون هسته لانه زنبوری F1، روکش بدنه فیبر کربنی، و ترمزهای سرامیکی، باعث شده است که کوئنیگزگ وان در زمره پیشرفته ترین خودروهای جهان باشد و در رده بندی لوکس ترین خودروهای جهان، جایگاه متمایز و ویژه ای کسب کند.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
کوئنیگزگ رگرا – قیمت: ۲ میلیون دلار (۸.۲ میلیارد تومان)
وقتی به خودروهای سوپراسپورت هیبریدی فکر می کنیم، ناخوداگاه به یاد سه ماشین مک لارن پی۱، پورشه ۹۱۸ اسپایدر، و فراری لافراری می افتیم. اما کوئنیگزگ نیز هیچ گاه از قافله عقب نمی ماند و می توان گفت که این خودروساز سوئدی در رقابت بر سر خودروهای الکتریکی پیروزی های خوبی کسب کرده است. موتور این ماشین از نوع V8 و با حجم ۵ لتیری است که همراه با یک باتری ۴.۵ کیلو وات ساعت کار می کند.
 معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
رگرا با قیمت تمام شده ۲ میلیون دلار، توانی به اندازه ۱۵۰۰ اسب بخار دارد. اما این خودرو از نظر وزن نیز شما را شگفت زده می سازد که با مقدار ۱۴۷۰ کیلوگرم، ماشین سبکی محسوب می شود. همچنین زمان رسیدن از سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت با این ماشین در ۲.۸ ثانیه ثبت شده است. با این حساب این خودرو می تواند در ۲۰ ثانیه به بالاترین سرعت ممکن برای خود که ۳۹۹ کیلومتر بر ساعت است، دست یابد.
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
معرفی 10 خودروی گران قیمت جهان
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علیرضا قاسمی می گوید

    سلام . ممنونم از سایت بسیار خوبتون . مطالب بسیار عالی و کاربردی هستن . با تشکر از تیم کارستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.