Devel Sixteen سوپر اسپرت ۵۰۰۰ اسب بخاری رقیب سرسخت بوگاتی شیرون

0

سوپر اتومبیل ۵۰۰۰ اسب بخاری +تصاویر

نخستین بار در سال ۲۰۱۳ بود که خبرهایی از یک خودروی عجیب و غریب به نام Devel Sixteen در جهان منتشر شد. این خودرو اگر چه ادعاهای خیلی بزرگی داشت، اما کیفیت ساخت آن در مقایسه با رقبایی مثل پاگانی و کوئنیگزگ بسیار ضعیف بود. همین مساله باعث شد که چندان در کانون توجه قرار نگرفته و نشریات خودرویی به سادگی از کنار آن و ارقام مربوطه عبور کنند.

حال با گذشت چهار سال از آن تاریخ، گزارشی منتشر شده که بر اساس آن این ابر اتومبیل اماراتی هفته بعد در نمایشگاه خودروی دوبی رسما معرفی خواهد شد. به گفته مقامات کمپانی توسعه دهنده این هیولا، پیشرانه فوق العاده قدرتمند آن به طور کامل در ایالات متحده و توسط شرکت میشیگانی Steve Morris Engines طراحی و ساخته شده است.

این پیشرانه ۱۲.۳ لیتری ۱۶ سیلندر با چهارتوربو شارژر عظیم خود حدود دو سال پیش خروجی باورنکردنی ۴۰۰۰ اسب بخار را بر روی داینو ثبت کرده؛ اما ظاهرا با تغییرات صورت گرفته، قدرت کنونی آن به رقم اعجاب انگیز ۵۰۰۰ اسب بخار رسیده است! با توجه به این قدرت عظیم سرعت نهایی Devel Sixteen برابر با ۵۰۰ کیلومتر در ساعت تخمین زده شده که در صورت تبدیل شدن به واقعیت یک رکورد بی نظیر خواهد بود.

https://static2.sakhtafzarmag.com/images/MohammadYousefizadeh/car/develsixteen1.jpg

طبق اطلاعات موجود اماراتی ها در توسعه این ابر اتومبیل با شرکت ایتالیایی Manifattura Automobili Torino همکاری کرده اند. این شرکت که با عنوان اختصاری MAT شناخته می شود، اخیرا در ساخت سوپر اتومبیل هایی مثل Scuderia Cameron Glickenhaus SCG003 و Apollo Intensa Emozione نقش داشته است.

http://en.thegreatmiddleeast.com/wp-content/uploads/sites/2/2016/11/carsdubai.jpg

با این مشخصات خیره کننده، جت زمینی اماراتی ها می تواند با جابجایی مرزهای سرعت رقیبی کاملا جدی برای بوگاتی شیرون، کوئنیگزگ اگرا RS و هنسی ونوم F5 باشد؛ به شرط آنکه چند روز دیگر باز هم با یک مدل پلاستیکی در نمایشگاه خودروی دوبی روبرو نشویم!

ناگفته نماند شرکت های نوظهور اماراتی سخت در تکاپو هستند که با تولید اتومبیل های خاص و قدرتمند نامی برای خود در صنعت خودروسازی جهان دست و پا کنند. SandRacer 500GT یکی از نمونه های بارز تلاش اماراتی ها در این راستا به حساب می آید، این خودروی اسپرت آفرود با همکاری چند شرکت از جمله منصوری توسعه یافته و قیمتی در حدود ۴۵۰ هزار دلار دارد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.