۴ دلیل مهم که شما را تشویق به خرید پژو ۲۰۰۸ می کند ؟

0

امروز در این مقاله قصد داریم دلایل خرید پژو ۲۰۰۸ را بررسی کنیم، تا ببینیم آیا ۲۰۰۸ همان چیزی هست که بازار به آن احتیاج دارد و یا خیر. با ما همراه باشید…

پژو درست در زمانی که بنظر می‌رسید از ایران جدا نخواهد شد، در زمان تحریم‌ها دست ما را خالی گذاشت و از کشور رفت و بحران خودروسازی ایران آغاز شد. اما با برطرف شدن اسمی تحریم‌ها دوباره پژو فرصت را غنیمت شمرد تا به ایران بیاید و بازار فروش مطمئن خود را دوباره احیا کند.

خودروسازی کشور ما همیشه با پژو فرانسه عجین بوده است و سالهاست خودروهای این برند بر روی خط تولید ایران خودرو حضور دارند و بنظر نمی‌رسد که این خودروساز ایرانی حالا حالاها قصد دل کندن از محصولات قدیمی پژو را داشته باشد.

این خودروساز فرانسوی در قراردادهای خود تولید چند محصول را در ایران مطرح کرد که یکی از آنها پژو ۲۰۰۸ نام دارد.

این کراس اوور نچندان قد بلند را می‌توان اولین محصول جدید پژو برای بازار ایران دانست که پیش فروش آن از طریق شرکت ایکاپ آغاز شده است و مردم نیز از این خودرو استقبال کرده‌اند. بد نیست سیاست خودروسازی ایران کمی از چین تقلید کند تا ما هم بتوانیم به رشد این صنعت در کشورمان امیدوار باشیم و تا حدودی قرار داد داخلی سازی خودروهای پژو این امید را می‌دهد که فناوری تولید خودروهای جدید به ایران منتقل شود.

قرار است ظرف مدت ۳ سال ۸۰ درصد پژو ۲۰۰۸ داخلی سازی شود که این یعنی همان انتقال علم و فناوری یاد شده. نقد همیشه متوجه خودروسازان بوده است اما آنچه که ما بر روی پرده مبنی بر داخلی‌سازی خودروهای خارجی می‌بینیم، یک حرکت رو به جلو و خوب است.

https://d1ek71enupal89.cloudfront.net/images/blocks_png/PEUGEOT/2008/5DR/17Peu200Gtl5drWhiFR1_800.jpg

طراحی

پژو در طراحی ۲۰۰۸ سبک جدیدی را پیاده کرد که می‌توان با خیال راحت گفت، با یک محصول زیبا روبرو هستیم. بدنه عضلانی با خطوط قوس دار، یک خودروی زیبا و اسپرت را تشکیل داده‌ که با جزئیات دقیق، بسیار کامل شده است. چراغ‌های جلو با طراحی جدید و بروز با جلوپنجره کرومی رنگ، یک نمای بی نقص را ایجاد کرده اند. بخش های پلاستیکی به صورت عمده در بدنه بکار رفته اند که نمونه آن را می‌توان در اچ۳۰کراس دیگر محصول ایران خودرو دید، این زه‌های مشکی رنگ بر خلاف اچ۳۰کراس، ظاهر پژو ۲۰۰۸ را بسیار زیبا کرده‌اند.

https://s3.paultan.org/image/2016/02/2016-Peugeot-2008-facelift-22.jpg

چراغ های دایره ای مه شکن جلو شباهت زیادی با چراغ‌های رنو کپچر دارند.  در نمای جانبی نیز خطوط عضلانی با دقت زیادی قرار داده شده‌اند، و ارتفاع خودرو برای یک کراس اوور کوچک خوب بنظر می‌رسد. بخش عقب خودرو نیز از لحاظ کیفیت طراحی، همانند نمای جلویی استاندارد بالایی دارد که نمونه آن را می‌توان در چراغ های عقب زیبا و هماهنگ با چراغ‌های جلو، دید.

