۱۰ ترفند کاربردی برای تعمیر و نگهداری خودرو + عکس

1

روش نگهداری ماشین پراید ،دانستنی های فنی خودرو ،نگهداری خودرو پراید ،نگهداری خودرو سمند ،آب بندی موتور تازه تعمیر، نگهداری خودرو صفر  ،دانستنی های جالب خودرو

رانندگان با تجربه می دانند که داشتن و نگهداری ماشین کار ساده ای نیست. همیشه  با مشکلاتی روبرو خواهید شد. همچنین باید مراقب ایمنی و زیبایی خودرو مورد علاقه تان هم باشید. به همین دلیل برای ساده تر شدن این کار ها با هاو کن یو همراه باشید تا با ۱۲ ترفند برای هم افراد مبتدی و هم حرفه ای آشنا شوید.

۱-از لاک ناخن برای پنهان کردن خط بر روی بدنه استفاده کنید

باید یک لاک ناخن که شباهت بالایی با رنگ ماشینتان دارد را خریداری کنید. ابتدا کمی از آن را روی ابتدای خط امتحان کنید تا مطمئن شوید با رنگ ماشین تطابق دارد. سپس تمامی خط را با لاک پنهان کنید. پس از این که لاک کاملا خشک شد کمی قسمت خط افتاده را جلا دهید تا صاف شود.

۲-از لاک ناخن برای جلوگیری از رشد ترک شیشه ماشین استفاده کنید

اگر یک تکه سنگ به شیشه ماشینتان برخورد کرده و یک ترک یا خراش عمیق ایجاد کرده است، در طول زمان این خراش می تواند بزرگ و بزرگتر شود. برای مبارزه با این ترک ها و جلوگیری از رش آن ها می توانید از لاک ناخن استفاده کنید. قرار دادن دو الی سه لایه لاک ناخن بر روی ترک می تواند از رشد و بزرگ تر شدن آن جلوگیری کند.

-۳فرمان را بچرخانید

هنگامی که می خواهید برای مدت کوتاهی از ماشین خارج شوید فرمان خودرو را بچرخانید. اگر هوا گرم است و خودرو را قرار است زیر آفتاب بگذارید، فرمان را ۱۸۰ درجه بچرخانید. این کار باعث می شود که قسمت بالای فرمان که همیشه لمس می شود، داغ نشود و هنگام برگشتن به ماشین با داغ بودن فرمان مواجه نشوید.

۴-از شر نور خورشید خلاص شوید

خلبان ها اغلب از این ترفند استفاده می کنند. برای خلاص شدن از شر نور خورشید فقط کافیست یک ورق اکریلیک را بر روی شیشه قرار دهید. به دلیل وجود الکتریسیته ساکن، طرق به راحتی به شیشه می چسبد. پس از این کار طرق به راحتی از چشمتان در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند.

۵-نگهدارنده عینک

این ترفند شدیدا بدرد افرادی می خورد که نمیدانند عینکشان را کجای ماشین قرار دهند. برای این کار فقط کافیست یک گیره پلاستیکی ساده را به آفتاب گیر ماشین وصل کنید. با این کار مطمئن خواهید بود که همیشه عینکتان در آن جا قرار دارد و بخاطر گم شدن آن نگران نخواهید بود. همچنین می توانید همیشه کاغذ پاکینگ را هم زیر آن قرار دهید تا امن تر باشد.

۶-از لیمو برای رفع خواب آلودگی در رانندگی استفاده کنید

بعضی از میوه جات و مرکبات دقیقا مثل یک فنجان قهوه عمل می کنند. اگر در هنگام رانندگی احساس خواب آلودگی می کنید، فقط کافیست یک تکه لیمو را زیر زبان خود قرار دهید تا کاملا رفع شود. اما دقت داشته باشید این ترفند برای رفع خستگی توصیه نمیشود.

۷-جا فنجانی پیشرفته

یک پوسته کیک کوچک سیلیکون را درون جا فنجانی خودروی خود قرار دهید و دیگر نگران تکه های کوچک و زباله های ریزی که داخل آن ریخته می شود نخواهید بود و برای تمیز کردن آن دیگر مشکل نخواهید داشت.

۸-از توپ تنیس برای پارک کردن راحت تر استفاده کنید

این ترفند برای افراد تازه کار بسیار مفید است. اگر پارک خودرو در پارکینگ منزلتان سخت است فقط کافیست نقطه مناسب را پیدا کنید و یک توپ تنیس را از سقف آویزان کنید. و پس از آن همیشه برای پارک فقط کافیست به توپ دقت کنید و در جای مناسب بایستید.

۹-بررسی کیفیت روغن

یک روش ویژه برای بررسی کیفیت روغن موتور وجود دارد. برای این کار ابتدا موتور ماشین را حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه گرم کنید. سپس میله اندازه گیری روغن موتور را خارج کنید و چند قطره از روغن را بر روی یک کاغذ بریزید. حال ورق کاغذ را در یک جای گرم قرار دهید و حدود ۲ ساعت منتظر بمانید تا خشک شود. سپس نتیجه را بررسی کنید.

۱۰ ترفند کاربردی برای رانندگان با تجربه www.howcanu.com

  • اگر لبه های لکه صاف بود نشان دهنده این است که در روغن آب یا مایع دیگری وجود  ندارد و روغن خوب است.
  • اگر مرکز لکه تیره و خاکستری رنگ بود بدانید که روغن کثیف است و وقت آن رسیده که آن را تعویض کنید.
  • اگر قطعات فلزی بر روی کاغذ مشاهده کردید به این معناست که برخی از قطعات داخلی خودرو آسیب دیده است. از روغن با کیفیت پایینی استفاده می کنید.
  • همچنین اگر در لکه دایره های خاکستری رنگ و روشن مشاهده کردید به این معناست که در روغن ذراتی وجود دارد که از بین نمی روند و روغن باید تغییر کند.

۱۰-تهویه فوق العاده سریع ماشین

برای خنک شدن و یا خلاص شدن سریع از دست بو های ناخوشایند در ماشین فقط کافیست درب یا شیشه جلویی ماشین را باز کنید و سپس در مقابل را باز و بسته کنید. این ترفند کمک می کند که هوا داخل ماشین به سرعت تغییر کند و از شر بو ها نیز خلاص شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علی می گوید

    مسخره گرفتی مردمو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.