شرکت رنو-نیسان در بازار آسیا می ماند ؟
کارلوس گوئن در یک مصاحبه اعلام کرده که به موضوع رفتن به بازار آمریکا فکر نمی کند و برنامه ای برای این موضوع در دستور کار ندارند
کارلوس گوئن در یک مصاحبه اعلام کرده که به موضوع رفتن به بازار آمریکا فکر نمی کند و برنامه ای برای این موضوع در دستور کار ندارند. او اعتقاد دارد فروختن چند خودرو در آمریکا کار ساده ای است اما به خاطر بازار رقابتی که آن جا وجود دارد، نیازمند یک استراتژی بلند است که فعلا رنو قصد کار بر روی آن را ندارد.
با این حال طبق گفته گوئن، این شرکت تمرکز خود را برای رشد در بازار آسیا قرار داده و قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ آمار فروش خود را در این منطقه به ۱۴ میلیون دستگاه برساند. بیشتر این سرمایه گذاری در کشور چین خواهد بود چرا که هم اکنون نیسان در این کشور فعالیت می کند و رنو و میتسوبیشی نیز به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
حضور رنو در آسیا و تمرکز این شرکت در بازار رو به رشد منطقه می تواند عاملی برای افزایش مراودات تجاری ایران و رنو باشد. در حال حاضر رنو برنامه جدی برای حضور در ایران دارد و قرارداد تجاری نیز با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به امضا رسانده که با اجرایی شدن آن تولیدات رنو در ایران نیز شروع خواهد شد.
از ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی گروه رنو – نیسان با فروش ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو بزرگترین خودروساز دنیا لقب گرفتند. در این بازه زمانی این گروه از فولکس واگن و تویوتا به ترتیب ۴۰۰ هزار و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو بیشتر به فروش رسانده است.
در حالیکه رنو تمرکز خود را بر بازارهای آسیایی قرار داده، رقبای این شرکت یعنی پژو و سیتروئن قصد ورود دوباره به بازار آمریکا را دارند. هر دو این شرکت ها بیش از ۲۵ و ۴۰ سال است که در آمریکا فعالیت تجاری درستی نداشته اند.
منبع:خودروکار