کابین

http://media.peugeot.ie/image/01/2/peugeot_suv2008_layout1-1.93012.43.jpg?autocrop=1

طراحی کابین پژو ۲۰۰۸ در بین رقبا تقریبا از همه بهتر است، این کابین را حتی می‌توان بهتر از کپچر دانست. همه چیز در داشبورد کاملا متفکرانه آرایش شده است و نورپردازی آبی‌رنگ کیلومتر شما در تاریکی شب، صحنه ای رویایی را ایجاد می کند. نشانه های طراحی اسپرت در تمام بخش های کابین دیده می شود و غربیلک فرمان را نیز می توان بخش شاخص آن دانست. فضای کابین بعنوان یک کراس اوور جمع و جور، مناسب است و خانواده های کم جمعیت می توانند از این فضا لذت ببرند. این کابین بعنوان یک محصول ۹۷ میلیون تومانی، چندین گام از بخش داخلی خودروهای چینی جلوتر است، چرا که در این رنج قیمت فقط می‌توان خودروهای چینی با کابین پلاستیکی خرید.

https://cdn01.zoomit.ir/2017/1/caeb38dd-2133-4ef9-afc3-f5a89f375b95.jpg

پیشرانه

با توجه به ابعاد و وزن پژو ۲۰۰۸، پیشرانه در نظر گرفته شده را می‌توان عالی تلقی کرد. پیشرانه ۱.۶ لیتری ازنوع THP مجهز به توربوشارژر، ۱۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر ۹ ثانیه ای را برای ۲۰۰۸ مهیا خواهد کرد. بنابراین شما با این پیشرانه، در هیچ جاده ای احساس ضعف نخواهید کرد. با مقایسه پژو ۲۰۰۸ با رقبا شاید قدرت موتور آنها بیشتر باشد اما وزن بالاتری نیز دارند که عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نمونه بارز آن را می‌توان جک اس۵ توربو دانست.

ایمنی

خودروهای فرانسوی پژو و رنو همیشه ایمنی را در راس کار خود قرار داده‌اند و محصولات آنها را می‌توان جزء ایمن‌ترین خودروها دانست و پژو ۲۰۰۸ نیز از این قائده پیروی می‌کند. از جمله امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به ۶ کیسه‌هوای ایمنی ، سیستم کمک ترمز اضطراری  (ESP)، سیستم ترمز ضد قفل(ABS) سیستم کنترل الکتریکی پایداری خودرو (EBA) و سیستم کمکی سربالایی اشاره کرد.

مقایسه با برخی از رقبا

مشخصات پژو ۲۰۰۸ توربو ام‌جی جی‌اس توربو نیسان جوک اسکای پک کپچر توربو
حجم موتور (سی‌سی) ۱۶۰۰ ۲۰۰۰ ۱۵۹۸ ۱۲۰۰
تعداد سیلندر ۴ خطی ۴ ۴ ۴
تعداد مجموع سوپاپ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶
حداکثر قدرت خروجی (اسب بخار) ۱۶۵ ۲۱۷ ۱۱۷ ۱۲۰
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۲۰۶ ۱۹۳ ۱۷۸ ۱۹۲
نوع جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته CVT اتوماتیک ۶ سرعته
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۵ ۴۶ ۴۵
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۶.۵ ۷.۹ ۶ ۵.۹
طول (میلی‌متر) ۴۱۵۸ ۴۵۰۰ ۴۱۳۵ ۴۱۲۲
عرض (میلی‌متر) ۱۸۲۹ ۱۸۵۵ ۱۷۶۵ ۱۷۷۸
ارتفاع (میلی‌متر) ۱۵۵۷ ۱۶۷۵ ۱۵۶۵ ۱۵۶۶
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۲۹۰ ۱۵۴۲ ۱۳۴۲ ۱۱۸۰
استاندارد آلایندگی یورو ۶ یورو۵ یورو۶ یورو۵

کلام آخر

پژو ۲۰۰۸ عنوان یک محصول تازه وارد، هنوز به دست مشتریان نرسیده است و البته از همین الان می‌توان برخی از ایرادات این خودرو را حدس زد اما نمونه اروپایی این خودرو، به‌حدی خوب است که اگر مشکلی در عرضه پیش نیاید، بتوان آن را بهترین خودروی ۱۰۰ میلیونی بازار دانست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.