رونمایی از دو خودرو بورگوارد BX6 و BX7 در نمایشگاه خودرو تهران + عکس

0

شرکت کیان موتور، نماینده بورگوارد آلمان از دو شاسی‌بلند این شرکت با نام‌های BX5 و BX7 در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد

شرکت کیان موتور اخیرا موفق شد نمایندگی شرکت خودروسازی بورگوارد آلمان در ایران را به دست آورد و طی نمایشگاه خودروی تهران با حضور اهالی رسانه، این شرکت از دو خودروی آلمانی با نام‌های BX5 و BX7 رونمایی کرد.

شرکت خودروسازی بورگوارد یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان جهانی شناخته می‌شود که از سال ۱۹۲۹ تا سال ۱۹۶۱ به فعالیت پرداخت؛ اما به دلیل بحران‌های مالی، فعالیت آن در سال ۱۹۶۱ به‌کلی متوقف شد. پس از ۴۷ سال و با سرمایه‌گذاری سنگین شرکت چینی فوتون، فعالیت این شرکت قدیمی خودروسازی آلمان مجددا از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و در سال ۲۰۱۵ اولین محصول خود را مجددا رونمایی کرد.

بورگوارد BX7

خودروی BX5 که هم‌اکنون توسط شرکت کیان موتور در نمایشگاه خودروی تهران در معرض دید عموم قرار گرفته است یک خودروی شاسی بلند ۵ نفره با طول ۴.۴ متر، عرض ۱.۸ متر و طول ۱.۶ متر و فاصله بین دو محور ۲.۷ متر است. بورگوارد در این خودروی زیبا از یک پیشرانه بنزینی تنفس طبیعی  ۱.۸ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر استفاده کرده است. قدرت این پیشرانه‌ ۱۹۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه با حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر در دورهای ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه است.

بورگوارد BX5

وظیفه‌ی انتقال قوای محرکه در این خودروی چهارچرخ محرک بر عهده جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک است. از مهم‌ترین امکانات این شاسی‌بلند آلمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم تعلیق چند اتصالی در محور عقب
  • دیسک‌های خنک‌شونده جلو
  • فرمان برقی
  • چرخ‌های آلومینیومی
  • سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک
  • سانروف
  • سنسورهای پارک جلو و عقب
  • سیستم کنترل پایداری

اما خودروی دیگری که توسط بورگوارد به تهران آورده شده، خودروی BX7 است که به‌نوعی برادر بزرگ‌تر BX5 به شمار می‌رود. این خودرو به پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده و قادر به تولید قدرت ۲۲۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه است. در بخش ابعاد این خودرو می‌توان به طول ۴.۷ متری، عرض ۱.۹ متری و ارتفاع ۱.۷ متری و فاصله‌ی محوری ۲.۷ متری آن اشاره کرد.

BX7‌ نیز مانند برادر کوچک‌تر خود دارای سیستم چهارچرخ محرک است و جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته اتوماتیک، نیروی تولیدی را به محورها و هر چهار چرخ انتقال می‌دهد. فضای داخلی این خودرو و کابین آن بسیار جادار است؛ به‌نحوی که تنها در قسمت صندوق بار با فضایی ۵۴۵ لیتری روبرو هستیم و با خواباندن صندلی‌های عقب خودرو، این رقم تا ۱۳۷۷ لیتر قابل افزایش است.

بورگوارد BX7

هنوز زمان عرضه و قیمت قطعی این خودروها از سوی بورگوارد و شرکت کیان موتور به‌عنوان نماینده‌ی این شرکت در ایران اعلام نشده است. اما قطعا این خودروها در بازار شاسی‌بلند‌های ایران حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند و در صورت انتخاب محدوده قیمتی مناسب برای آن‌ها، می‌توان انتظار داشت خودروهای دیگر این کلاس مانند سانتافه و میتسوبیشی اوتلندر را به چالشی جدی فرا بخوانند.

نمایشگاه خودروی تهران از امروز ۶ آذرماه کار خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده است و تا ۱۰ آذرماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان به صنعت خودرو فرصت دارند به مدت ۴ روز از این نمایشگاه که در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود دیدن کنند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.