دستانی که کمک می کنند پاکتر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می کنند
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷
خانه » آموزش مکانیک خودرو » آموزش نحوه تعویض و رگلاژ سیم کلاچ تندر ۹۰ لوگان + عکس
آموزش نحوه تعویض و رگلاژ سیم کلاچ تندر ۹۰ لوگان + عکس

آموزش نحوه تعویض و رگلاژ سیم کلاچ تندر ۹۰ لوگان + عکس

نحوه تنظیم کلاچ ال ۹۰ ،تعویض سیم کلاچ ال۹۰ ،علت سفت شدن کلاچ ال ۹۰ ،سفت شدن کلاچ تندر ۹۰ ،قیمت سیم کلاچ ال ۹۰ ،رگلاژ کلاچ ال۹۰ ،آموزش تعویض سیم کلاچ تندر ۹۰

چون سیم کلاچ در داخل موتور طولش بیشتر از کادر دوربین جهت عکس برداری بود و همچنین بخاطر کمبود جا برای عکس برداری ، سیم کلاچ رو به ۵قسمت تقسیم کردم و در ۵ تصویر قسمت های مختلف آن را قرار میدم تا ابتدا نمای کلی سیم کلاچ رو مشاهده کنید .

سیم کلاچ زمانی که محفظه رزوناتور (قبل از فیلتر هوا) رو باز کنید ، کاملا قابل روئیت هست ولی کمی کمبود جا برای آچار دارد .

تصویر اول ، قسمت جلویی سیم کلاچ در داخل موتور

تصویر دوم ، قسمت میانی سیم کلاچ در اهرم دو شاخه سر گیربکس قرار میگیره جهت خلاص کردن دیسک و صفحه

تصویر سوم ، قسمت انتهایی سیم کلاچ که بعد از این قسمت سیم میره وارد اتاق میشه

برای رگلاژ سیم کلاچ ، با تصویر اول کار داریم .

(تصاویر فوق از خودروی لوگان صفر تازه تحویل گرفته شده میباشد ، دوستانی که احیانا دست به تنظیم رگلاژ سیم کلاچ ماشینشون زدند و قصد باز گرداندن به تنظیم کارخونه ای رو دارند و یا دوستانی که خودرو را دست دوم خریداری کردند و قصد باز گرداندن تنظیم رگلاژ کلاچ به تنظیم کارخانه ای رو دارند ، میتوانند تصویر اول و فاصله مهره بعد از استوانه فلزی تا انتهای میله رزوه شده را ملاک کارشون قرار بدهند )

همانطور که در تصویر اول مشاهده میکنید ، بعد از استوانه فلزی ، ۲تا مهره قرار داره
برای بستن یا باز کردن این مهره ها علاوه بر یک آچار که باهاش مهره ها رو باز میکنید یا میبندید ، به یک انبردست یا دمباریک نیاز دارید تا قسمت پشتی استوانه فلزی رو ثابت نگه دارید ، تا با باز کردن یا بستن اون ۲ مهره ، کل سیم کلاچ در جای خودش هرز نچرخه .

مرحله اصلی تنظیم اینجاست :
هرچه اون دو مهره رو باز تر کنید تا استوانه فلزی به قسمت انتهایی میله رزوه شده ، نزدیک بشه ، سطح درگیری پدال کلاچ در داخل اتاق ، پایین تر میره و اصطلاحا کلاچ پایین آزاد میکنه .

و بالعکس هرچه شما اون دو مهره رو بیشتر ببندید و استوانه فلزی رو عقب تر بدید ، سطح درگیری پدال کلاچ ، بالاتر میاد و اصطلاحا کلاچ بالاتر آزاد میکنه .

این مهره را تا آخر باز کنید و سیم کلاچ را کامل آزاد کنید بعد از داخل کابین زیر پدال کلاچ با انبر دست یا دوسو سیم کلاچ را از جای خار خود دربیاورید

برای جا زدن نیز می توانید سر سیم کلاچ را از داخل موتور به سمت کابین زیر بوستر ترمز رد می کنید و و از داخل اتاق سر سیم کلاچ را با کمی دقت جای خود بندازید و از سمت موتور نیز سیم کلاچ را جای خود بندازید و ریگلاژ کنید

قیمت سیم کلاچ ۳۵۰۰۰ هزار تومان و اجرت تعویض ۳۰۰۰۰ هزار تومان می باشد

نکته مهم (قابل توجه دوستان گرامی که عادت دارند و میخواهند کلاچ ماشینشون بالا آزاد کنه ) :
از بیش از حد بالا آوردن نقطه درگیری کلاچ ، جدا خود داری کنید چون باعث هرزگردی دیسک و صفحه و آسیب جدی به دیسک و صفحه میشه و صفحه در مدت زمان کوتاهی نیم سوز میشه و مجبورید دیسک و صفحه رو تعویض کنید .

امتیاز 3.00 ( 4 رای )
اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است