هرج و مرج در بازار خودروهای وارداتی/مردم در خرید این خودروها دقت کنند

0

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: زمانی که وزارت صنعت نمایندگی‌های رسمی خودرو را کنار می‌گذارد کار به هرج و مرج کشیده می‌شود

ولی ملکی عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واردات انبوه خودرو به کشور گفت: شرکت‌های بزرگ خودروسازی باید در کشور مقصد طرف قرارداد، دفاتر معتبر داشته باشند تا خدمات پس از فروش را به خریداران ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه واردات خودرو بدون خدمات پس از فروش باعث زیان مصرف کننده خواهد شد، تصریح کرد: قرار نیست عده‌ای با واردات خودرو سود کلانی ببرند و خریداران بدون خدمات پس از فروش بمانند و سرشان بی‌کلاه بماند.

نماینده مشکین شهر در مجلس همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چگونه تعدادی خودرو به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، بیان داشت: این امکان وجود دارد که برخی خودروها به صورت موردی و انگشت شمار و بدون خدمات پس از فروش وارد کشور شوند اما برای واردات با تعداد بالا باید خدمات پس از فروش وجود داشته باشد.

ملکی ادامه داد: قهرمانان و برخی شخصیتهای خاص شاید به صورت موردی خودرویی وارد کنند که تعداد آنها نمی تواند بیش از ۱۰ مورد باشد اما اگر فردی بتواند در تعداد بالا خودرویی را بدون تعریف در قانون وارد کند، حتما فسادی در دستگاه‌های متولی رخ داده است.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت ضمن انتقاد از واردات بی‌ضابطه خودرو گفت: واردات خودرو تابع ضوابط  خاص خود است، بدین معنا که واردکننده باید با داشتن مجوزهای لازم خودرو را وارد و توزیع کند. اینکه افرادی بخواهند خودرو بدون خدمات پس از فروش وارد کنند به صورت طبیعی هنگام عرضه در بازار با مشکل رو به رو خواهند شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه خودروهای زیادی بدون ضابطه وارد کشور می‌شود، خریداران باید مراقب باشند که گول این افراد را نخورند و هنگام خرید دقت کنند که خودروی آنها خدمات پس از فروش داشته باشد.

نماینده مردم مشکین شهر ضمن تاکید بر خرید خودرو از نمایندگی‌های معتبر اظهار کرد: وقتی خودرویی نمایندگی معتبر دارد چه دلیلی دارد که مردم از بخش‌های متفرقه خودرو بخرند و یک باره متوجه عواقب آن بشوند.

ملکی با اشاره به اینکه به تازگی وزارت صنعت، معدن و تجارت بنا دارد به واردکنندگان خودرو متفرقه اجازه واردات خودرو بدهد، گفت: با وزارت صنعت تماس گرفتم و تاکید کردم که این کار درستی نیست.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت خطاب به وزارت صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: وقتی نمایندگی های رسمی خودرو را کنار می گذارید و بازار خودرو را به افراد متفرقه می سپارید، کار به هرج و مرج کشیده می شود و این وسط سر مردم بی کلاه می ماند.

وی گفت: این درست است که خودروهای خارجی سالها کار می کنند و دیر خراب می شوند، اما وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که اصولی رفتار کند و مجوز واردات خودرو را تنها به نمایندگی های مجاز بدهد تا مردم متضرر نشوند.

عضو کمیسیون صنایع خاطرنشان کرد: تنها جایی که پاسخگوی خودروهای خارجی است، نمایندگی های مجاز هستند و آدم عاقل طوری رفتار می کند که برای آینده مشکل نداشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.