آیا خرید نیسان جوک مقرون به صرفه است؟

0

مشخصات فنی نیسان جوک ،نیسان جوک پلاتینیوم ،قیمت نیسان جوک ۲۰۱۶ ،نیسان جوک اسکای پک ،نیسان جوک اسپرت ،قیمت نیسان جوک در تهران ،نیسان جوک ۲۰۱۷

با این حال به عقیده برخی این طراحی اگرچه جوانان را به سرعت به خود جلب می کند یک نقطه ضعف برای این خودرو نیز محسوب می شود. در واقع با وجود اینکه تعداد قابل توجهی

نیسان در ایران سابقه ای دیرینه دارد. دهه ها پیش هنگامی که حتی نام کراس اوور نیز به گوش بسیاری از ما آشنا نبود نیسان پاترول یکی از اندک شاسی بلندهای موجود در کشور بود که توجه بسیاری از علاقه مندان به خودرو را به خود جلب می کرد. با نگاهی گذرا به دیگر محصولات نیسان نظیر رونیز، ماکسیما و پیکاپ می توان دریافت که حضور تولیدات این کمپانی در ایران همواره با موفقیت همراه بوده است.

حال نزدیک به دو سال است که در خیابان های ایران کراس اووری کوچک به نام نیسان جوک با الگویی کاملا متفاوت در طراحی خارجی را مشاهده می کنیم. این خودروی متمایز که از قیمت قابل توجهی هم برخوردار است توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب می کند. با این حال برای برخی خریداران سوالی مطرح می شود که آیا خرید نیسان جوک با این طراحی بدنه فانتزی مقرون به صرفه است یا خیر؟

https://res.cloudinary.com/carsguide/image/upload/f_auto,fl_lossy,q_auto,t_default/v1/editorial/Nissan4.jpg

طراحی فانتزی بدنه

نیسان جوک در طراحی بدنه از الگویی کاملا متفاوت با آنچه در سایر کراس اوورهای موجود در بازار مشاهده می شود، برخوردار است. این وجه تمایز در هر قسمت از بدنه این خودرو نظیر چراغ ها، درپوش موتور، خطوط تهاجمی به کار رفته بر روی گلگیرها و حتی تعداد چراغ های جلو نیز به چشم می خورد. با این حال به عقیده برخی این طراحی اگرچه جوانان را به سرعت به خود جلب می کند یک نقطه ضعف برای این خودرو نیز محسوب می شود. در واقع با وجود اینکه تعداد قابل توجهی از خریداران خودرو در ایران به شاسی بلندها علاقه دارند اما اغلب آنها به دنبال خودرویی با یک طراحی غیرفانتزی اما امکانات و قابلیت های زیاد هستند.

https://cdn01.zoomit.ir/2017/3/060b85e2-a8e5-467e-aa80-7d6b8fbfb280.jpg

طراحی داخلی

به لحاظ ظاهری طراحی داخلی نیسان جوک همانند طراحی بدنه آن با بسیاری از شاسی بلندها تفاوت دارد. طراحی دو رنگ، استفاده از خطوط گرد و مدور، قطعات کوچک فلزی به کار رفته در قسمت های مختلف، کنسول میانی که شباهت زیادی به موتورسیکلت دارد همگی از مواردی هستند که حس اسپرت بودن را به شما القا می کنند. فرمان خوش دست این خودرو به همراه پنل کیلومتر شمار آن نیز شباهت زیادی به خودروهای مسابقه ای دارند. با این وصف به نظر می رسد که نیسان جوک برای افرادی که به دنبال یک خودروی اسپرت هستند گزینه ای ایده آل باشد.

با این وجود نیسان جوک نیز همانند بسیاری از خودروهای دیگر خالی از ایراد نیست. صندلی های جلوی این خودرو از فضای خوب و راحتی برخوردارند؛ با این حال فضای کم صندلی های عقب به خصوص برای افراد بزرگ جثه و قد بلند ایجاد زحمت می کند. افزون بر این، به نظر می رسد که بخشی از کیفیت مواد مصرفی در اتاقک نیسان جوک فدای طراحی متفاوت آن شده است چراکه استفاده از پلاستیک خشک در داشبورد خودرویی با قیمتی بین ۱۵۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان چندان قابل انتظار نیست.

https://res.cloudinary.com/carsguide/image/upload/f_auto,fl_lossy,q_auto,t_cg_hero_large/v1/editorial/nissan-juke-ti-s-2015-%284%29.jpg

تجهیزات و امکانات ایمنی

نیسان جوک به یک سیستم یکپارچه برای کنترل تمام تنظیمات خودرو به نام I-CON مجهز است که موجب آن می توانید به راحتی حالت رانندگی، مدیریت سفر و نوع سیستم تهویه مطبوع را با دقت انتخاب کنید. به لحاظ تجهیزات ایمنی نیز این خودرو در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. دوربین ۳۶۰ درجه، ترمزهای ضد قفل ABS همراه با سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، چراغ های اتوماتیک، دوربین دید عقب، سیستم کنترل فشار باد تایرها در کنار ۶ کیسه هوا و یک شاسی محکم و تقویت شده که ویژگی تولیدات نیسان محسوب می شود، از جمله مواردی هستند که حفاظت از جان سرنشینان خودرو را تضمین می کنند. نیسان جوک در آزمون های موسسه Euroncap موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شده است.

در مجموع می توان گفت که نیسان جوک خودرویی اسپرت با ایمنی و تجهیزات مناسب است که به دلیل طراحی خاص بدنه کمی در صندلی های عقب محدودیت فضا دارد. این خودرو که در سه مدل مختلف در ایران عرضه می شود دارای یک نقطه ضعف نسبی در بخش پیشرانه است. مدل های پلاتینیموم و اسکای پک نیسان جوک دارای پیشرانه های ۱.۶ لیتری با ۱۱۷ اسب بخار قدرت هستند. این در حالی است که پرقدرت ترین نسخه آن به پیشرانه ای ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر مجهز شده که از تفاوت قیمت باور نکردنی ۴۰ میلیون تومان با مدل های پایین تر از خود برخوردار است

منبع:همراه مکانیک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.