حکم ۱۳۰ میلیارد ریالی قاچاق خودرو لوکس /۸تیر ۹۵

0

حکم ۱۳۰ میلیارد ریالی قاچاق خودرو لوکس /۸تیر ۹۵

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از صدور حکم پرداخت ۱۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی برای قاچاق ۱۳ خودرو لوکس خبرداد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  سیدعبدالمجید اجتهادی از کشف محموله ۱۳ خودرو لوکس خارجی در استان اصفهان و فارس خبر داد و گفت: متهم این پرونده ، ابتدا ۱۳ خودرو انواع بنز، بی ام و، پورشه و رنجروور را از طریق اسکله شهید رجایی وارد و اظهارنامه آن را تحت عنوان کالای ترانزیت خارجی به ارمنستان اعلام می کند؛ اما بعدا از انجام این کار منصرف می شود و محموله را از اسکله شهید رجایی به سمت امارات خارج می کند.

وی در ادامه بیان کرد: این محموله دوباره از مسیر امارات به صورت غیرقانونی وارد کشور می شود و فرد متخلف از طریق پارتی بازی و رشوه اقدام به ویرایش اطلاعات سامانه راهور می کند و به جای اطلاعات مربوط به خودروهای پراید، اطلاعات این خودروهای لوکس را وارد و خودروها را پلاک می کند.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی افزود: جرائمی همچون رشوه، جعل اطلاعات راهور، استفاده از اسناد غیر واقعی و جعل اسناد سازمان فروش اموال تملیکی برای انجام این قاچاق، انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این فرد برای نقل و انتقال پول از کارت شاگردش استفاده می کرده است تا مدرک جرمی باقی نگذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، اجتهادی در مورد حکم این پرونده گفت: علاوه بر ضبط این ۱۳ دستگاه خودرو لوکس، حکم پرداخت ۱۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی صادر شده که این حکم به تائید شعبه تجدیدنظر رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون بخشی از این رای اجرا شده است و متهم، هم اکنون در زندان بسر می برد؛ ضمن اینکه همکاران وزارت اطلاعات و ناجا در حال شناسایی اموال قاچاقچی برای اجرای کامل رای پرونده اند.

منبع:ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.