چگونه ضدیخ پراید ،پژو ،سمند ،۲۰۶ ،پارس را تعوض کنیم ؟ + عکس

0

مقدار ضد یخ ۲۰۶ ،نحوه ریختن ضد یخ در ۲۰۶ ،آموزش تعویض آب رادیاتور پراید ،تعویض آب رادیاتور ۲۰۶ ،ضد یخ پژو ۴۰۵ ،مقدار ضد یخ پراید ،نسبت ضد یخ به آب ،چگونه ضد یخ را عوض کنیم؟

همانطور که می‌دانید بسته به آب و هوای منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، ضد یخ سالی یک یا دو بار باید تعویض شود. در این مقاله خواهیم گفت چگونه به طرز درست و ایمن ضد یخ خودرو خودتان را عوض کنید.

مرحله اول

بگذارید موتور کاملاً سرد بشود سپس درب رادیاتور ا باز کنید. اطمینان حاصل کنید جایی برای دور ریختن ضد یخ کهنه دارید چون به شدت سمی و به حیوانات خانگی و سایر جانوران آسیب می‌رساند.

مرحله دوم

زیر موتور بروید و در قسمت پایین  رادیاتور دنبال یک شیر T شکل یا درپوش بگردید. به این شیر یا درپوش، شیر تخلیه رادیاتور می‌گویند.

مرحله سوم

دو ماهی‌تابه و یک تشت بیست لیتری آماده کنید. این تشت باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که بتواند حدود ۲۰ لیتر مایع در خودش جا بدهد. برای جلوگیری از سر رفتن تشت، می‌توانید از ماهی‌تابه‌ها کمک بگیرید.

مرحله چهارم

قبل از باز کردن پیچ تخلیه، تشت را زیر رادیاتور بگذارید. برای باز کردن شیر از دست یا یک آچار مناسب استفاده کنید.

مرحله پنجم

بگذارید کل مایع درون تشت تخلیه بشود، سپس شیر تخلیه را ببندید.

مرحله ششم

باید مایه درون پوسته موتور را نیز تخلیه کنید چون حداقل ۳.۵ لیتر مایع درون آن وجود دارد. روی پوسته موتور، یک یا دو شیر وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها می‌توانید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید. این شیرها معمولاً با آچار آلن یا آچار تخت باز می‌شوند.

مرحله هفتم

روش دیگری نیز وجود دارد که در آن مجبور نیستید این شیرها را پیدا کنید. در این روش باید شیر تخلیه رادیاتور را باز بگذارید و درب رادیاتور را نیز باز کنید. موتور را روشن کنید و از درب بالای رادیاتور آب بریزید. این کار آب را درون پوسته موتور به جریان می‌اندازد و ضد یخ باقی مانده در آن را خارج می‌کند. وقتی آب تمیز و زلال از پایین رادیاتور خارج شد، نشان می‌دهد که کل ضد یخ قدیمی خارج شده است.

مرحله هشتم

موتور را خاموش کنید، شیر تخلیه را ببندید و رادیاتور و مخزن آب را تا حد مجاز از مخلوط ضد یخ و آب پر کنید. موتور را روشن کنید و در صورت لزوم مقداری مایع اضافه کنید چون مایع باید درون موتور به جریان بیفتد.

مرحله نهم

ممکن است حباب‌های هوا خارج شوند و باید به سطح مجاز مایع درون رادیاتور توجه داشته باشید.

مرحله دهم

درب رادیاتور را ببندید. بعد از این مرحله، چنانچه دیدید موتور داغ می‌کند، مقداری ضد یخ اضافه کنید. ممکن است مقداری حباب هوا نیز خارج بشود.
 

مرحله یازدهم

این مراحل ساده را سالی یکی دو بار انجام بدهید چون ضد یخ مهمترین بخش از سیستم خنک کننده خودرو محسوب می‌شود. اطمینان حاصل کنید که ضد یخ قدیمی را به گونه‌ای دفع کنید که به حیوانات و محیط‌زیست آسیبی نرسان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.