تصادفات رانندگی موتورسواران، ۵ برابر کشنده تر از تصادفات رانندگی با خودروست

1

تصادف موتورسیکلت در ایران ،عکس تصادف موتور سیکلت ،تصادف موتورسواران ،تصادف موتور سنگین در تهران ،تصادف وحشتناک موتور در ایران

سفر موتورسواران بی احتیاط به سوی مرگ

مطالعات اخیر محققان دانشگاه تورنتو نشان می دهد که تصادفات رانندگی موتورسواران، ۵ برابر کشنده تر از تصادفات رانندگی با خودروست و همچنین آسیبی ۱۰ برابر بیشتر بر جای می گذارد.

محققان کانادایی برای هشدار خطرات موتورسواری به علاقه مندان آن، به مدت ۶ سال تصادفات جاده ای را مطالعه و بررسی کردند. آن ها تعداد بزرگسالانی را که بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ به دلیل تصادف رانندگی در بیمارستان ها بستری شده اند را مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند از ۲۸۱ هزار و ۸۲۶ نفری که بستری شده اند، تعداد ۲۶ هزار و ۸۳۱ نفر در نتیجه تصادف با موتور آسیب دیده اند.

تصادفات رانندگی یکی از مهم ترین عوامل تلفات انسانی در تمام کشور هاست. در ایران نیز، متاسفانه طی سال های گذشته  شمار تصادفات و کشته شدگان ابعاد نگران کننده ای به خود گرفته تا جایی که ایران از میان ۱۹۰ کشور،  بر اساس آمار پژوهشکده بیمه مرکزی ایران، از نظر میزان مرگ و میر بر اثر تصادف، رتبه دوم را بعد از سیرالئون دارد. اگر بخواهیم آمار صدمات و تلفات انسانی تصادف با موتور سیکلت و خودرو را در ایران مقایسه کنیم، باید به گزارش پلیس تهران اشاره کنیم که می گوید :« موتور سیکلت سواران دارای سهم ۲۵ درصدی در آمار کلی تصادفات هستند. فقط در شهر تهران حدود ۲۰ درصد تصادفات منجر به مرگ و ۴۰ درصد تصادف‌هایی که جراحت در پی دارد، مربوط به موتور سواران است و همچنین  حدود یک سوم مجروحین بخش اورژانس بیمارستان‌های تهران موتور سیکلت‌ سواران هستند.»

https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/03/31/139403311717188775545624.jpg

مطالعات نشان می دهد با وجود اینکه تعداد تصادفات رانندگی با موتور سیکلت، بسیار کمتر از تصادف رانندگی با خودرو است، اما پیامد های آن به مراتب شدیدتر است. در واقع آمارها ثابت می کنند صدمات و آسیب های ناشی از تصادف با موتور سیکلت ۱۰ برابر شدیدتر از خودرو بوده و همچنین ۵ برابر بیشتر منجر به مرگ افراد می شود. این مطالعه همچنین نشان می دهد میانگین سن آسیب دیدگان این حوادث، ۳۶ سال و جوان تر از آسیب دیدگان تصادف با خودرو است.

محققان معتقدند با گذشت زمان، رانندگان خودرو، به لطف تکنولوژی ها و نوآوری ها در تامین  ایمنی بیشتر، مانند سیستم ها ترمز اضطراری و دوربین و آینده های پیشرفته به مراتب کمتراز گذشته باعث بروز تصادف می شوند. که چنین استدلالی متاسفانه در مورد موتورسیکلت ها و سرنشینان آن وجود ندارد. به استثنای ترمز ABS  و سیستم ضد لغزش، که در حال حاضر موتور سیکلت های پیشرفته به آن مجهز هستند، این وسایل نقلیه از لحاظ ساختار و سیستم های ایمنی تغییر به خصوصی نداشته اند. بنابراین، موتور سواران باید ضمن رعایت دقیق اصول رانندگی با موتور، ایمنی خود را به کمک تجهیزات جانبی مانند کلاه کاسکت، لباس های مخصوص چرمی سبک و در عین حال مقاوم،دستکش موتور سواری و جلیقه های محافظ تامین کنند و از نقاط حساس بدن خود  در زمان سقوط و حادثه محافظت کنند.
خودروکار

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ارسال ایمیل تبلیغاتی می گوید

    ممنون از اطلاعات خوبی که قرار
    دادید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.