لیسه‌گیری خودرو چیست؟

0

لیسه گیری رنگ ماشین ،آموزش لیسه گیری ،لیسه کاری ماشین ،لیسه گیری چیست ،لیسه کشی ماشین ،لیسه‌گیری خودرو چیست؟

یکی از راه‌های از بین بردن خراش‌های عمیق بوجود آمده بر روی اتومبیل‌ها لیسه‌گیری است. لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی بخشی از عمل خشگیری بدنه یک اتومبیل است.

همانطور که در مقالات قبل به آن اشاره کردیم، به صورت معمول پوسته بدنه اتومبیل‌ها از سه لایه فلز تشکیل شده‌اند و اگر خط و خش روی بدنه خودرو فقط لایه اول را دچار آسیب کرده باشد، به این نوع خط و خش، خراش سطحی می‌گویند و اگر به خراش بوجود آمده به عمق لایه‌های دوم و سوم برسد، خراش عمیق است. رفع هر کدام از انواع خراش‌های بدنه خودرو، راه و روش مخصوص خودش را دارد.
عملیات لیسه‌گیری معمولا برای رفع خراش‌های عمیق با گستره بالا انجام می‌شود؛ خراش‌های سر تا سری که معمولا در بسیاری از موارد، رنگ خودرو دچار ترک می‌شود و اگر صاحب اتومبیل به سرعت برای ترمیم خراش اقدام نکند، ممکن است قسمتی از رنگ رویه خودرو ریخته و ناحیه آسیب دیده به نقاشی مجدد نیاز پیدا کند. از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم، پس از وقوع حادثه و زمانی که رنگ رویه بدنه خودرو شما هنوز سالم است به یک متخصص مراجعه کنید

https://carstan.ir/wp-content/uploads/2017/10/165-6.jpg

چگونگی لیسه‌گیری بدنه خودرو‌ها

همانطور که گفتیم در خشگیری و رفع خراش‌های عمیق می‌توان از پروسه لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی استفاده کرد. در زمانی که بر روی بدنه اتومبیل خراش‌های عمیق وارد می‌شود، ابتدا محل ایجاد خراش را با شوینده‌های مخصوص تمیز کرده و سپس ناحیه‌ای که دچار خط و خراش شده است را زیر نور آفتاب و یا زیر نو فرابنفش قرار می‌دهند تا عمق و مساحت دقیق خراش تعیین شود. با در نظر گرفتن کد رنگ خودرو آسیب دیده، اقدام به استفاده از بتونه‌های سنگی و رنگ خشک می‌کنند، این عمل برای پر کردن محل خراش دیده است. در واقع محل فرو رفتگی را با رنگ خشک یا جامد پر می‌کنند. پس از جذب رنگ توسط بدنه، نوبت به عمل لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی می‌رسد؛ در این مرحله با استفاده از لیسه‌های نرم مخصوص خود، اضافات رنگ قرار گرفته در فرو رفتگی خراش را از بین می‌برند. متاسفانه دیده شده است برخی از صافکار‌ها و همکاران از عمل لیسه کشی امتناع می‌کنند و با استفاده از دستگاه پولیش سعی بر پخش کردن اضافات رنگ خشک می‌کنند، این عمل باعث کدر شدن اطراف ناحیه خراش دیده می‌شود و از نظر کارشناسان متخصص، این عمل در انجام خشگیری مناسب نیست و لیسه‌گیری یا لیسه‌کشی جزئی از مراحل خشگیری ( خراش‌های عمیق ) است.

Body-scooter-training-by-the-Lucapro-Specialist-Team

پولیش‌کاری پس از لیسه‌گیری

پس از عمل لیسه‌گیری ، نوبت به پولیش ناحیه آسیب دیده می‌رسد، پولیش‌کاری خودرو یکی از مراحل نهایی عملیات خشگیری بدنه است؛ در این مرحله متخصصان ما با بهره‌گیری از پولیش‌های جامد قوی و دستگاه‌های پولیش تخصصی، اقدام به پولیش‌کاری ناحیه خراش دیده می‌کنند. در مرحله پولیش‌کاری بدنه اتومبیل باید کاملا خشک باشد تا مواد بکار رفته در فرو رفتگی خراش، پخش نشوند. در نظر بگیرید که پولیش استفاده شده بر اساس نوع رنگ بدنه اتومبیل شما تعیین می‌شود تا آسیبی به رنگ اتومبیل وارد نشود. پس از انجام پولیش‌کاری نوبت به واکس بدنه می‌رسد؛ در این مرحله متخصصین ما بر اساس میانگین دمای هوا و همچنین نوع کاربری خودرو، اقدام به انتخاب واکس مناسب می‌کنند اما به طور کل می‌توان گفت، تمام واکس‌هایی که در مرحله نهایی یک عملیات خشگیری استفاده می‌شوند جزء دسته واکس‌های نرم هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.