این خودروها را هرگز نخرید!

0

خرید خودروهایی که به‌اصطلاح صفرکیلومتر خوانده می‌شوند، برای همه افراد جامعه ممکن نیست.

خرید خودروهایی که به‌اصطلاح صفرکیلومتر خوانده می‌شوند، برای همه افراد جامعه ممکن نیست. زیرا خودرو محصولی نسبتاً گران در ایران است و اگر خودرویی با سطح کیفی بالاتر از حد معمول بخواهید، می‌بایست هزینه‌های زیادی بپردازید. در عوض می‌توان به‌عنوان جایگزین، از خودروهای کارکرده خریداری کرد که به‌واسطه عمر بیشتر، هزینه کمتری برای خرید لازم دارند.

در خرید خودروهایی که در بازار با نام دست‌دوم یا کارکرده خوانده می‌شوند، تأثیر بررسی دقیق قیمتی، توان ارزیابی سلامت خودرو، انتخاب فروشنده‌ای که دلال خودرو نباشد و بسیاری دیگر می‌تواند در سلامت معامله تأثیرگذار باشد.

مشخصاً ایرادات بدنه، ایرادات فنی شامل موتور و گیربکس، ایرادات آپشن های خودرو و همچنین ایرادات سیستم فنربندی و جلوبندی خودرو، مستقیماً بر قیمت آن تأثیرگذار خواهند بود. در این حال قابل‌ذکر است که بعضی از این ایرادات قابل‌چشم‌پوشی هستند و خریدار، می‌پذیرد که پس از خرید، نسبت به اصلاح یا تعمیر آن کاری انجام دهد. اما در بخش زیر، می‌خواهیم به موضوعاتی اشاره‌ کنیم که شاید شما را مجبور کند، به‌کلی از خرید خودروهایی با این مشخصات منصرف شوید:

رنگ شدگی یا تعویض سقف:
در ابتدا باید بدانیم، بیشترین میزان افت قیمت مربوط به خودروهایی است که سقف آن‌ها دارای رنگ زیاد و یا عوض‌شدگی است. به‌عنوان‌مثال، در یک پژو ۲۰۶ تیپ ۲ سال ۹۲، رنگ¬شدگی سقف می¬تواند در حدود یک‌میلیون تومان، از قیمت خودرو بکاهد. اگر همین عدد را برای یک خودرو کیا اپتیما تولید ۲۰۱۳ بررسی کنید، به بیش از ۷ میلیون تومان ضرر برمی‌خورید که درصد قابل‌توجهی از قیمت است. به دلیل اینکه این خودروها احتمال چپ کردن زیادی دارند، به‌سختی به فروش می‌رسند و باید بسیار دقیق بررسی کرد که این خودروها در سایر نقاط نظیر ستون‌ها و درب‌ها نیز دچار رنگ‌شدگی نباشند.

ضربه خوردگی شاسی:
شاسی خودرو تنها در ضربات شدید تغییر شکل می‌دهد که در بسیاری از این ضربات، زاویه چرخ‌ها به‌هم‌ریخته و باعث می‌شود خودرو در هنگام رانندگی به یک سمت متمایل شود. برای اصلاح شاسی باید فرایند شاسی کشی انجام شود و در این فرایند شاسی خودرو به‌صورت دستی به حالت اول بازمی‌گردد و استقامت قبلی را نخواهد داشت. این اتفاق در تصادفات و همچنین سفرهای با سرعت‌بالا ممکن است برای سرنشینان مشکلات خطرناکی ایجاد کند.

خوردگی ستون‌ها و سقف:
از خرید خودروهایی که ستون و سقف آن‌ها ضرب‌دیده است امتناع کنید. ضرب خوردگی ستون‌ها و سقف باعث می‌شود استحکام این قطعات کمتر شود و در تصادفات بعدی آسیب بیشتری به سرنشینان وارد شود.

خودروهای ناشناخته:
خودروهایی نظیر روور (خودرو انگلیسی)، خودروهای تک و قدیمی مانند خودروهای آمریکایی، به دلیل اینکه ازنظر قطعات یدکی و تعمیرکارهای آشنا و غیره در وضعیت نامناسبی نیستند، ممکن است در تعمیرات خاص، شما را شدیداً دچار مشکل کند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.