چرا هزینه صافکاری خودرو‌های لوکس گران‌تر می باشد ؟

0

قیمت صافکاری و نقاشی ماشین ،بهترین صافکار و نقاش تهران ،قیمت صافکاری بدون رنگ ،صافکاری نقاشی حرفه ای ،روش بتونه کاری ماشین ،صافکاری بدون رنگ تهران ،اجرت صافکاری و نقاشی ،قیمت صافکاری ۲۰۶

 

به فرآیندی که در آن سعی بر این می‌شود که نقاط یا قطعات آسیب دیده به فرم اولیه و صحیح بازگردند، صافکاری میگویند. همیشه وقتی صحبت از صافکاری و صافکار به وسط می آید؛ دقدقه یافتن یک صافکاری و نقاشی خوب و صافکار حرفه‌ای فکر و ذهن صاحبان اتومبیل‌ها را مشغول خود می‌کند و البته قیمت صافکاری و ارزش واقعی یک صافکار و نقاش خوب، مسئله دیگری است که صاحبان خودرو‌ها همیشه باید با آن دست و پنجه نرم کنند؛ اما سوالی که به ذهن بسیاری می‌رسد این است که چرا قیمت صافکاری خودرو‌های لوکس وارداتی چند برابر بیشتر از اتومبیل‌های معمولی است؟

این نکته را در نظر بگیرید که فرایند صافکاری در خصوص بدنه اتومبیل‌های مختلف متفاوت است و قطعا هر چه یک خودرو از سنسور‌ها و رادار‌های تشخیص بیشتر برخوردار باشد، فرایند صافکاری پیچیده‌تر است و در نتیجه قیمت صافکاری بالاتر است. بسیاری از خودرو‌های وارداتی دارای فرم بدنه آیرودینامیکی خاصی هستند که برای صافکاری آن‌ها نیاز به دانش و تخصص منحصر به فرد است.

خودرو‌های لوکس وارداتی از جمله، اتومبیل‌های پورشه، مازراتی، ولوو، مرسدس بنز و بی ام و از جمله خودرو‌هایی هستند که برای صافکاری قطعات آن‌ها، نیاز به دانش تخصصی و منحصر به فرد است. همچنین بسیاری از اتومبیل‌های وارداتی مانند تویوتا پرادو و یا میتسوبیشی اوتلندر، برای جاده‌های ناهموار و غیر معمول طراحی شده‌اند و همین موضوع باعث شده است کمپانی‌های سازنده این خودرو‌ها از متریال‎‌های سخت در ساخت قطعات این اتومبیل‌های آفرودی استفاده کند و همین موضوع صافکاری بدنه این خودرو‌ها را بسیار سخت می‌کند؛ تمام این دلایل می‌تواند باعث افزایش قیمت صافکاری خودرو‌های لوکس و وارداتی باشد.

نقاشی قطعات آسیب دیده در اتومبیل‌های لوکس وارداتی

یکی دیگر از مواردی که باعث افزایش قیمت در صافکاری خودرو‌های لوکس وارداتی است، نقاشی یا رنگ‌آمیزی بدنه آن‌ها می‌باشد. در تصادفات شدید و زمانی که ضربه وارد شده به اتومبیل به شکلی است که صافکار باید از رنگ برای ترمیم ناحیه آسیب دیده استفاده کند، متخصصان این حوزه باید از رنگ‌های خاص و گران‌قیمت برای ترمیم رنگ قطعه صافکاری شده استفاده کنند، که همین موضوع باعث افزایش قیمت صافکاری و نقاشی خودرو‌های لوکس و وارداتی می‌شود.

همچنین کمپانی‌های تولید کننده خودرو، در فرآیند نقاشی اتومبیل‌های خود ممکن است از مواد و بستر‌های رنگی مختلفی استفاده کنند که باعث بوجود آمدن کد‌های رنگی متفاوتی در مدل‌های مختلف اتومبیل‌ها می‌شود. تشخیص کد‌های رنگی متخصص، به عهده صافکار‌های متخصص است و یادمان نرود هر تخصصی قیمتی دارد؛ البته استفاده از آستر‌های اوریتان در حجم‌های متفاوت و بتونه کاری‌های مختلف یکی دیگر از این عواملی است که در نتیجه عملیات نقاشی اتومبیل تفاوت ایجاد میکند و قیمت نهایی یک پروسه صافکاری را تغییر می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.